התפרצות: פתיחת הבריכה העירונית הראשונה של מודיעין אמורה הייתה להיות חגיגה מהנה ורטובה במיוחד עבור תושבי העיר. כמעט 14 שנה הם חיכו לרגע הזה, ואכן, ההיענות הציבורית הייתה גדולה. כבר ביום חמישי שעבר, עם פתיחת הבריכה בשעות הצהריים, הגיעו למקום כ-500 מבקרים. ביום שישי הגיעו למקום יותר מ-800 מבקרים ובשבת הייתה הבריכה מלאה עד אפס מקום, החל משעות הבוקר המוקדמות. אלא מה שהתחיל כיום קיץ מהנה, הפך לסיוט: צפיפות, (כ-1,200 מתרחצים) תורים, קבוצת צעירים שהתפרעה במקום, משטרה וסגירת הבריכה.
09:00 - מתחילים את היום: הבריכה העירונית מתחילה להתמלא. שקט של שבת בבוקר. אנשים מגיעים למתחם, נרשמים באופן ידני על ידי הפקידות בכניסה ונכנסים למים, איש לא משלם בכניסה. "הסבירו לנו שהבריכה פתוחה בחינם מכיוון שיש בעיה עם קווי הטלפון לחברות האשראי", מסבירה מתרחצת שהגיעה למקום. "רצינו לעשות מחווה לתושבי העיר שחיכו כל כך שנים לפתיחת הבריכה", הסבירו לעומת זאת בעירייה. בשבת בבוקר מתחם הבריכה החדשה עוד לא הושלם לגמרי. בריכת הפעוטות לא עבדה בשל תקלה שהתגלתה בה ואילו כרי הדשא המערביים לא הושלמו, ובכל זאת האווירה הייתה נינוחה. "הבריכה יפה", מספרת המתרחצת. "שמחנו מאוד לבוא".
11:00 - מאות מגיעים: השמועה על כך שניתן להיכנס לבריכה בחינם פרשה כנפיים ותושבים מכל האזור, כולל תושבים מערים סמוכות כמו רמלה, לוד ואפילו ראשון לציון, מיהרו להגיע. מתחם הבריכה התמלא עד אפס מקום והצפיפות נעשתה בלתי נסבלת. כ-1,200 איש הוכנסו לבריכה ועשרות אנשים נוספים שביקשו להיכנס, נאלצו לחזור כלעומת שבאו או לחכות בכניסה עד שנופשים אחרים ייצאו מהמתחם. "היו דחיפות וצעקות. אנשים רצו להיכנס ולא הבינו למה לא נותנים להם", סיפרה תושבת שחיכתה בתור.
12:00 - אדים של אלכוהול: כ-20 צעירים תושבי העיר מגיעים למקום ונכנסים ללא בעיה. כל אחד מהם נשא בתיקו בקבוק וודקה או שתייה אלכוהולית אחרת. גם נרגילה הוכנסה בקלות למתחם. "ישבנו על הדשא כשבני הנוער, בני 14-16 לכל היותר, התיישבו מאחורינו", מספרת אם לשני פעוטות. "הם הוציאו מהתיקים בקבוקי וודקה והתחילו לשתות. בעלי עצר את אחד האחראים שהסתובב במקום ושאל אותו איך זה שמרשים להם להכניס שתייה חריפה. האחראי אמר שהם יטפלו בזה אבל לא עשה שום דבר. ראינו אותם יושבים שם ושותים".
13:00 - מתפרעים: בני הנוער ה"מתודלקים" היטב ומתחילים להשתולל בבריכה. "היה צפוף נורא ממילא במים, וההשתוללות שלהם רק החמירה את המצב", מספרת מתרחצת, תושבת העיר. "זו הייתה חוויה לא נעימה", מספרת תושבת שכונת בוכמן ששהתה במקום עם בעלה וילדיה. "הם התחילו להתפרע. המקום היה גם ככה עמוס מאוד, בכל פינה היו אנשים וקשה היה לזוז. החבר'ה האלה השתוללו במים, הרביצו אחד לשני, צעקו בקולי קולות, וקריאות המצילים פשוט לא עזרו".
16:00: סוגרים: מנהל הבריכה מחליט לסגור את המקום שעתיים לפני הזמן הרשמי, ולהוציא את המתרחצים מהמים. "המציל ביקש שכולם ייצאו מהמים", מספרת סימה, תושבת העיר. "קבוצה של בני נוער סירבו והמציל אמר שהוא לא יכול להוציא אותם בכוח וקרא למשטרה".
בחכ"ל (חברה הכלכלית של מודיעין), המנהלת את הבריכה, התייחסו לאירועי השבת בחומרה. "תינקט יד קשה, בסיוע צוות הבריכה, המאבטחים והמשטרה, כנגד כל מי שלא יישמע להוראות צוות הבריכה", אמר מנכ"ל החכ"ל, דורון ברק. "אני אומר בצורה ברורה: מי שלא יידע להתנהג לא יורשה להיכנס לבריכה ולהרוס את ההנאה במקום למאות אחרים".
בעיריית מודיעין מבהירים כי לא יקבלו תופעות של ונדליזם או שכרות בבריכה: "בירור שנעשה על ידי הנהלת הבריכה גילה כי חלק מהצעירים הגיעו שיכורים לבריכה וחלקם העבירו משקאות חריפים דרך הגדר החיצונית לאחר שבכניסה לבריכה השומרים לא התירו להם להכניס את הבקבוקים ואף החרימו חלק מהם.
דוברת מרחב שפלה של המשטרה, פקד לאה זוהר: "שוטרים נקראו לטפל באירוע של נערים מתפרעים בבריכה העירונית. משהגיעו, שוחחו עם הנערים בבריכה והשקט שב על כנו".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב"ידיעות מודיעין".