לא בריכה לבטלה: מה יעשו עם מי הבריכה העירונית כשהקיץ נגמר? חבר המועצה אלכס וינרב חושש ששום דבר. במכתב שכתב השבוע לראש העירייה, חיים ביבס, הוא קובל על כך שהבריכה נסגרה למתרחצים אחרי חודשיים של פעילות בלבד, וכן טוען כי לא נעשתה חשיבה מדוקדקת מספיק על השימוש במי הבריכה עם תום עונת הרחצה. "חבל היה לפתוח את הבריכה ולרכוש כמות מים למילוי ברכותיה לחודשיים", כתב וינרב. "לדעתי, תושבי העיר לא צריכים 'לסבול' מתנאים נחותים ומתנאי הרצה רק בשל הרצון לפתוח מתקן זה או אחר משיקולים פוליטיים".
וינרב מסביר כי ביקר בבריכה בשעות הערב וראה להפתעתו שהיא מתרוקנת. "אני מבקש ממך לדאוג שבכמות העצומה של המים שמילאו את הבריכה העירונית יעשה שימוש משנה והם לא יגיעו לביוב העירוני לשווא".
"יש הרבה דברים שניתן לעשות עם המים ומשונה בעיניי שבעירייה מעדיפים לבזבז אותם סתם", אומר וינרב. "אפשר לחבר את מי המקלחות למערכת סינון לשימוש באסלות הבריכה, להשקיית המדשאות ולמילוי האגם. המים האלה חשובים מאוד".
בעיריית מודיעין בחרו לתקוף את וינרב ולהבהיר כי הטיפול במי הבריכה מתבצע לפי התקנים הקבועים בחוק. "מתחילת הדרך, עוד בשלב בנייתה של הבריכה העירונית מנסה חבר המועצה אלכס וינרב להפריע ולמנוע את פתיחתה ופעילותה למען תושבי העיר", נמסר בתגובת העירייה.
"וינרב, ככל הנראה, מתוסכל מאוד לנוכח הצלחתה של הבריכה בחודשיים הראשונים לפעילותה כאשר אלפי מתושבי העיר, משפחות, בני נוער ומבקרים מהציבור הדתי הצביעו ברגליים והגיעו בהמוניהם. עונת הרחצה מסתיימת בימים אלה בכל הבריכות העירוניות שאינן מקורות לפעילות חורף וכך גם הבריכה בעיר. תפעולה השוטף, כמו גם מילוי המים, ניקיונם וריקון הבריכה נעשים על פי הנחיות משרד הבריאות כמו בכל בריכה אחרת בארץ.
"הבריכה עדיין לא רוקנה, וכבר לפני שבועיים נעשתה פנייה למומחה בתחום על מנת לבדוק את טיב המים וכיצד ניתן להשתמש בהם. בבניית הבריכה הושם דגש על הנושא הסביבתי ולקראת עונת הרחצה הבאה תופעל במקום מערכת מים אפורים שנבנתה על מנת לנצל את מי המקלחות להשקיית המדשאות. בחברה הכלכלית, האחראית על הקמת והפעלת הבריכה, מרוצים מאוד מכמות המבקרים לאורך החודשיים האחרונים ומקצב מכירת הכרטיסים שהיו גבוהים מההערכה הראשונית. עם זאת, תקופת הרצה זו הייתה חשובה ומשמעותית עבור תפעול הבריכה בעתיד וההכנות לקראת פתיחת עונת הרחצה הבאה בקיץ 2011".