תיאטרון מעולם אחר: שלושה ימים של הצגות האנגר גשר, יציינו את חגיגות עשרים השנים להיווסדות התיאטרון, החל משנת 1991 בהצגה "רוזנקרץ וגילדנשטרן מתים, שהועלתה בבימרתף בשנת 1991, ועד ל"רביזור" בשנת 2010. מתיאטרון של עולים מרוסיה שאינם דוברי עברית, ועד לתיאטרון ישראלי איכותי.
פרויקט האנגר גשר, מעודד את השחקנים והיוצרים הפועלים בתיאטרון ליזום ולפתח פרויקטים, להציע מחזות מקוריים, לחקור כיוונים מהרפרטואר העולמי ולהביא אל בימת התיאטרון את עולמם האישי. שלוש הצגות בפסטיבל הן חלק מפרוייקט זה. ההצגות, פרי היצירה של יוצרים צעירים, מביאות עמן זווית אחרת, חדשה, חצופה ובועטת, לעולם התיאטרון הישראלי. הפסטיבל במודיעין יתקיים באולם עינן, קניון עזריאלי מודיעין, וייפתח בתערוכה שתציין עשרים שנים לגשר. לאחר מכן, תעלה על הבמה בכל יום, הצגה אחרת של האנגר גשר: ב -7/10- עשר שניות. ב- 8/10- חמישה קילו סוכר. ב- 9/10- אחד+אחת.
תקציר ההצגות: ב- 7/10 בשעה 21:00: '10שניות- Norway. Today' מאת: איגור באוארסימה. המחזה 10 שניות (Norway. Today) מבוסס על סיפור אמיתי. יולי, ואוגוסט, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נפגשים בצ'אט באינטרנט ומחליטים להתאבד ביחד. הם נוסעים לצוק מבודד בנורווגיה על מנת לסיים את חייהם בקפיצה. יולי ואוגוסט מנסים לשרוד בקור המקפיא, ומגלים, לנוכח הנוף המרהיב והבדידות שעל שפת התהום, עד כמה הם זקוקים זה לזה, ולאהבה. יולי ואוגוסט משתמשים במצלמת וידאו כדי לתעד את עצמם לפני הקפיצה המשותפת. בחור ובחורה עם שמות קיציים, מצלמה, מחשב נייד, וכמה פחיות בירה. 10 שניות זה הזמן שלוקח לבנאדם ליפול למטה. אלא שהמציאות מציעה למשתמשי הקצה שלה תסריטים אחרים מאלה שהריצו על המסך בבית.
10 שניות, שהועלה לראשונה בשנת 2000, הפך להצגת פולחן בקרב צעירים בגרמניה ובשאר הארצות דוברות הגרמנית. הוא הוצג במקומות שונים בעולם, ביניהם קנדה, פסטיבל אדינבורו ואחרים, וזכה בפרסים בינלאומיים.
ב- 8/10 בשעה 21:00 : 'חמישה קילו סוכר', מחזה מקורי מאת גור קורן. מה היית עושה אם יום אחד סבא שלך, שמת לפני כמה שנים, היה מופיע בחייך דרך אנשים שאתה מכיר וכאלה שפגשת באופן אקראי, ומבקש ממך לשנות איזו עובדה בספר שעומד להתפרסם על מלחמת העולם השנייה? לגור קורן זה קרה. סבא שלו חזר, באופן מטאפיזי, ושלח אותו למשימה שמתחילה בהברחת חמישה קילו סוכר בזמן מלחמת העולם השנייה, ונמשכת עד למיטתו של מרצה זוטר ליהדות מזרח אירופה.
המשימה הלא פשוטה הזו (כפי שמסתבר) מוציאה את גור המבולבל למסע שבו הוא פוגש מנהלת בית ספר, נערה מרדנית, קבצן חסר בית, סטודנטית שגררו לה את האוטו, מלצרית עם חזה יפה במיוחד, שחקן מובטל חובב חשיש, הילרית חובבת כסף, נהג מונית שאוהב ספרות גבוהה וזונה שלא אוהבת דג מלוח. המחזה כתוב בסגנון מוקומנטרי. גור נשבע שהסיפור שלו אמיתי לגמרי.
ב- 9/10 בשעה 21:00: אחד + אחת. מחזה מקורי מאת: נועה קולר וארז דריגס. הוא והיא בני עשרים ומשהו, אולי שלושים ומשהו. מנסים לגדל בדירה שכורה את הזוגיות שלהם. הוא והיא מנסים להבין כמה זה בדיוק אחד + אחת. בסדרה של מצבים קומיים המוכרים גם לכם מאיזשהו מקום, אנו מלווים את הזוג מרגע הכניסה האופטימית לדירה דרך הלופ של ויכוחים על משפחה, סקס, שעמום, בגידות אפשריות, בוסים מהגהינום, השלכת עציצים – עד לפרידה. מחזה קצר, קצבי וקורע מצחוק, שחושף בסדרת מערכונים פרועים את הצד המיוזע, הקטנוני והאובססיבי של החיים ביחד.
ההצגה היא חלק מפרויקט האנגר גשר, שמעודד את השחקנים והיוצרים הפועלים בתיאטרון ליזום ולפתח פרויקטים, להציע מחזות מקוריים, לחקור כיוונים מהרפרטואר העולמי ולהביא אל בימת התיאטרון את עולמם האישי. במסגרת זו עולות בהאנגר ההצגות עשר שניות (Norway.Today) מאת איגור באוארסימה, שהחלה כיוזמה של השחקנים נטע שפיגלמן ואורי יניב; הקומדיה חמישה קילו סוכר מאת גור קורן; באוקטובר יעלה המחזמר I Love You, You're Perfect, Now Change.