איפה האוטו שלי?: אוטו חדש, הלוואה נוחה ואיסוף מפתח סניף הבנק? לפחות 50 מתושבי האזור, ביניהם ממודיעין ושוהם, נענו לפרסום מפתה וקנו כלי רכב בתנאים משתלמים בתחילת השנה, אבל עד היום לא זכו לעשות סיבוב במכונית החדשה. כעת תובעים הרוכשים את החברה שהייתה אמורה לספק את המכוניות ואת בנק הפועלים שאיפשר את העסקה בסך של 1.27 מיליון שקלים, ומבקשים לבטל את ההלוואות שנטלו.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בתביעה המשתרעת על פני עשרות עמודים מגוללים התובעים, באמצעות עורך דינם אבי זילברפלד, פרשה הנחקרת בימים אלה ביחידה המרכזית לחקירות הונאה של המשטרה, במרכזה עיסקה שבוצעה לכאורה בשיתוף עם הבנק. לפי התביעה, לקונים הובטחו כלי רכב, ללא צורך בערבים תמורת שעבוד הרכב. החברה שהיו לה שני סניפים - במודיעין ובראשל"צ, השייכים לאותם בעלים, נסגרה בינתיים.
לטענת התובעים, ברגע שהמכוניות החדשות לא הגיעו הם פנו לבנק, שם הרגיעה אותם אחת הפקידות שטיפלה במרבית ההלוואות, והבטיחה שהכל בסדר ושמדובר בעיכוב קטן. לטענתם, הם קיבלו הבטחות בכתב ובעל פה מהחברות לפיהן הרכבים יימסרו בעוד חודשיים, אבל גם זה לא קרה.
לטענת התובעים, הם החלו לבדוק את תנאי ההלוואה, וגילו שהבנק העביר את הכסף לחברה מיד לאחר חתימת המסמכים, בלי לבדוק אם הכסף מיועד לרכישת מכוניות ומבלי שהבנק ישעבד את הרכב. לשני הסניפים, לפי התביעה, היו אותם בעלים ואותו מספר על פי רשם החברות. הפקידה שהוזכרה פוטרה בינתיים מעבודתה.
בתביעה נטען כי הבנק ניסה לבצע שיעבוד רטרואקטיבי למכוניות. לטענת התובעים, סניפי הבנקים השונים שבהם בוצעה ההלוואה, נהגו ברשלנות חמורה. בתביעה נטען עוד כי ההלוואות אושרו ללא בדיקה עניינית אודות הלקוחות, וכי הכסף הועבר ללא בדיקת החברה, זאת בניגוד לכללי הבנק בעצמו, שכן לבנק יש הכלים לבדוק את הפרטים הבסיסיים.
כמו כן, טענו התובעים כי אף אחד מהם לא קיבל את ההלוואה, אלא היא הועברה ישירות במעמד החתימה לחברה, וכי נציג החברה ליווה את תהליך ההלוואה בפועל והגיע עם הלקוחות לבנק. "לא מדובר בכשל זמני של מסירת כלי הרכב, איש מהתובעים לא קיבל אותו", נכתב בתביעה. "אין מדובר בהלוואה פרטנית של כל לווה־תובע, אלא בסניפי בנק שבעצימת עיניים חמורה במיוחד, הצטרפו ל'רשת מימון של החברה, לשם רווחים, תוך הפקרת חובותיהם כלפי הלקוחות".
לטענת התובעים, הבנק הפר מכלול חובות ללקוחותיו: גילוי נאות, תום לב, אמונים וזהירות, כל זאת "תוך זלזול של הפקרות ביחס להתחייבויות שהלקוחות נטלו על עצמם בהלוואה לקניית הרכב".
בנק הפועלים בתגובה: "הבנק לא קיבל עדיין את התביעה. אם אכן תתקבל, הבנק יתייחס אליה בהתאם".
את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג.