הורידו את הרגל מהגז: מצלמות המהירות בעמקים מוכיחות את עצמן: נתונים שנחשפים כאן לראשונה ונלקחו ממצלמות המהירות בעמק בית שאן ובעמק החולה עולה כי הנהגים הפנימו היטב את נוכחות המצלמות והפחיתו את מהירות הנסיעה שלהם באופן משמעותי.
שימו לב לנתונים הבאים: במהירות שבין 60-70 קמ"ש מקבלים דוח בסך 250 שקל. בחודש ינואר קיבלו 221 נהגים שנסעו בעמק בית שאן דוח כזה. במרץ קיבלו קנס כזה 248 נהגים אך באפריל כבר ירד המספר ל-176 דוחות במאי ל-158 וביולי ל-89. בספטמבר עלה המספר ל-109, אך עדיין מדובר בירידה של כ-50 אחוז במספר הדוחות.
במהירות שבין 71-80 קמ"ש מקבלים דוח תנועה בסך 750 שקל. בינואר קיבלו דוח כזה 53 נהגים, במרץ 45 נהגים ואילו בחודשים האחרונים ניתן לראות ירידה ניכרת במספר דוחות התנועה על רקע מהירות שניתנו בעמק בית שאן: ביולי ניתנו 25 דוחות על מהירות גבוהה מהמותר, ובספטמבר רק 19.
"הנהגים מתחילים להפנים את נוכחות מצלמות המהירות בעמקים ומורידים את הרגל מהגז", מוסר רפ"ק יורם ברינה, מפקד תחנת משטרת מודיעין. "אין עוד עיר בארץ שיש בה מצלמות מהירות שפועלות בתוך העיר אבל כאן הדבר מתבקש כי הנהגים נוסעים בעמקים במהירות מטורפת. אנחנו נותנים דוחות ומגלים שכך ניתן להשפיע על תרבות הנהיגה בעיר".
בתוך כך, קיימה השבוע משטרת התנועה בעיר מבצע אכיפה רחב היקף, במסגרתו הסתובבו בעיר 11 ניידות. במהלך חמשת ימי המבצע ניתנו 574 דוחות, בעיקר על עבירות של אי חגירת חגורת בטיחות, דיבור במכשיר הסלולרי ללא דיבורית חנייה בחניית נכים והפרעה לתנועה.
בנוסף, נתפס נהג שנסע תחת שכרות ואחר שנהג תחת השפעת סמים. במבצע של מד מהירות לייזר שהוצב ברחוב עמק האלה נתפסו ארבעה נהגים שנסעו מעל המהירות המותרת, וכל זה בתוך 40 דקות בלבד.