התעללות בבעלי חיים: המראה שנגלה לעיני שוטרי משטרת מודיעין ונציגי משרד החקלאות בסוף השבוע היה קורע לב. כלבים, סוסים, עיזים ועופות הסתובבו בחווה קטנה בכפר רות כשהם פצועים, מוזנחים ורזים באופן קיצוני. החיות הוצאו מהחווה והועברו להמשך טיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות.
"ניכר היה כי הטיפול בבעלי החיים במקום אינו אחראי, הן בהיבטים של צער בעלי חיים והן בהיבטים של חיסון וסימון בעלי חיים", מסבירה ד"ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. "לכן החלטנו לפנות אותם למתקן שיקום".
הסוס המורעב. "הם הוחזקו בתנאים גרועים ביותר". צילום: באדיבות משרד החקלאות
הצוות פשט על החווה המאולתרת בכפר רות בעקבות תלונות שהתקבלו מתושבים באזור על סוסים שרומסים את החוות החקלאיות, נכנסים לכביש 443 הסמוך ומסכנים את הנהגים, וכן על מצבם הגופני הקשה של החיות. התלונות הועברו לרופאה הווטרינרית ולממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, שיצאו לביקורת בשטח, יחד עם נציגי משטרת מודיעין. בביקורת נמצא כי הסוסים מוחזקים בתנאים גרועים ביותר. "מצאנו את הסוסים בשטח הסמוך לכביש ראשי ומסתובבים כשהם מסכנים את עצמם ואת התנועה", מספרת ד"ר צביה מילדנברג, מומחית סוסים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. "בשטח נמצאו בורות מסוכנים ומעט מאוד מזון שכלל לא מספיק לשישה סוסים".
מפקד תחנת משטרת מודיעין, רפ"ק יורם ברינה: "תושבים באזור התלוננו על כך שהסוסים של אותו בעל חווה נכנסים לשטחים שלהם ואוכלים את כל הגידולים, כי הם פשוט היו רעבים. כשמצאנו אותם, ראינו בעלי חיים בצב קשה מאוד. הסוסים היו רזים מאוד, ממש ראו להם את העצמות". נגד בעל החווה הוגש כתב אישום והוא נשלח למעצר.
בתום הביקור הוחלט לפנות את הסוסים מהחווה ולהעבירם לטיפול רפואי דחוף ולשיקום. במקביל, פונו מהחווה גם גור כלבים שסבל מרזון קיצוני וכלב רוטווילר שלא עבר סירוס, כנדרש בחוק. בסך הכל פונו מהחווה שני כלבים ושישה סוסים. במקום נמצאו בעלי חיים נוספים, שלא פונו אך בעל החווה נדרש לטפל בהם מיידית. מהמשטרה נמסר כי בעל החווה טען להגנתו כי הוא מטפל בבעלי החיים שלו כנדרש. במשרד החקלאות מסבירים כי לאחר שיקומם, יועמדו הכלבים לאימוץ והסוסים יועברו למשפחות מאמצות, כחלק מתוכנית ההצלה לסוסים ולחמורים שנפלו קורבן להתעללות, שיזם שר החקלאות, שלום שמחון.