התמודדות יום יומית: "לא נעימה לי הדרך שבה הנער מכיתתי נגע בי, אבל זה בטח בצחוק ואין מה לעשות", "מישהו הפיץ בפייסבוק הודעה לכל הכיתה בה נכתב "מי שיספר למורה מי שבר את הלוח מסתבך איתי", מותר לו?"שאלות כאלו ואחרות, העוסקות בגבולות שבין השובב לפלילי, מעסיקות את העובדים במערכת החינוך כמו גם את בני נוער, מידי יום ביומו.
כדי לתת הסבר ומענה לשאלות מסוג זה ולשאלות אחרות התקיימה בשבוע שעבר הרצאה לעובדי מערכת החינוך העירונית בהשתתפות ראש מינהל החינוך , מנהלי מחלקות במינהל החינוך, מנהלי בתי הספר בעיר, מורים, אנשי מקצוע בתחום החינוך כגון מדריכי קידום נוער, קב"סיות ועובדי השרות הפסיכולוגי.
בהרצאה הוסבר בין השאר כי כניסתו של קטין להליך פלילי מהווה בדרך כלל נקודת אל חזור בחייו של הקטין, ולעיתים ניתן היה למנוע הליך זה לו היה הקטין מודע לפליליות מעשיו. ההרצאה סיפקה לנוכחים מידע והבהרות באשר לחוק הנוער והציעה כלים להתמודדות בנושא זה, כאשר לאחר ההרצאה התקיים דיון בהנחיית סגנית ומ"מ הסנגור הציבורי המחוזי ומנהלת מחלקת הנוער בסנגוריה הציבורית במחוז ירושלים, עו"ד נוחי פוליטיס. עוד נמסר בתום היום כי בעקבות ההיענות הרבה להרצאה הוחלט על המשך שיתוף פעולה בין בתי הספר לסנגוריה הציבורית בכל הקשור להסברה בנושא זה לתלמידים.