1 צפייה בגלריה
תשלום על חנייה
תשלום על חנייה
תשלום על חנייה
(צילום: שאול גולן)
החלה אכיפת החניה במרכז העיר: האזורים בהם יהיה צורך בתשלום עבור החנייה הינם רק עבור החניות הנמצאות בשדרה מרכזית: רחוב דם המכבים 35 עד 71, רחוב משה סנה ורחוב הרכבת 1-11, רחוב ערער בין רחוב פיקוס לרחוב הרכבת ורחוב לב העיר. חשוב לזכור כי תושבים בעלי תו חניה, יוכלו לחנות חינם בשעתיים הראשונות באיזורים אלה, בהפעלת אפליקציות חניה.
בעירייה הדגישו כי החנייה ברחובות פיקוס ותלתן, לכל אורכם וכן, החניות בשדרות עמק דותן בין עמק החולה לשדרות החשמונאים, יישארו כפי שהן, ללא תשלום לכלל הציבור.
בעירייה מסבירים כי מהלך זה נועד לאפשר ויסות של תחלופת החונים באזור, ולמנוע מצבים בהם נהגים יחנו את מכוניתם לזמן ממושך. בעירייה מזכירים כי לתושבי העיר, בעלי תו חנייה, השעתיים הראשונות יהיו ללא תשלום – אך הדגישו כי לשם קבלת ההטבה יש להפעיל את אחת מאפליקציות החנייה הקיימות. עוד נקבע כי החנייה תהיה מוגבלת עד לשמונה שעות.
בעירייה הזכירו כי באזור המע"ר יש שמונה חניונים לרווחת הציבור בכלל ולתושבי העיר, בעלי תו חנייה בפרט.
שני חניונים בהם החניה לתושבי העיר בעלי תו חניה היא חינם. כאשר החנייה למבקרים מחוץ לעיר או לתושבים ללא תו חניה היא בתשלום, באמצעות אפליקציות החנייה:
חניון העירייה (כ- 250 חניות)
חניון עמק זבולון דרום (ענבה), למעט בין השעות 07:00-05:00 (כ- 40 חניות).
שישה חניונים בהם ניתן לחנות ללא עלות, לכלל הציבור:
חניון הרכבת הסמוך לקניון (כ- 450 חניות)
חניון מרכז הספורט העירוני (עמק זבולון) (כ- 300 חניות)
חניון עמק זבולון צפון (כ- 200 חניות)
החניון הסמוך טרם וקופת חולים מכבי (55 חניות)
החניון ליד צומת הרחובות תלתן ודפנה (21 חניות)
חניון היכל התרבות (כ- 600 חניות)
בשבועות הקרובים ייפתח חניון תת קרקעי, נוסף, בסמוך למרכז המוסיקה העירוני הנבנה בשדרה המרכזית. בחניון זה יהיו כ- 500 חניות וניתן יהיה לחנות בו חינם בשעתיים הראשונות.
על מנת לאפשר לתושבים ואורחים להתרגל להסדרי החניה החדשים באזור, יינתנו בתחילה, במהלך החודש הקרוב התראות בלבד אשר יונחו על שמשות הרכבים, על ידי הפיקוח העירוני. לאחר מכן, תחל העירייה בחיוב על החנייה ומתן קנסות על חנייה לא חוקית.
העירייה קוראת לתושבים ולמבקרים בעיר לחנות בהתאם לשילוט.
פורסם לראשונה: 13:25, 14.01.20