חגיגות פורים מצומצמות נערכו בבאר שבע. בניגוד לשנים קודמות בפארק 'הסופרים' התקבצו רק כמה מאות בודדות של הורים וילדים שהשתתפו בשירה וריקודים על במה שהורכבה במרכז הפארק. "בלתי אפשרי לכלוא את הילדים כל היום בבית", אמרה אירית מזרחי למיינט באר שבע, שהגיעה יחד עם שתי בנותיה הקטנות לחגוג, "ניצלתי את החופשה שלי מהעבודה כדי להתאוורר עם הילדים למרות החששות". חנה ביטון, תושבת העיר שהגיע גם היא עם ילדיה הוסיפה: "ברור שישנם חששות, אנחנו צמודים כל הזמן לחדשות ובהחלט עוקבים בדאגה, אבל מצד אסור לשקוע במרה שחורה ולא לזרוע פאניקה מיותרת".
"כנראה הגוף אותת לי לקחת פסק זמן מכל הפעילויות", סיפרה השבוע מ' (שמה המלא שמור במערכת), חולת הקורונה מקרית ביאליק, מתוך חדר הבידוד בבית חולים בני ציון. החולה מספר 26 בנגיף הקורונה שבה מספרד לפני שבוע וחזרה מנתב"ג במונית שלקחה אותה גם בהלוך. "כשיצאתי מספרד לא חששתי כי עדיין לא היה קטסטרופה". סיפרה למיינט קריות. "אבל הנסיעה היתה שווה את זה, היה מדהים. כמובן בתקווה שנצא מפה בריאים ושלמים". מ' מספרת כי היו לה תסמינים של שפעת יום אחרי שחזרה, חום, שיעול וכאבי גוף. "הזמנתי את מד"א, לקח להם יומיים להגיע, אבל בסוף הגיעו. בזמן הזה הקפדתי להישאר בבידוד". את הזמן בבידוד בבית החולים היא מעבירה בקריאת עיתונים, ספרים, טלוויזיה, עושה הליכות בחדר ומתכתבת בווטסאפ.
4 צפייה בגלריה
צוות מד"א
צוות מד"א
צוות מד"א
(צילום: דוברות מד"א)
פסיה לוסטמן מראשון לציון היא חולת קורונה מספר 45. וסטמן בילתה בשבועות האחרונים בטנריף במסגרת טיול קבוצתי אליו יצאה, כשחזרה מהחופשה התבשרה כי בטיסתה היה חולה קורונה - וכך נדבקה בעצמה. "בשבת קיבלתי חום 37.4 והבנתי שאני מתחילה לפתח משהו וחשדתי שזה קורונה", סיפרה לוסטמן למיינט ראשון לציון. "לקחתי כדור להורדת חום וביום ראשון בבוקר מיד צלצלתי למד"א והם אמרו לי שימסרו את הפרטים למשרד הבריאות ולמחרת בבוקר חזרו אלי ואמרו שהם רוצים לעשות לי את הבדיקות. אתמול חזרו אלי עם התשובה שהיא חיובית ובאו לקחת אותי לבית החולים אסף הרופא שם אנחנו בבידוד. הבוקר הגיעו תוצאות הבדיקות שעשו לי והן הראו שהמצב שלי קל ואין שום פגיעה בריאות". יש לציין כי למרות המצב, לוסטמן שומרת על מצב רוח מרומם, "מהבוקר אני לא סוגרת את הפה כי כל הזמן יש טלפונים וכל החברים מתקשרים וכותבים, דואגים לנו פה וכולם ממש בסדר גמור. אני רוצה להרגיע את כל החוששים, זה לא כזה נורא, בטח שזה במצב קל כמו שהוא, אני באמת לא מרגישה שום דבר חריג, אפילו הרופאים כמעט ולא צריכים לטפל בי. מאמינה שאם הכל ימשיך להיות בסדר אני אשתחרר בימים הקרובים".
4 צפייה בגלריה
פסיה במהלך בדיקת נציג מד"א בביתה
פסיה במהלך בדיקת נציג מד"א בביתה
פסיה במהלך בדיקת נציג מד"א בביתה
(צילום: פרטי)

השבוע הופצו במספר קבוצות ווטסאפ מרכזיות בכפר סבא, בהן גם של בתי ספר, הודעה כביכול מטעם משרד הבריאות ולפיה חולה הקורונה ה-42 בישראל, ערך מסלול בכפר סבא ביום 08.03 במקומות שונים בעיר, ביניהן חנות הפיראט האדום בכפר סבא. במשרד הבריאות הבהירו כי מדובר בהודעה מזויפת ושקרית וגם עיריית כפר סבא מיהרה להוציא הודעה לפיה, הפצת הודעה מסוג זה מהווה עבירה פלילית, אשר תטופל במלוא החומרה, לרבות הגשת תלונה במשטרה על ידי העירייה, שתפעל למיצוי הדין עם מפיצי ההודעה השקרית. בעקבות הפצת ה"פייק-ניוז", זכיין "הפיראט האדום" בכפר סבא, ישראל דורי, ניגש משטרת כפר סבא והגיש תלונה. "יש משחקים שלא משחקים", אמר דורי למיינט כפר סבא. "החנות שלי בהדממה מאז הפצת ההודעה. גם ככה זה מאז שמזכירים את השם הפיראט האדום - בגלל מה שקרה באור יהודה - אנשים חוששים, אז ההודעה השקרית הזו התחברה להם מצויין עם החנות. קשה להבין איך אנשים יושבים מול המקלדת ופוגע בכל העולם, גם בפרנסה של אנשים".
4 צפייה בגלריה
זכיין הרשת ישראל דורי
זכיין הרשת ישראל דורי
זכיין הרשת ישראל דורי
(צילום: הפיראט האדום כפר סבא)
במיינט הרצליה מדווחים כי עקב הימצאותם של כמה עשרות תושבים ותלמידים בהרצליה בבידוד פתחו תושבי העיר במיזם שיסייע להם בסידורים, שיעורים, אוכל, קניות ועוד. כל שנדרש מהנמצאים בבידוד הוא למלא טופס שפרטיו יישארו חסויים, כדי להגן על פרטיות הפונים, ותושבי הרצליה יגיעו לביתם ויסייעו להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. אדוה הלפט גוהר, יוזמת הפרויקט המקסים, סיפרה: "אנחנו שומעים על הורים, ילדים, משפחות מהרצליה שנכנסים לבידוד לאור המצב. במידה ויש משפחות שצריכות עזרה - עם קניות, אוכל, סידורים, עיתון של בוקר, להביא קפה טעים או עזרה עם הילדים שלא נמצאים בבידוד נשמח לסייע. זה הזמן לסולידריות ועזרה הדדית".
תושבת ירושלים, סברינה מואיז התאכזבה לשמוע על ביטול המרתון ופתחה אירוע בפייסבוק לפיו יתקיים מרתון חברתי ואישי במסלול המקורי של המרוץ. "להתאמן שלושה חודשים לקראת מרתון, במיוחד לקראת מרתון ירושלים שהוא אחד מהקשים, ולעצור ככה אחרי 10 שבועות בגלל סיבה חיצונית, זה פשוט חבל", אמרה סברינה למיינט ירושלים. "מסתבר שכרגע יש יותר מ-500 איש שאישרו הגעה לאירוע. ההיענות לכך בפייסבוק גרמה לי לקבל את ההחלטה לקיים את זה. אני אדם שלא מוותר בקלות. כנראה זו הסיבה שאני מרתוניסטית". מתחם התחנה הראשונה כבר הודיע על החלטתו לתמוך באירוע ויקים עמדות רענון לאורך המסלול, ומתקיימים מגעים עם גופים נוספים. "כל עוד אפשר לרוץ, לא נוותר לפאניקה", סיכמה סברינה.
4 צפייה בגלריה
סברינה מואיז
סברינה מואיז
סברינה מואיז
(צילום: פרטי)