גנובים על מזוזות: אם תגשו לדלת הכניסה בדירתכם ותבדקו את המזוזה אתם עלולים לגלות שהקלף שבתוכה איננו. אז תדעו שגנבי המזוזות הפועלים בעיר ביקרו גם אצלכם.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בשבועות האחרונים בניינים רבים במודיעין רוקנו לחלוטין מזוזות. הדיירים נאלצו לרכוש קלף חדש וחלקם התלוננו במשטרה. "בשבוע שעבר גיליתי שבית המזוזה אצלנו נפתח והוציאו את הקלף. גם אצל השכנים היה אותו הדבר", מספר דובי אייזדורפר, המתגורר ברחוב עמק החולה. "לא הגשתי תלונה במשטרה כי לא חשבתי שזה כזו תופעה גדולה. אבל בבירור אצל רב חב"ד בעיר, ברוך סלונים, נודע לי שבאותו יום הוא קיבל תלונות רבות בעניין ושזו מכה במודיעין. זה מאוד מצער שאנשים גונבים תשמישי קדושה".
כאן המקום לציין, שמחירו של קלף מזוזה עומד על 130 שקל. "כל יום אני מקבל טלפונים מתושבים, וכל אחד חושב שזה קרה רק אצלו", מספר הרב סלונים. "חשוב לרכוש את המזוזות במקומות טובים, אם אותם גנבים ידעו שאנשים לא ירכשו מהם את המזוזות אז לא ישתלם להם לגנוב אותן. אני יודע על 15 בניניים שרוקנו. מדובר בתופעה נרחבת בעיר, המלמדת על בעיה כלכלית ורוחנית. אבסורד שגונבים מזוזות".
לדבריו, במקומות רבים גנבו את הקלף והשאירו את בית המזוזה. "לכן חשוב לבדוק שהקלף נמצא שם, ושלא גנבו אותו ללא ידיעתכם".
יחיאל חן, בעל חנות לתשמישי קדושה, מוסיף: "התופעה צברה תאוצה בשבוע-שבועיים האחרונים. נכנסו אליי לקוחות וסיפרו לי שגנבו לכל הבניין שלהם. הגנבים מגיעים עם מברגים, פותחים את ההברגה, שולפים את הקלף ומחזירים את המצב לקדמותו. יש כאלה שאפילו לא יודעים שגנבו להם את קלף המזוזה".
תגובת המשטרה לא התקבלה.