מי ישמור על החנייה החוקית במרכז העיר? קצר בתקשורת בין העירייה למשטרה: העירייה מאיימת בדוחות נגד תושבים החונים שלא כחוק במרכז העיר, אך המשטרה מסרבת לקחת בזה חלק.
דובר העירייה הודיע השבוע כי העירייה תאסור חניית מכוניות בשדרות החשמונאים בכניסה לשכונת אבני חן. לטענת העירייה, המכוניות חונות שלא כחוק ומפריעות לפעילות הבנייה המתבצעת באזור. למכוניות באזור הודבקה הודעה מטעם העירייה, כי רכבם חונה שלא כחוק וכי העירייה תעניש בחומרה את כלי הרכב העומדים באזור זה.
החנייה באי התנועה במורד שדרות החשמונאים אינה דבר חדש. התופעה החלה עם פתיחתה של הרכבת ב-2008. תחנת "מודיעין מרכז" נפתחה והחלה לשמש אלפי מתושבי מודיעין - אך באזור לא נפתחה חנייה מסודרת. בחודשים האחרונים כבר נפתחו שלושה חניונים באזור הרכבת, אך נראה כי ההרגל חזק מהמציאות, והחנייה על אי התנועה לא הופסקה.
אלא שעיריית מודיעין אינה מעסיקה פקחים מטעמה האחראיים על חלוקת דוחות תנועה, והעול כולו נופל על המשטרה. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין, אישר השבוע כי אכן המשטרה היא זו שתאכוף את האיסור החדש.
אך נראה כי החלטה לחוד ומעשה לחוד, וההחלטה לסגור את השטח המדובר לחנייה התקבלה בהפתעה במשטרה. לדברי מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק יורם ברינה, העירייה לא יידעה אותו בהחלטה. לדבריו, העירייה פנתה למשטרה בעבר וביקשה שיחלקו דוחות למעמידי הרכב במקום - והמשטרה סירבה.
"במקום אין שום שלט שאוסר חנייה והחונים שם בכלל לא מהווים הפרעה לתנועה. פנו אלינו בעבר מהעירייה ואמרנו בפירוש - מבחינתנו זו לא עבירה, ואנחנו לא נאכוף שם". רפ"ק ברינה ממשיך ואומר, כי זכותה של העירייה להחליט על סגירת המקום לחנייה, אך אם לא יוצבו שלטים האוסרים על חנייה - המשטרה תסרב לאכוף".
אז לפי מה הוחלט שהחנייה במקום לא חוקית? ולמה לא עשו כלום עד עכשיו? ברנשטיין מציין שאכן אין שלטים האוסרים על החנייה באזור, אך אומר שאין צורך בשלטים כאלו כדי שאזור חנייה יהיה לא חוקי. לדבריו, מקום שהכניסה אליו מהווה סכנה לתנועה זו עובדה מספיקה. עם זאת, הוא מסביר כי ההחלטה לאכוף דווקא עכשיו אכן נובעת מקרבת האזור לאתר הבנייה של כיכר העיר, ופחות מסיכון התנועה בכביש החשמונאים.
נכון לעכשיו לא ברור כיצד יאכפו את איסור החנייה החדש, ואם אכן יציבו שלטים האוסרים על חנייה במקום. "אם העירייה רוצה שלא יחנו שם, היא צריכה לסגור את האתר לחלוטין", אומר רפ"ק ברינה. "שיהיה ברור - כל עוד המקום פתוח וללא שלטים האוסרים חנייה - אני לא אוכף שם".