ליתר בטחון: בעקבות קריסת חברת "ארי אבטחה" שהייתה אחראית על אבטחת מודיעין, החליטו בעירייה לא להסתפק במחליפה אחת ובחרו בשתי חברות שמירה למשימה. במכרז בזק שערכה העירייה נבחרו חברות השמירה "מיקוד ישראל" ו-"מוקד אמון" מתוך שש חברות שהגישו את מועמדותן.
"מיקוד ישראל" תאבטח 60% מהעיר ו"מוקד אמון" תאבטח 40% מהעיר בשלוש השנים הקרובות. החלוקה בין השתיים תהיה על בסיס גיאוגרפי כאשר חברת מיקוד תהיה אחראית על הצבת 50 מאבטחים ברחבי העיר, המוקד העירוני, שלוש ניידות סיור ומחסום מכבים-רעות. מוקד אמון תהיה אחראית על ניידת סיור אחת שתעבור בין 35 המאבטחים שתציב החברה בעיר. גם אבטחת האירועים העירוניים תהיה בהתאם לחלוקה הרגילה. חברת "בן ביטחון" שפעלה בעיר באופן עצמאי לצדה של חברת "ארי אבטחה" תמשיך לעשות זאת עד סוף החוזה שלה באמצעות 25 מאבטחים המשלימים את מערך האבטחה העירוני הכולל ביותר מ־100 מאבטחים.
לדברי העירייה, שתי החברות הן מהגדולות והחזקות ביותר בארץ כאשר חברת "מוקד אמון" עובדת בערים רבות ובעבר עבדה בעיר במשך 14 שנה. חברת "מיקוד ישראל" היא אחת החברות הוותיקות בישראל ובין השאר מאבטחת משרדי ממשלה ושרים. בין השאר עובדת החברה גם עם עיריית ירושלים וחברת החשמל.
בעירייה הוחלט על המהלך משני טעמים עיקריים: היערכות זריזה יותר לאבטחת העיר עד ה-1 בספטמבר - וכן מענה טוב יותר וגיבוי אם יתרחש מקרה דומה לזה של "ארי אבטחה". מחלקת הביטחון של העירייה כבר החלה להיערך לפתיחת שנת הלימודים יחד עם שתי החברות הזוכות, והן מגייסות מאבטחים בקרב אלה שעבדו בחברת "ארי אבטחה".
בתוך כך, יוצאים אנשי סניף "העבודה" במודיעין לעזרת המאבטחים ודורשים לשנות את תנאי העסקת עובדי הקבלן בעיר. הם מתכננים לקיים משמרת מחאה בנושא ואף צירפו לטיפול בעניין את ח"כ שלי יחימוביץ, ששלחה מכתב חריף לעירייה, בו היא תוקפת את אופן טיפולה בפרשה, ודורשת כי "תיקח אחריות על גורלם של העובדים ותקפיד קלה כחמורה על זכויותיהם".
מהעירייה נמסר בתגובה, כי היא מנהלת מו"מ עם המפרק שנקבע ל"ארי אבטחה" במטרה שהכסף שיועבר על ידה על חשבון עבודת החברה, ישמש בראש ובראשונה לתשלום שכר העובדים. יחד עם זאת, ההחלטה נתונה בידי בית המשפט. "'ארי אבטחה' נבחרה במכרז כחוק וקיבלה את אישור המשטרה ומשרד הפנים. העירייה כפופה לחוק שאינו מתיר לפסול חברה בגין סימנים שנטענו ללא הוכחה לקיומם, כמו במקרה דנן. לגבי העובדים הנמצאים בהליך משפטי מול מוקד אמון, כולנו סומכים על המערכת המשפטית ונמתין להחלטה".