נדידת הילדים, העונה ה־11: גן יהב במודיעין פועל כבר כמעט עשור במבנה יביל בשדרות יצחק רבין. ההורים ציפו למעבר למבנה הקבע ברחוב שלומציון בשכונת מוריה אך לטענתם הודיעו להם שבעקבות מחסור בתקציב עדיין לא החלו בבנייתו. "כאשר נרשמנו לגן הזה נמסר לנו על תוכניות להעביר אותו למבנה קבע קרוב לבית", מספרת אם לילדה בגן. "העירייה אמנם דאגה לעצמה וכתבה בחוברת 'ייתכן והגן יעבור מיקום' אבל בפניות טלפוניות שעשינו אמרו לנו שזה הולך לקרות והגן יעבור סוף סוף למיקום קרוב יותר בתוך השכונה".
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"במשך שנה אנחנו עומדים בפקקים איומים כל בוקר", מוסיפה האם. "רוב ילדי הגן נאלצים לנסוע כל בוקר משכונה אחת אל קצה השנייה. מדובר באבסורד במיוחד כאשר אנחנו שכבר מתגוררים בשכונה יותר מארבע שנים עדיין לא זוכים לגן טרום חובה. זה פשוט בלתי נסבל. עבורי זה סיבוב ענק הפוך לכיוון הנסיעה לעבודה, ופשוט נמאס כבר לעמוד בפקקים, אנחנו רוצים להביא את ילדינו לגן ברגל".
לטענת ההורים, לאור התוכניות לעבור למבנה קבע, מבנה הגן מוזנח במיוחד בטענה שאין טעם לשפץ לפני המעבר. "המרפסת והגינה במצב עגום. אין אפילו מתקן לנייר טואלט. אם זה היחס שמקבלים ילדינו, זה חמור מאוד", אומרת האם.
ההורים קיימו כנס חירום במוצאי שבת שעברה בו החליטו לפעול בנושא ולפנות באופן אישי אל ראש העירייה כדי לשנות את המצב. "בינתיים, כל מה שהסכימו לומר לנו זה לקבוע פגישה ביוני", מוסיפה אחת האימהות. "זה יחס מאוד לא רציני ומאוד מזלזל".
העירייה בתגובה: "בחוברת הרישום לשנת הלימודים תשע"ב נכתב כי הרישום הוא לגנים במתחם ברחוב יצחק רבין וכי ייתכן והם יעברו לרחוב שלומציון המלכה. הדברים סויגו בכוונה תחילה מכיוון שהם תלויים בקבלת הרשאה ממשרד החינוך. הרשאה שכזו לא התקבלה, עד היום. העירייה ממשיכה לפעול מול משרד החינוך לקבלתה".