התחבורה הציבורית חזרה לפעול בהיקף גדול יותר, ויחד עם החזרה ההדרגתית לשגרה לפני כשלושה שבועות - הולכים ונאספים הסיפורים הקשים שמספרים הנוסעים במודיעין.
בשבוע החולף הצטברו לא מעט מקרים של נוסעים שנתקעו בתחנות האוטובוסים במשך שעות ואיחרו לעבודה, ללימודים או לצבא. הסיבות העיקריות לכאוס המתחולל בתחבורה הציבורית הן ראשית המגבלות על מספר הנוסעים והסיבה השנייה היא הרכבת שלא חזרה לעבוד עדיין כך שרוב העומס נופל על האוטובוסים. בנוסף חגיגות סיום הרמאדן גרמו לכך שחלק מהנהגים נעדרו מהעבודה בשבוע החולף מה שהוסיף על הבלאגן.
האור הנראה בקצה המנהרה הוא ההודעה כי התחבורה הציבורית הבינעירונית חוזרת בסופי השבוע כבר מיום חמישי הקרוב, ובנוסף יבוטלו המגבלות המחמירות על כמות הנוסעים באוטובוסים ובקווים הבינעירוניים יוכלו לעלות 46 נוסעים החל מיום חמישי הקרוב.
הדבר אמור לפתור הרבה דברים ובעיקר את התמונות העגומות בימי ראשון וחמישי של חיילים תקועים בתחנות בדרך לבסיס או בדרך הביתה, עובדים שנוסעים לעבודה מחוץ לעיר וכו'.
אור גרינפלד, תושב העיר, יו"ר תנועת "אנחנו הצעירים" המפעילים את עמוד הפייסבוק "הקו האדום" המרכז את בעיות התחבורה בעיר עקב בדאגה השבוע אחרי המתרחש וניסה לסייע בשיתוף עם "צוות 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל".
"יש כבר כמה שבועות בלאגן בתחבורה הציבורית בעיר" הוא מספר. "אנחנו מתמרצים אנשים לתעד את זה כדי שנוכל ללחוץ על מי שצריך. אתמול יצאו הנחיות חדשות וכבר ביום חמישי האוטובוסים הבינעירוניים יחזרו לעבוד בסופי שבוע - שישי ומוצ"ש ולא תחול מגבלת הנוסעים בבינעירוניים – יהיה אפשר עד 46 נוסעים ללא עמידה, ובעירוניים עד 49 נוסעים.
"הנושא השני הוא הרכבת שיצאה הצהרה שתחל לפעול ב 1.6 וזה נדחה ל -8.6 - אני מקווה שנצליח להקדים. הנפגעים העיקריים מהמצב הם הרבה חיילים שלא הצליחו להגיע לבסיסים, חיילים שמשרתים בתל אביב וחלקם חיכו בין שעתיים לשלוש לאוטובוס מתל אביב למודיעין. בשעה 16:30-17:00, חיילים מהקרייה יוצרים צוואר בקבוק ובגלל המגבלה של 20 איש נוצרים מצבים שאנשים מחכים שעות בתחנות.
"הבעיה היא חוסר בהנחיות וחוסר אלטרנטיבה וגם חוסר התכנון אני מקווה שנלמד מהמשבר הזה אם בהקמת מערך שאטלים עצמאי ואם בהנחיות יותר ברורות. התחושה היא שיש ניתוק - לא רואים את החבר'ה שעומדים בתחנות. יש בערך 10,000 אנשים ממודיעין שמשתמשים בתחבורה הציבורית. אנחנו מקווים שכבר מיום חמישי. אני מאמין שביום ראשון נראה פחות עומסים".
גלי פרישמן בת ה-28 ממודיעין, כמעט פוטרה מעבודה בגלל הקשיים בתחבורה הציבורית. "אני סטודנטית - עובדת ולומדת בתל אביב", היא מספרת, "בינואר חזרתי לגור אצל אמא שלי במודיעין. אני מתנהלת באוטובוס וברכבת. חזרתי למודיעין מסיבות כלכליות ואין לי כסף לרכב פרטי. אני מתנהלת בתחב"צ.
"לפני 3 שבועות התחלנו לחזור בהדרגה ללימודים ולעבודה. מאז התחב"צ לא מתפקד בשום צורה. אם יש לי מזל אני מצליחה להגיע לעבודה, ואם יש לי מזל אני מצליחה לחזור מהעבודה. לפני כמה ימים סיימתי לעבוד בתשע בערב, חיכיתי לאוטובוסים והם לא הגיעו, נתקעתי בתל אביב וחיפשתי מקום לישון. מתוך ארבע משמרות שהייתי אמורה לעבוד לשתיים מהן לא הצלחתי להגיע. חיכיתי לאוטובוס בשרב שעתיים.
"שום אוטובוס לא עצר ובסוף ביטלו לי את המשמרת. אני מטפלת בשיאצו ובכל יום עבודה יש לי 13 מטופלים. ביטלו לי יום עבודה ונזפו בי. כי כביכול הייתי צריכה להגיע כי יש תחבורה ציבורית. בפעם הבאה יעלו אותי לשימוע לפני פיטורין. מאוד חששתי שזה יקרה. אף אחד לא לוקח אחריות על הדבר הזה. אנחנו האנשים שהכי קל להתעלם מהם. אין לנו רכב פרטי וכל מה שנשאר לנו לעשות זה להתפלל לטוב".