קורבן לתרגיל: תושבת מודיעין התלוננה כי נפלה קורבן להונאת כרטיסי אשראי בעת שערכה קניות במרכז מודיעין סנטר בעיר. לטענת התושבת, דליה, ביום שישי שעבר ניגשה אליה אחת הצעירות מקבוצה שהסתובבה מחוץ לסופר. הצעירה הציעה לה להשתתף בהגרלה נושאת פרסים ולקחה את פרטיה.
שלושה ימים לאחר מכן, התקשרה אל דליה לטלפון הסלולארי בחורה ממספר לא מזוהה וציינה בפניה כי היא זכתה בהגרלה במקום הראשון ובפרסים DVD, תיק מנהלים יוקרתי ושובר הנחה לחופשה זוגית ובנוסף מנוי ללוטו. "המידע היחיד שתרמתי בשלב זה היה כתובתי לצורך משלוח המתנות ומספר תעודת הזהות שלי", סיפרה דליה.
לדבריה, לאחר זמן קצר התקשר אליה אדם שהזדהה כממונה בחברה של אותה הנציגה ואמר לה כי מאחר שהמבצע הוא עבור לקוחות "ויזה" ו"ישראכרט" בלבד הוא רוצה לוודא כי יש לה כרטיס של חברות אלה. "ממש לא חשדתי בכלום, ונתתי לו את המספר", סיפרה דליה. "הנציג נתן לי שני מספרי טלפון אליהם ציין שאוכל להתקשר, ואמר שייתכן ואצטרך לשלם רק עבור ההובלה 20 שקלים".
לאחר השיחה התקשרה דליה למספרי הטלפון שנמסרו לה אך הופתעה לגלות כי הם אינם מחוברים. גם במודיעין 144 המספרים לא הופיעו. דליה התקשרה לחברת האשראי שלה ובבירור נמצא כי זמן קצר מאוד לאחר שמסרה את מספר כרטיס האשראי שלה, נעשו בכרטיסה מספר רכישות בסך 2,000 שקל בחנות מחשבים. לשמחתה, חברת האשראי זיכתה אותה, והתריעה: "היזהרו ממקרים דומים".
לדבריה, בחברה סיפרו לה כי הונאות נוספות נעשו בשם אותה החברה. "לא האמנתי שזה קרה לי", אמרה דליה. "אני מקווה שתושבי מודיעין שיתקלו במקרה דומה יזהרו ולא יפלו בפח כמוני. אסור להיות תמימים ולא לסמוך על אף אחד". את החברה האמורה לא ניתן היה להשיג. ממשטרת מודיעין נמסר כי לא התקבלה בתחנה תלונה נגד החברה הספציפית הזו.