מודיעין, מכבים-רעות מציינת השבוע את "שבוע תנועות הנוער" בעיר. מודיעין, מכבים-רעות היא אחת הערים המובילות בארץ בתחום תנועות הנוער כאשר במסגרתה פועלות לא פחות מתשע תנועות נוער ב-15 מוקדי פעילות שונים. כ-4300 בני נוער בכיתות ד'-יב' חברים בתנועות נוער בעיר, והם מהווים סך של 32% מכלל בני הנוער- אחד הנתונים הגבוהים בישראל של השתתפות בני נוער בתנועות נוער.
התנועה הגדולה ביותר בעיר היא תנועת הצופים הכוללת ארבעה שבטים שונים: שבט אופק ברעות המונה 981 חניכים, שבט יובל הפועל בשכונת הנביאים המונה 630 חניכים, שבט דרור השייך לזרם הצופים הדתיים המונה 300 חניכים ושבט צופים חדש שנפתח רק השנה בשכונת אבני חן ומונה 90 חניכים.
תנועת בני עקיבא, השייכת לזרם הדתי, כוללת בתוכה שלושה סניפים: סניף בני עקיבא בשכונת משואה מונה 956 חניכים, סניף מגינים-נביאים מונה 224 חניכים וסניף מוריה-שבטים מונה 164 חניכים.
תנועת מכבי צעיר הפועלת במכבים מונה 300 חניכים, והסניף במודיעין מונה 118 חניכים. הסניף הוותיק של תנועת הנוער העובד והלומד מונה 100 חניכים, הנוער הלאומי 72 חניכים, נוע"ם 234 חניכים, עזרה 66 חניכים, נוער תלם 50 חניכים וחוגי הסיירות מונים כ-250 חניכים.
עיריית מודיעין, מכבים-רעות תומכת בתנועות הנוער בעיר בהיקף של כ-550 אלף שקל מידי שנה, לא כולל פעילויות ואירועים של יחידת הנוער העירונית ומחלקת הספורט. רק לאחרונה העביר ראש העיר חיים ביבס, החלטה בדירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח העיר לפיה רווחי החברה יופנו לטובת פעילויות, הקמת ושדרוג מבנים לתחום הנוער בעיר ותנועות הנוער בפרט.
שבוע תנועות הנוער בעיר נפתח בישיבה חגיגית של פורום תנועות נוער בו נכחו ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער מוטי גרונר, ראש מינהל החינוך חיה שיטאי, מנהל יחידת הנוער דוד צור, סגנית מנהל יחידת הנוער, לטם דואני ורכזי כל תנועות הנוער בעיר.
כותרת הישיבה הייתה הבשורה של ראש העיר כי העירייה, באמצעות החברה הכלכלית ייבנו השנה שני מבנים חדשים עבור תנועות הנוער. האחד בסמוך להיכל התרבות עבור שבט דרור הצופים הדתיים, והשני בשכונת אבני חן לשבט הצופים החדש שקם בשכונה. ראש העיר גם הודיע על מדיניות חדשה לפיה כל מבני תנועות הנוער הקיימים בעיר יתוחזקו כמו כל מבנה עירייה אחר ובקרוב ייכנסו צוותי תחזוקה ותשתיות של העירייה על מנת לתקן ולשדרג את המבנים.
ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין, מכבים-רעות היא אחת הערים המובילות בארץ בתחום תנועות הנוער ועל כך גאוותי והערכתי לפעילות התנועות ברחבי העיר ולראשיהם. אני רואה חשיבות רבה בקידום פעילותן של התנועות המקנות ערכים משמעותיים במסגרת חברתית, אישית לכל אחד מהחניכים ובמסגרת לאומית.
"הנתונים המרשימים של אחוזים גבוהים בגיוס לצבא הם המשך ישיר של פעילות תנועות הנוער בעיר וזה החוסן החברתי האמיתי של העיר והמדינה. אנחנו נמשיך לפתח ולהשקיע בתנועות הנוער בשנה הקרובה יותר מתמיד והם יהיו אחד מעמודי התווך של החברה והקהילה במודיעין, מכבים-רעות".