חוגגים חמש שנים: לטקס חגיגות חצי העשור להיווסדה של ישיבת ההסדר "מאיר הראל" הגיעו עשרות תלמידי הישיבה הנוכחים ובוגרי הישיבה כאשר מכובדים רבים באו לברך אותם ואת ראש הישיבה הרב אליעזר שינוולד (אל"מ במיל').
אורח הכבוד של הטקס היה לא אחר מהרמטכ"ל, רב אלוף אבי אשכנזי שהגיע במיוחד על מנת לברך את הנוכחים על יום חגם. בין האורחים הנוספים שהגיעו היו שר המדע והתקשורת פרופסור דניאל הרשקוביץ, חברי הכנסת זבולון אורלב ואורי אורבך, ראש העיר מודיעין, מכבים-רעות חיים ביבס, ממלא מקומו, מויש לוי, חבר המועצה מיכאל חרל"פ, הרב הראשי הצבאי הרב רפי פרץ, הרב ישראל לאו, רבני העיר הרב דוד לאו והרב אליהו אלחרר ח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי ורבים שבאו בערב הגשום על מנת להוקיר את הפעילות של הישיבה למען המדינה בכלל ולמען העיר מודיעין, מכבים-רעות בפרט.
את הישיבה פתח הרב שנוולד שתיאר את פעילות הישיבה ועל תרומתה הרבה לבניין המדינה והעיר. אחריו עלה לדבר הרמטכ"ל ששיבח את פעילותן של ישיבות ההסדר בכלל ואת ישיבת מאיר הראל בפרט. אשכנזי סיפר כי במהלך מבצע עופרת יצוקה לפני שנתיים הוא הכיר חייל לוחם, תלמיד הישיבה, שנפצע במהלך הקרבות ולמרות שרופאיו הביעו פסימיות לגבי התאוששותו מהפציעה החייל חזר ליחידתו והמעגל נסגר לפני מספר חודשים כאשר הוא העניק לחייל את סיכת המ"מ לאחר שנבחר על ידי מפקדיו למצטיין הקורס. לדברי אשכנזי סיפור זה מסמל את סיפור ההצלחה של ישיבות ההסדר.
בסיום דבריו בחר הרמטכ"ל להתייחס לדברים שנאמרו לאחרונה בגנות הישיבות ההסדר. "כל הדברים שאמרתי עד כה, נוסף על עצם הגעתי לאירוע הזה הם התשובה הניצחת לדברים אלו".
לאחר מכן עלה ראש העיר, חיים ביבס לנאום. ,ביבס אמר כי ישיבת ההסדר מאיר הראל הופכת לגורם חשוב ומשמעותי בחיי העיר וכי יותר ויותר תושבים נחשפים אליה ואל פעולות העזרה שהישיבה מקיימת עבור הקהילה. וציין כי בימים אלו נמצא נושא הקמת מבנה הקבע של הישיבה בשלבי תכנון מתקדמים.