תקציב בעלייה: מי שמחפש בשורות גדולות בתקציב 2011, ככל הנראה לא ימצא כזה. בתום ישיבה ארוכה שנמשכה ביום שני שעבר משעות אחר הצהריים ועד חצות, אישרו חברי הנהלת העיר את התקציב לשנה הבאה שיכלול 357.2 מיליון שקל. (זאת לעומת 336 מיליון בתקציב 2010).
לאן יילך הכסף? קודם כל לחינוך. למעלה מחצי מהתקציב יועבר לענייני חינוך (לחינוך – 47.1% ולתרבות, נוער וספורט – 3%).
בישיבת תדריך שקיים השבוע ראש העירייה, חיים ביבס הוא הסביר כי התקציב ייתן מענה גם לגירעון של העירייה, העומד בסוף 2010 על סך 31 מיליון שקל. "16 מיליון שקל הם חובות עבר של תקציב עירייה שוטף ו-15 מיליון שקל הם גירעון תב"רי של פיתוח העיר", הסביר ביבס. "לשם כיסוי הגירעון השוטף הקצנו סכום של 1.6 מיליון שקל מתקציב העירייה והוא יכסה עשרה אחוזים מהגירעון השוטף".
בנוסף מתכננת העירייה להשקיע במספר תחומים נוספים: בתחום התרבות תשקיע העירייה השנה כ-700 אלף שקל ולדברי ראש העירייה, המטרה השנה היא "להעיר את העיר", ביבס הסביר כי "פסטיבל צלילי סתיו שיתקיים השבוע הוא רק דוגמה אחת למגוון אירועים שאנחנו מתכננים לעשות השנה. עוד תשקיע העירייה בנושא התשתיו: "נתחיל 57 פרויקטים שונים ברחבי העיר, מתוכם 17 פרויקטים שקשורים לפארקים, כבישים ושדרוג תשתיות".
הנהלת העיר החליטה עוד להשקיע בפרויקט "עיר ללא אלימות" ולשדרג אותו. "הפרויקט הוא הצלחה גדולה", הסביר ביבס. "השנה הרצנו אותו בעלות של כמיליון שקל וחצי. בעקבות הצלחתו הוחלט להשקיע בו כחמישה מיליון שקל נוספים".
פסולת לכאן ולכאן גם נושא הפרדת הפסולת במקור יתוקצב השנה. "גם אם יישום התוכנית יידחה במספר חודשים בגלל בעיות קואליציוניות שלא קשורות לעיר, אנחנו ערוכים לצאת לדרך כבר בדצמבר".
ביבס התייחס גם לעליית מחירי הנדל"ן בעיר בשנים האחרונות והבהיר: "כשאנחנו באנו לעיר יכולנו לקנות כאן דירות יפות במחירים סבירים. כיום זוגות צעירים לא יכולים יותר להרשות לעצמם לעשות זאת ובכך אנחנו מאבדים את הבסיס העיקרי של מודיעין. זו המשימה הבאה שלי לעיר: לפתוח אותה לזוגות צעירים".
את החלטתו מתכנן ביבס לממש על ידי שיווק של 3,700 יחידות דיור בעיר, ביניהם כ-500 דירות בשכונת הכרמים, 617 יחידות דיור בפרויקט אמת המים, 900 בשכונת הציפורים, 321 בשכונת השבטים וכ-1,500 דירות בשכונת N שתיקרא שכונת "הנופים".