מזכרת מאיתנו: הכוונה היתה טובה: לציין את סיום הלימודים. מאות תלמידי י"ב בשוהם ובמודיעין יצאו השבוע לחופש הגדול. מבחינתם בית ספר, מורים ומבחנים - אאוט. טיולים, בילויים, עבודה וצה"ל - אין. 12 שנות לימוד מפרכות הגיעו לקיצן, וזו אכן סיבה טובה למסיבה. הפורקן הזה בא לידי ביטוי בצורה שונה בכל שנה. אלא שהפעם נראה כי היצירתיות הגיעה לשיאים חדשים, ויש שאומרים מוגזמים.
לצפיה בתמונות נוספות הצטרפו לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
עופות קפואים שפוזרו על הגדרות, קונדומים תלויים, פריצה לבית הספר - ואפילו שלטי ענק של אברי מין. אלה המראות שהתגלו לתלמידי ומורי בתי הספר בימים האחרונים. "ביום האחרון בו מקבלים תעודות החלטנו להמשיך את המסורת של בית הספר ולעשות בו 'לילה לבן' בין ה-19 ל־20 ביולי", מספר יואב, שסיים את לימודיו בתיכון שוהם.
"באנו כל השכבה, לקחנו חולצות של כל התלמידים ותלינו אותן בין הגגות של בית ספר. נכנסנו לכיתות והוצאנו שולחנות רבים באמצעותם הקמנו ריצפה ענקית ובנינו עליה כיתה משולחנות בחוץ. עלינו על הגג והצבו עליו עוף קפוא במקום דגל. על הגשר שמחבר בין שני הבניניים ועל הגדר של הגשר חיברנו מקלות שפונים לכיוון בית הספר ועל כל מקל שמנו עוף קפוא, כשמעליו תמונות של השמיניסטים. 12 עופות ל־12 שנות לימוד".
למה עשיתם את זה? "רצינו לעשות משהו שלא ישכחו. הדברים שעשינו לא פגעו באף אחד, לעומת השנה שעברה שריססו כתובות נאצה נגד המנהלת. עשינו את זה בשביל הכיף אך ורק כדי להשאיר חותם של הילדות שלנו".
"הגעתי לבית הספר בשעות הבוקר ולהפתעתי במקום דגל על הגג ראיתי עופות קפואים", מספר א' (16), תלמיד תיכון שוהם. "בחוץ היו שולחנות רבים, הם רוקנו את הכיתות שלנו. ראיתי גם שרשראות מחולצות בית ספר. אני חושב שהם היו שם הרבה שעות במשך הלילה, יותר מ־100 תלמידים. חלק מהמורים חשבו שהם הגזימו אבל לדעתי זה לגיטימי".
בתיכון עירוני ב' במודיעין החליטו לקחת את מספר המחזור של השכבה צעד אחד קדימה. "בגלל שאנחנו מחזור ז' החלטנו לתת לבית הספר מתנה מקורית על כך שאנחנו מסיימים את שנת הלימודים", מספרת ע'.
"הגענו כל השכבה בלילה ובנינו פסל ענק של איבר המין הגברי. ארגנו הפנינג בית ספרי ועשינו פסטיבל דוגמת 'בומבמלה' בבית הספר. היו מתחמי ארי קרישנה, חב"ד ומוסיקה. חילקנו 500 קונדומים לתלמידים בכל בית הספר".
בעירוני א' לעומת זאת ציירו ציור ענק על אחד מקירות בית הספר. בנוסף נתלו שלטים ונערכו מלחמות צבע ומים. לדברי התלמידים, הציור היה באישור בית הספר. "הבאנו מוסיקה ובבוקר רקדנו עם התלמידים באמפי", מספר אחד המארגנים.
"התלמידים צחקו ולקחו את זה ברוח טובה כי בסך הכל לא עשינו משהו רע. לא באנו מראש לעשות משהו רע לבית הספר. סיימנו 12 שנות לימוד ורצינו שנסיים את זה בצורה יפה, ולא 'להיכנס' בבית הספר בצורה עבריינית".
יו"ר הנהגת ההורים במודיעין, מיגל הרף, מסר בתגובה: "כל עוד התלמידים יודעים לשמור על הגבולות שלהם, אז אין שום בעיה עם כל הפעילויות במסגרת סיום תקופת הלימודים".
מועצת שוהם ותיכון שוהם בתגובה: "אנו מגנים בכל תוקף כל גילוי של ונדליזם, לכלוך או השחתה, גם אם נעשו כביכול כמעשה קונדס. צר לנו שדווקא שכבה מצטיינת, שהתנהגה למופת במשך שלוש שנים, בחרה לסיים את הלימודים באקט שעובר את גבולות הטעם הטוב.
"בית הספר ינקוט בצעדים משמעתיים נגד התלמידים שהיו שותפים למעשה ובנוסף מתקיים תחקיר של קב"ט המועצה שבסופו יוחלט על נקיטת צעדים נוספים".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין"