משחק מלוכלך: כבר כמה חודשים שדיירי רחוב השיקמה ברעות מתעוררים למציאות לא נעימה בלשון המעטה: גן השעשועים של הרחוב הפך ל"מזבלה" אזורית, כאשר דיירים רבים מהרחוב ואף מחוצה לו זורקים בו פסולת בניין וגזם. "אנשים התחילו לפרוק כאן מוטות עץ, קרטונים, מה לא?", מספרת תושבת הרחוב. "זה הגיע למצב שראיתי טנדר מגיע מחוץ לרחוב, פורק שם ארונות ונוסע. גן השעשועים הפך להיות אתר פסולת".
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
התושבת, סבתא לשתי נכדות שמשחקות בגן בקביעות, מסבירה את הסכנה הטמונה בדבר. "הגן הזה נמצא צמוד לגן ילדים, והוא מאוד פופולארי. המון ילדים משחקים פה. אנשים זורקים פה מגירות מחודדות, עץ לבנייה עם מסמרים בולטים, זו סכנה גדולה לילדים".
התושבת פנתה לעירייה מספר פעמים, וזו אמנם פינתה את האשפה, אך הפסולת חזרה למקום למחרת. "צריך לעשות פה משהו קבוע, שלט או קנסות", היא טוענת. "זורקים פה כל כך הרבה אשפה שהאדמה כבר שקעה מרוב הכובד. צריך פיתרון רציני לסיפור".
לטענתה של התושבת, בעיית האשפה מתחילה ממקום עמוק בהרבה - מראה הגן עצמו. "הגן ברחוב עומד כבר כ־20 שנה, ובניגוד לגנים במודיעין שזכו לרצפת גומי איכותית, בגן פה יש עדיין ריצפת חול. המשמעות היא שכל חתולי וכלבי הרחוב באים לכאן לעשות את צרכיהם והילדים שלנו נכנסים לתוך זה. זה גן שיכול להיות מאוד יפה, אבל הריח והסכנה התבראותית משתלטים עליו".
"גני השעשועים ברעות הוזנחו לעומת גני מודיעין", אומר תושב אחר. "יש פה מתקני הצללה שבורים וספסלים שלא תוקנו שנים. אולי חושבים בעירייה שאין מה לשפץ כי רעות זה רובע מזדקן, אבל יש פה עדיין גנים, ילדים ונכדים שמגיעים ליישוב. חייבים לשפץ את הגנים".
מעיריית מודיעין נמסר כי "התושבת פנתה פעמיים לעירייה וקיבלה מענה באופן מיידי לאחר כל אחת מהן. בנוסף, מפקחי מחלקת הפיקוח העירוני קנסו את הגנן שהניח את הפסולת ויגבירו את האכיפה במקום. בנוגע לשיפוץ הגן: שיפוץ כבישים וגנים ציבוריים במכבים-רעות נעשה בהתאם לתוכנית רב שנתית של מנהלת הרובע".