תושבי מודיעין יראו בקרוב בנוף מאות כבשים: הסיבה - בעירייה בטוחים כי זה הפתרון להתמודדות עם שריפות הקיץ בעיקר בשדות עשבייה וקוצים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
תחילת הקיץ ועימו ימי השרב מעלים את הסיכון מפני שריפות קוצים. כידוע, אחת הסכנות הגדולות ביותר בתקופה זו ליער ולבתים הסמוכים לו הן השריפות, המכלות בזמן קצר עמל של שנים ומהוות סכנה לחיי אדם ובעלי חיים.
ניסיון העבר מלמד שהמרעה ביער הוא אחד מכלי הממשק החשובים ביותר למניעת שרפות. הרעייה מורידה את גובה וצפיפות העשבייה ובכך מקטינה את סכנת השרפות ביער וכשזו פורצת מאיטה את קצב התפשטותה ומאפשרת לכוחות הכיבוי להשתלט עליה בנקל. בנוסף, הורדת גובה העשבייה מאפשרת למיני צמחים נמוכים להתפתח ומאפשרת פריחה חזקה יותר.
בדומה לנעשה בשנה שעברה החל מהשבוע הבא ייכנס העדר לעבודה בשטח הפתוח שסביב מכבים, שלב ג' מכבים ואזור מגרש הכדורגל הישן, גבעת הברושים, עוטף מכבים עד לאזור מחסני העירייה מכבים צפון וגבעת התיתורה.
העדר מונה כ-400 כבשים, יילווה בכל עת על ידי רועה צמוד המפקח עליו, כאשר לעזרתו גם ארבעה כלבים. הרעייה תתבצע במהלך היום ולקראת ערב יחזור העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. העדר מחוסן ומטופל על ידי הלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות ובעליו מצויים בקשר יומי עם השרות הווטרינרי העירוני ועם נציג קרן קיימת לישראל.
העדר ירעה באזור בחודשים הקרובים והעירייה מקווה לשיתוף פעולה, סבלנות והבנה מצד התושבים בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל או לשרות הווטרינרי העירוני.