למרות הטלטלות שהביאה עימה מגיפת הקורונה, מחירי הנדל"ן במודיעין שומרים על יציבות, למעט ירידות מחירים כמעט בלתי מורגשות. כך על פי שיחות עם העוסקים בתחום בעיר.
6 צפייה בגלריה
שכונת נופים
שכונת נופים
שכונת נופים
(צילום: עיריית מודיעין)
קראו גם:
איש הנדל"ן ירון ישראל ממשרד "השקעות מודיעין" מציין כי המחירים בעיר לא ממש ירדו וכי יש ביקוש משמעותי מאוד לדירות גן או לדירות עם מרפסות גדולות. "כתוצאה מהסגר הקודם, אנשים הבינו שהם רוצים שיהיה להם מרחב - מרפסת גדולה או גינה, ולכן המחירים אפילו עלו לדירות האלה. דירות בלי מרפסת נפגעו מאוד ויותר קשה למכור אותן".
לדבריו, בתקופת הסגר הראשון, ממרץ ועד מאי השוק היה שקט, ומיוני עד יולי היתה "היסטריה" של קניות. "היו הרבה מאוד עסקאות והרבה מאוד קונים", ממשיך ישראל.
6 צפייה בגלריה
ירון ישראל
ירון ישראל
ירון ישראל
(צילום פרטי)
"הרבה אנשים שמכרו דירות לפני הקורונה והיו תקועים בלי אפשרות לקנות דירה, ברגע שפתחו את הסגר במאי הם חזרו לשוק. כשהגיע אוגוסט הביקוש התחיל לרדת, וכעת הביקוש די חלש. יכול להיות שזה בגלל שאנשים חוששים לעבודה שלהם, ויכול להיות שהם רוצים לעקוב ולראות מה יהיה הלאה, ולכן עכשיו שקט ויהיה כנראה שקט בחודש הקרוב. ברגע שהמצב יירגע עוד פעם, אני צופה שהשוק יחזור לעצמו מהר מאוד. אני מצפה להרבה אנשים שיבואו מחו"ל לעשות עלייה או להשקיע בארץ, כי גם במקומות אחרים בעולם המצב לא טוב. תחושת הביטחון האישי בארצות הברית נפגעה והיא לא כמו שהיתה. יש פחד אז הם קונים בישראל למגורים או להשקעה. לפי דעתי, ברגע שהמצב ישתפר הישראלים יחזרו להשקיע ולקנות".
איך הקורונה השפיעה על מחירי הנדל"ן?
"מבחינת מחירים אין שינוי ויש אפילו עלייה בדירות עם מרפסות גדולות, גינה ונגישות. לפי דעתי המחירים גם לא יירדו. איפה שכן יש בעיה רצינית זה עם משרדים וחנויות. המחירים ירדו אפילו ב־50 אחוז בגלל שאין ביקוש. כל החברות עובדות בבית אז אין ביקוש לשכירות של משרדים. בנו הרבה משרדים וחנויות במע"ר וכעת אין ביקוש. מצד אחד אין ביקוש ומצד שני אלה שעובדים יסגרו, ואז יהיה היצע עוד יותר גדול של חנויות ומשרדים. המלאי יהיה יותר גדול מאשר הביקוש גם בגלל הבנייה וגם בגלל הקורונה, וכל אלה שקנו חנויות או משרדים להשקעה נמצאים בצרה. בכל העיר זה ככה וזה 'ברוך' גדול".
6 צפייה בגלריה
שכונת הציפורים
שכונת הציפורים
שכונת הציפורים
(צילום: עיריית מודיעין)
"מגמת התייצבות"
גם אשת הנדל"ן ענת כהן ממשרד "בתים יפים" מתארת ריבוי עסקאות בתקופה האחרונה, לאחר היציאה מהקיפאון של הסגר הקודם. "אני לא מרגישה ירידה דרסטית", היא אומרת, "גם המחירים נשארו סטטיים - לא עלו ולא ירדו. יש עסקאות. נכון שחלק מהקונים יצאו מהשוק בגלל שהם בחל"ת או בגלל שהם חוששים כי העבודה לא יציבה ולכן החליטו להישאר על הגדר. בגדול יש מגמה של התייצבות או ירידה קלה במחירים, אבל לא משהו דרסטי. בחודשים האחרונים מכרנו שני בתים בשכונת הפרחים, מכרתי בעמק בית שאן, בנביאים ובקייזר. עדיין קונים דירות. זאת לא תקופה של בועה שהמחירים עולים ועולים, אבל גם לא ירידה משמעותית". לדבריה, אין בנמצא אנשים שבעקבות הקורונה נמצאים במצב שבו הם חייבים למכור ומורידים סכום ניכר מערך הדירה. "מי שרוצה למכור יוצא במחיר ריאלי ואז יש קונים. זה מעיד על יציבות הנדל"ן במודיעין גם בתקופות קשות".
6 צפייה בגלריה
ענת כהן
ענת כהן
ענת כהן
(צילום פרטי)
"נכונות להתגמש"
שולי איל ממשרד "טסית נכסים" דווקא כן רואה מגמת ירידה במחירים בעקבות הקורונה. "זה תלוי בסיטואציה", היא מסבירה, "יש אנשים לחוצים שקנו דירות חדשות בנופים ותקועים עם הדירות שלהם, ובמקרים האלה יש נכונות להתגמש במחיר. לעומת זאת, אנשים שרצו להוציא את הדירות למכירה נמנעים מכך. הם מעדיפים להשכיר. אם פעם היו מוציאים את הדירה למכירה, כעת אנחנו נתקלים במקרים שאנשים מעדיפים להשאיר את הדירה הקודמת ולשפר דיור על ידי שכירות במקום קניה. זה בגלל שאין ודאות לגבי מקומות העבודה ולגבי המחירים. בנוסף, יש הצפה של דירות להשכרה, מה שלא היה בשנים קודמות, בגלל שהעיר גדלה מבחינת כמות הדירות שיש בה. הרבה קנו דירות להשקעה בשכונות החדשות ודי הציפו את השוק".
מהן השכונות המבוקשות?
"מבחינת שכירויות השכונות המבוקשות הן השכונות החדשות – המע"ר, ציפורים ונופים. יש ביקוש גדול לדירות חדשות. במע"ר הדירות נחטפות. מבחינת קנייה זה תלוי בצרכים. יש הרבה שמעדיפים את הקירבה לקניון ולמע"ר. שכונת הפרחים תמיד מאוד מבוקשת ובוכמן גם כן תמיד היתה מבוקשת. בדירות שלושה חדרים בקומה שנייה המחיר ירד מאוד ואפשר למצוא דירות ב־1.5 מיליון שקל, מה שלא היה תקופה ארוכה. דירות ללא מרפסת זאת ממש בעיה לשווק. אין דרישה לדירות כאלה".

קוטג' במחיר שיא

כהן, ממשרד הנדל"ן "בתים יפים" במודיעין, המתמחה בדירות יוקרה, מעדכנת כי לאחרונה נמכר בעיר קוטג' בן שבעה חדרים בשכונת השמשוני במחיר שיא.
"הקוטג' נמכר ב־4.5 מיליון שקל. מדובר בקוטג' שעוצב על ידי אדריכלית עם כל ההרחבות. עשינו שם עבודה ממוקדת. זה היה בתחילת תקופת הקורונה. הבאנו מהר מאוד את הקונה לבית. בהתחלה פילחנו את השוק והפרסום היה מכוון לאוכלוסייה מסוימת. הבית נמכר במהירות, תוך חודש. המחיר המבוקש היה 4.55 מיליון והוא נמכר ב־4.5 מיליון. נכנסו לבית ארבעה קונים, היו שתי הצעות מחיר ואחד קנה.
"קהל היעד היה אנגלוסכסים דתיים שצריכים הרבה חדרים ושהילדים לומדים בבתי ספר באיזור. ובאמת, הם האנשים שנכנסו לבית. כל הפרסום שלנו כוון לשם. תלינו מודעות בבית הכנסת, חילקנו פלאיירים במקומות הייעודים, פרסמנו בקבוצות הפייסבוק של השמשוני וזה באמת הוכיח את עצמו".
המחיר: 4.5 מיליון שקל

"לצבוע כפרויקט משפחתי"

מירב הראל, מתכננת ומעצבת פנים, בעלת משרד "קפסולה - עיצוב פנים מקיים" במודיעין, נותנת כמה טיפים לעיצוב הבית, דווקא בתקופת הסגר: "בסגר השני בעקבות הקורונה, שוב אנחנו מוצאים את עצמנו יותר בבית. זה בדיוק הזמן לבצע את כל מה שלא הספקנו לעשות בסגר הראשון. חשוב שנזכור שעיצוב פנים משנה את האווירה בבית, מגדיר מחדש מערכות יחסים, משמח, גורם לאושר, לתחושת שייכות ומחזק את הביחד.
6 צפייה בגלריה
טיפים לעיצוב
טיפים לעיצוב
טיפים לעיצוב
(צילום פרטי)
"לא ניתן כרגע להיכנס לשיפוצים רציניים, אבל מומלץ לקיים פגישות ייעוץ ממוקדות גם בזום עם מעצב/ת, לבנות קונספט עיצובי לאפיון פרויקט, לקבל רשימת קניות לחנויות ברשת ולצאת לדרך. אפשר לבצע לבד את מה שהוחלט מהר, ובהוצאה מינימלית.
6 צפייה בגלריה
מיכל הראל
מיכל הראל
מירב הראל
(צילום פרטי)
"אפשר למשל לצבוע את הבית כפרויקט משפחתי; להחליף גופי תאורה ‑ יש המון חנויות תאורה ברשת שניתן לבצע דרכן הזמנות ומשלוח ולהרכיב לבד או דרך החנות; לשנות ריצוף על ידי הדבקת פרקט ‑ יש אנשי פרקט שמגיעים הביתה עם דוגמאות; להוסיף וילונות ‑ יש אנשי וילונות שיכולים להגיע הביתה עם בדים לבחירה; הכנסת צמחייה לבית ‑ צמחייה מטהרת את האוויר ומעלה את מצב הרוח. ירוק גורם לנו לאושר ויש באיזור משתלות שעושות משלוחים. מומלץ גם למלא בכל מרפסת מיכלים עם פרחים וצמחי תבלין, להוסיף ערסל נייד או תלוי, פינת ישיבה, שמשייה, להתקין תאורת אווירה ואפילו לבנות לבד מערכת הידרופונית לגידול ירקות בעיר".