במקרה של אזעקת אמת: בגן "כנרית" לומדים כ־ 30 ילדים בני ארבע וחמש, בקרוואן, כאחד ממקבץ גנים ברחוב התכלת במודיעין. לגן אין מרחב מוגן ובתרגיל פיקוד העורף שנערך בשבוע שעבר התברר להורים כי הילדים נאלצים לנסוע בהסעה אל מרחב מוגן בבית ספר סמוך.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"זה היה פשוט אבסורד, שיא החלמאות לשלוח עשרות ילדים באוטובוס לחדר ממוגן באולם ספורט", אומר אחד ההורים. "הזמינו להם הסעה, הילדים עלו על האוטובוס, נסעו, חזרו והתנהגו מאוד יפה, אבל אני חושש שבשעת מבחן דבר כזה לא יצליח ולא ניתן יהיה להגן על הילדים. כולם משבחים את התרגיל אבל זה פשוט לטאטא את הבעיה".
"לפנות את הילדים באוטובוסים לוקח זמן רב", מוסיף אב מודאג. "אם פיקוד העורף מגדיר שיש דקה-שתיים אז מה שקורה כאן זאת פשוט שערורייה. חייבים לתת מענה קרוב ובטיחותי לילדים. אנחנו לא נרד מהנושא".
ההורים פועלים תקופה ארוכה לפתרון הבעיה ואף פנו לפיקוד העורף בנושא. מפקדת פיקוד העורף מסרה להורים כי "לא ניתנו אישורים להקמת גנים אלה ומסתמן כי הקמת גני ילדים ללא מיגון נעשתה ללא קבלת אישור מפיקוד העורף כחלק מתהליך הרישוי". כמו כן מוסיף ראש מדור הנדסת המיגון והחילוץ בפיקוד העורף, רס"ן מיכאל ואטנמכר, "לפנות לעירייה לביטול היתר הבנייה שניתן לגנים אלה והשלמת מיגון הגנים באופן מיידי".
"המצב לא חוקי ומסוכן", טוענים ההורים. "אם אין אישור של פיקוד העורף איך הם ממשיכים להפעיל את הגן ולסכן את הילדים?". בתגובה שקיבלו ממהנדס העיר, רמי זיו, נאמר להורים: "אין בכוונתי להיכנס אתכם לוויכוח בנושא הג"א והפטור. בשנת הלימודים הבאה אין כוונה לפנות את הגנים שבמתחם כולל גן כנרית, לאור המצוקה בגנים. מאחר ולא מדובר בגן חובה הרי שזכותכם לא לשלוח את ילדכם לגנים אלה".
העירייה בתגובה: "בשעת חירום גני הילדים בכל מקרה אינם פועלים במבנים אלה (יבילים) והם מועברים למבנה בעל מרחב מוגן או לחילופין הלימודים אינם מתקיימים בכלל. במודיעין, לכל מוסדות החינוך הפועלים במבנים יבילים ישנה תוכנית העברה למבנים בעלי מרחב מוגן בשעת חירום, וכך גם לגן קנרית. אנחנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים במוכנות העיר לחירום ובמתן מענה לתושבי העיר בכל תרחיש אפשרי".