יורם פדידה, צעיר בן 26, תושב מודיעין, מתנדב בעמותה הצרפתית ומקיים בחודשים האחרונים בשיתוף עדן מימרון, מכירות חצר שהכנסותיהן הן קודש לנזקקים.
"זה פרויקט שהתחלתי לפני מספר חודשים", מספר פדידה, "שבו אנחנו עושים מכירת חצר ומוכרים כל מיני חפצים שנתרמו לנו ואין לנו אפשרות לתרום למשפחות, וכך אנחנו מגייסים כסף לטובת המשפחות הנזקקות להן אנו מסייעים. במהלך המכירה אנשים יכולים לבוא ולתרום את כל מה שהם לא צריכים יותר, אנו עושים מיון על המקום ומעבירים ישר למשפחות את מה שאפשר, או מעמידים בחזרה למכירה את מה שאי אפשר".
3 צפייה בגלריה
יורם פדידה והמיזם
יורם פדידה והמיזם
יורם פדידה והמיזם
(צילום: פרטי)
בשבוע שעבר הם ערכו מכירה משותפת עם "חומוס אליהו" במרכז קייזר, "ממש פסטיבל סוף קורונה קטן", מספר פדידה, והם סייעו ועזרו, ותרמו גם חלק מההכנסות. הייתי רוצה שעוד אנשים בעיר יכירו את הפרויקט, בעיקר בשביל שיידעו שאפשר ליהנות ממעשים טובים".
פדידה, עובד ביום יום בחברת הייטק. הוא מכיר את נושא ההתנדבות מקרוב. אביו, אריק פדידה, הקים את העמותה הצרפתית ביחד עם ד"ר שלמה שמעוני לפני 20 שנה. "אני מתנדב בעמותה מאז שאני קטן", הוא מספר.
העמותה הצרפתית במודיעין קיימת בעיר מזה כ-20 שנה ופועלת לרווחת משפחות נזקקות בעיר ולמען חיילים בודדים.
3 צפייה בגלריה
מכירת החצר במודיעין
מכירת החצר במודיעין
מכירת החצר במודיעין
(צילום: פרטי)
הקונספט של מכירות החצר שהם מקיימים הוא מכירה של חפצי יד שנייה שנתרמו למען המכירה על מנת לגייס כסף לצרכים בסיסיים יותר של המשפחות הנזקקות להן הן מסייעים. המחירים - עבור כל מה שיש לו מחיר נקוב, זה המחיר, ועבור כל השאר – המחיר תלוי בנדיבות לבו של הקונה/תורם.
"כל פעם אני תופס פרויקטים של העמותה ומנסה לרכז אותם", מסביר פדידה, "יצא שהשגנו תרומות של חפצים שאין בהם תועלת עבור משפחות נזקקות כמו למשל משקפי שמש, שקי שינה, ציורים לבית, כלי מטבח, וניסיתי לחשוב איך להשתמש בהם.
3 צפייה בגלריה
יורם פדידה והמיזם
יורם פדידה והמיזם
יורם פדידה והמיזם
(צילום: פרטי)
"אלה דברים שאין להם בהכרח שימוש למשפחות נזקקות. ניסיתי לחשוב עם חבר שלי עדן מימרון שגם הוא בעמותה, והגענו למסקנה שאפשר להסב את זה לכסף ולהעביר אותו למשפחות נזקקות. החלטנו על הקונספט של מכירת חצר ופרסמנו בשכונה ובקהילה. הרעיון הוא שבן אדם מגיע, הכל פרוס לפניו, אם יש לו חפצים הוא מניח אותם. הוא בוחר את החפצים שהוא רוצה, והכסף הולך לתרומה. אין מחירון, המחיר הוא כמה שאתה רצה לתרום.
"עשינו כמה מכירות בחנייה שלי, המכירות התחילו לרוץ ואז חבר שלי איתי ברלין מ'חומוס אליהו' הציע שנעשה שת"פ ובשבוע שעבר עשינו את המכירה במרכז קייזר, אנשים התפנקו מבירה וחומוס על הדרך וכולם - גם הרוויחו מכך וגם עשו מעשה טוב".
פרטים על המכירות הבאות בחשבון האינסטגרם.