הדוחות חוזרים: בעקבות תלונות רבות על בני נוער וצעירים המתפרעים ומרעישים בפארקים במודיעין הודיעה משטרת מודיעין בקיץ שעבר כי תחל לחלק דוחות על רעש למפריעים. הדבר הביא לחיכוך רציני בין המשטרה לבין בני הנוער, שטענו כי קיבלו דוח בלי שביצעו רעש כלל וללא כל אזהרה.
לאחר התערבות העירייה בנושא, הוחלט כי לפני נתינת הדוח יקבלו הצעירים אזהרה ויתבקשו להפסיק. אם יסרבו להתפנות - ייקנסו. אך לטענת מחזיק תיק השירותים החברתים במועצת העיר, אילן בן סעדון, צעירים רבים פנו אליו בטענות כי הם מקבלים דוחות ללא התראה מוקדמת. במכתב ששלח לראש העירייה ביקש בן סעדון שיסב את תשומת לבה של המשטרה לסיכומים בנושא. "המשטרה לא חייבת להזהיר לפני מתן הדוח", אומר מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק יורם ברינה. "יש מקרים בהם הדוח יהיה גם מיידי".
איך זה מסתדר עם ההחלטה להזהיר לפני הקנס? "החוק מאוד ברור - ביום רגיל ניתן לעשות רעש עד השעה23:00 , בסוף שבוע עד חצות. משעה זו ואילך מותר לאכוף את החוק. כששוטרים מגיעים בשעה 1:00 למקום ציבורי כתוצאה מכך ששכנים התקשרו למשטרה והתלוננו על רעש - ברור לכל בר דעת שהנערים לא צריכים לשבת שם.
"לרוב הקנסות לא מחולקים ללא אזהרה מוקדמת. אבל אני אומר שאין חוק ואני לא מחוייב לתת אזהרה. שוטר שמגיע למקום לא חייב על פי חוק להגיד להם 'חבר'ה, תתפזרו'. מעבר לכך - במצב של מסיבה בתוך דירה בשעות הלילה, השוטר ייתן לבעל הדירה דוח מיידי, ללא שיקול דעת וללא אזהרות. אין סיבה שבניין שלם או בכמה בניינים יסבלו בגלל מסיבה של 30 איש".
ומה עם טענות חלק מהנערים, שניתן להם דוח לא צודק? "אין דבר כזה. ניידות לא מגיעות לטפל באירוע אלא אם זה עומד בתנאים של החוק". הדוחות עוזרים לדעתך? "כן. זה לא משפיע באופן מיידי, זה עניין מתמשך. אנחנו רואים השנה ירידה במוקדי הרעש. את התוצאות נבדוק עכשיו, בחופש הקרוב".
העירייה בתגובה: "קיים שיתוף פעולה ותאום מלא בין העירייה לבין משטרת מודיעין בנושא אכיפת הרעש בעיר. אנחנו פועלים לאזן בין צרכי הצדדים. מצד אחד לתת פתרון ותעסוקה לבני הנוער בעיר ומצד שני לאפשר את מנוחתם של שכנים המתגוררים בסמוך לנקודות המפגש.
"כפי שסוכם בשנה שעברה, יש להפעיל שיקול דעת בכל מקרה ומקרה של הקמת רעש: לא לחלק דוחות באופן גורף כפתרון יחיד ומנגד לפעול ביד קשה במקרים בהם הקמות הרעש חוזרות ונשנות ומפריעות לתושבים המתגוררים בסמוך".
"ואין לנו בכלל גיטרה"
אמא לילד שספג דוח, מספרת: "הילדים ישבו בגינה הציבורית בשכונת בוכמן, כולם חברים מילדות וילדים טובים. למקום הגיעו פקחים ושוטרים ואמרו להם לפנות את המקום", מספרת ל', אם לנער שקיבל דוח בשבוע שעבר.
"הילדים הלכו משם והגיעו כבר לרחוב אבל אז השוטרים חזרו ואמרו שהם לא פינו את המקום. אחד השוטרים אמר שהם עשו רעש וניגנו בגיטרה אבל לא היתה להם גיטרה. כל ילד קיבל דוח בסך 350 שקל".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".