מחיר הבטחון: נהגי מודיעין הנוסעים לכיוון ירושלים בכביש 443, ממשיכים להתלונן על פקקי התנועה. חלקם אף אומרים כי הם מוצאים עצמם למעלה משעה כשהם פשוט עומדים.
מאז נפתח כביש 443 לתנועת פלשתינים במאי האחרון הוזז המחסום לכיוון ירושלים לאזור עופר. הנהגים הנוסעים על הכביש, רובם ככולם ישראליים, נדרשים לעבור מחסום צה"לי הממוקם על הכביש, ומכיל שלושה נתיבי בדיקה. בימים אלו נבנה במקום מעבר חדש שצפוי להקל על עומסי התנועה, אך הבנייה צפויה להימשך שם עוד כמה חודשים.
"עמדתי השבוע שעתיים בפקק בדרך לירושלים", מספר אדמונד ימין, תושב שכונת הנביאים שעומד בירושלים. "יש ימים בהם הפקק מתחיל כבר מבית חורון, ומשם עד לירושלים אנחנו פשוט עומדים. המחסומים בדרך מקשים על התנועה וזה הפך לסיוט. לא ייתכן שניסע ככה כל בוקר".
"יש ימים ושעות קשים במיוחד", מוסיפה נהגת, תושבת שכונת אבני חן. "אני יוצאת בבוקר לעבודה ולא יודעת מתי בדיוק אגיע. השבוע יצא לי לנסוע באוטובוס. לקח לי שלוש שעות להגיע ממודיעין לירושלים".
ימין מספר כי פנה כמה פעמים לגורמים הרלוונטיים בעירייה, אך אלו חוזרים ואומרים שהבעיה מטופלת ועומדת להסתדר. "כבר שמעתי שפנו לאלוף הפיקוד", הוא אומר, "וגם שפתחו נתיב נסיעה שלישי. בפועל, אני עומד כל בוקר בפקק והדבר בלתי נסבל. הגיע הזמן שיטפלו בצרה הזו ברצינות".
"אנחנו מודעים לבעיה ודיברנו על כך כמה פעמים עם אלוף הפיקוד", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין. "מדובר בכביש בין-ארצי שאין לנו עליו אחריות או סמכות. בכל זאת פנינו לאלוף וביקשנו להקל את המעבר בכביש. בימים אלו עובדים על הרחבת מעבר עופר וכשהתהליך יושלם, יהיה קל יותר, אבל זה תהליך שלוקח זמן. נהגים שנתקלים בבעיה על הציר יכולים תמיד לפנות למוקד מע"צ בטלפון: כוכבית 2120. העובדים של החברה הלאומית לדרכים קשובים לנעשה ב-443 ומטפלים בכל בעיה".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה כי: "גורמי העירייה טיפלו בנושא מול הגורמים הבכירים במשרד הביטחון ואף ישירות עם אלוף פיקוד מרכז ואלה החלו בביצוע הרחבת המעבר ליד מחנה עופר והכפלתו משלושה נתיבים כיום לשישה נתיבים בעתיד".