נא להוציא מחשבים: בנות כיתה ז' באולפנת "אורות מודיעין" עתידות להתחיל את שנת הלימודים ללא מחברות וספרים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
לאחר שבבת ים החליטו לבצע פיילוט עם אייפדים, הוחלט במודיעין ללכת על מחשבים נישאים. במכתב שנשלח להורים התבשרו כי במסגרת פיילוט ראשוני מהמובילים בארץ, תקבל כל אחת מן התלמידות מחשב נייד איתו תלמד לאורך השנה. לחלק מהמקצועות כבר קיימת אף האפשרות להצטייד בספרי הלימוד בצורה אלקטרונית דרך המחשב.
למעלה ממאה מחשבים ניידים נרכשו לצורך המהלך בו ישתתפו ארבע כיתות ז'. עלותו של כל מחשב היא 2,500 שקל ומימון הפרויקט מתחלק בין ההורים לבין האולפנה.
ההורים ישלמו כ-50 שקל בחודש במשך ארבע שנים. כמו כן, הושקעו 300 אלף שקל באיבזור טכנולוגי של האולפנה הכולל אינטרנט אלחוטי, לוחות חכמים, מחשבי כף יד למורים, מקרנים ואף התקנת גישה למגוון מקורות מידע כגון פרויקט השו"ת ו"ארון הספרים היהודי".
במכתב אותו קיבלו ההורים במייל התבשרו כי ארבע כתות ז' ילמדו "למידה מתוקשבת מלאה ולכן אין צורך במחברות", כתב הרב אשר כורסייה, ראש אולפנת אורון מודיעין, "כל תלמידות כיתות ז' חייבות לדעת להקליד במחשב בהקלדה עיוורת".
הבשורה הזו הטרידה לא מעט הורים כיצד להיערך וללמד את הבנות במהירות לרכוש את מיומנות ההקלדה. בפנייה למשרדי האולפנה נאמר להם כי אין צורך לטרוח, וכי מומלץ בכל מקרה לקנות כמה מחברות ליתר ביטחון.
"זהו צעד נכון ומתבקש להצעיד את החינוך קדימה עם אמצעים טכנולוגיים", אומרת אחת האימהות, "אבל חייבים להיערך לזה ולא לשלוח בדרך אגב הוראה שצריך ללמד את הבנות הקלדה עיוורת. מדובר בצעד שאם לא ייעשה כראוי, הוא עלול לפגוע במקום להועיל".
הרב אשר כורסייה: "בשנה האחרונה עשינו הכנה לקראת הפיכת האולפנה לאולפנה הטכנולוגית הראשונה בארץ, בחנו את מגוון הטכנולוגיות הניתנות לשימוש במסגרת הבית-ספרית ובחרנו את הטכנולוגיה המובילה ביותר. המורות עברו השתלמויות במשך השנה להיכרות המערכות הטכנולוגיות החדישות שהוכנסו בכיתות ומחוצה להן.
עם תחילת שנת הלימודים יקבלו תלמידות כיתה ז' מחשבים ניידים של חברת IBM שיהיו שייכים לתלמידות. הורי התלמידות קיבלו לאחרונה מכתב המפרט את השינויים הטכנולוגיים ובו נאמר בין היתר כי אין צורך לרכוש לתלמידות מחברות לקראת פתיחת שנת הלימודים מכיוון שהלימוד כולו ייעשה באמצעות המחשב. במכתב הוספנו בהומור כי על התלמידות להתכונן במהלך חופשת הקיץ בכתיבה עיוורת לקראת פתיחת שנת הלימודים.
"בכל אחת מהשנים הקרובות תלמידות שייכנסו לכיתה ז' יקבלו מחשבים בתחילת השנה כך שבעוד שש שנים כל תלמידות האולפנה יהיו עם מחשבים והלימודים בכל האולפנה יתקיימו בצורה טכנולוגית".
מעיריית מודיעין נמסר כי התוכנית נמצאת בשלבי גיבוש. ממשרד החינוך נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.