● דיירי הבית: גלעד (50), מנהל אשכול תחנות ברכבת ישראל, אחראי ל־13 תחנות רכבת בהן גם תחנות מודיעין. סיגל (49), מנהלת עובדים בחנות למוצרי אמנות ותחביב. סתיו (21), השתחררה משירות צבאי בחיל המודיעין ועובדת בחנות תכשיטים. נדב (17), תלמיד כיתה י"ב בתיכון עירוני ד' מודיעין. טליה (13), תלמידת כיתה ח' בתיכון עירוני ג' מודיעין ופעילה במועצת התלמידים של התיכון. פאבלו, כלב מעורב בן עשר.

1 צפייה בגלריה
משפחת לנציאנו ממודיעין
משפחת לנציאנו ממודיעין
משפחת לנציאנו ממודיעין
(צילום: פרטי)

● איפה גרים: משפחת לנציאנו גרה ברחוב עמק בית שאן בשכונת השמשוני. גלעד במקור מקריית אונו וסיגל מושבניקית מבית עריף. אחרי שהתחתנו בני הזוג גרו ליד הוריה במושב ולפני כ־13 שנה החליטו לעבור למודיעין ולהקים כאן את בית הקבע שלהם. "מודיעין היתה קודם כל במיקום מצוין", מספרת סיגל. "וגלעד, שניהל בזמנו את תחנת רכבת השלום, ידע ששתי תחנות רכבת עתידות להיפתח בקרבת מודיעין. בזמנו, גם המחיר התאים לנו כמשפחה צעירה וזו היתה אופציה מושלמת. אנחנו מאוד שמחים שעשינו את הצעד הזה ועברנו למודיעין".
● על העיר: "אנחנו מאוד אוהבים את מודיעין", הם אומרים. "ראשית, מאוד מקל עלינו שכל השירותים נמצאים בעיר – קניות, תחבורה ציבורית טובה, חינוך ובתי ספר, מרכזי רפואה, ועוד. אנחנו אוהבים גם את הניקיון וכמובן את האנשים. חלק מהחברים הטובים שלנו 'נרכשו' כאן בעיר, ובעיקר דרך הילדים והמסגרות החינוכיות, שם הכרנו אנשים נפלאים שהיום הם כמו משפחה עבורנו".
● על העיסוקים: גלעד עובד ברכבת ישראל כבר 23 שנה. "התחלתי את עבודתי ברכבת כשחזרתי מטיול בהודו. חבר הודיע לי שרשם אותי לראיון לרכבת ישראל. התקבלתי, והתחלתי לעבוד כפקח על רכבת נוסעים, משם המשכתי למנהל משמרות בתחנות תל-אביב ולתפקידי ניהול ברכבת. לפני כשלוש שנים נכנסתי לנהל את אשכול ירושלים ואני גאה לשרת במסירות עשרות אלפי נוסעים בכל יום", הוא אומר.
סיגל היתה בעברה מטפלת ברפואה אלטרנטיבית ובמקביל תמיד נמשכה לאמנות ויצירה. "כשהחלטתי לשנות כיוון, הציעו לי לעבוד בחנות וזה נראה לי נורא מתאים לאופי ולתחביבים שלי. בעבודה אני בעצם עוסקת במה שאני אוהבת וזה מספק מאוד".
● על התחביבים: גלעד "חובב רכבות ואוהב מאוד לטייל בטבע". סיגל: "אני גם מאוד אוהבת טיולים, לקרוא ספרים וכמובן אמנות".
סתיו בעיקר אוהבת לצאת לבלות עם חברות, נדב אוהב לצפות בכדורגל, אוהד מכבי תל-אביב ונוסע לצפות במשחקים. טליה אוהבת לרקוד. "אם תגיעו הביתה בשעות אחר הצהריים תמיד תמצאו אותה עם מוזיקה רוקדת", מספרים גלעד וסיגל.
● על הבישולים בבית: "אנחנו מעורבבים מבחינת עדות ולכן גם מגוונים במאכלים", הם מציינים. מקורותיו של גלעד הם איטלקיים-מצריים והוריה של סיגל מתימן. סיגל היא המבשלת העיקרית בבית. "שניצלים הם חובה, מקלובה, אורז ופסטה. אני פותחת סירים בעיקר בימי שישי, אבל מקפידה על פעם או פעמיים באמצע השבוע לפנק בארוחה חמה", היא מסבירה. "בכל שישי יש גם עוגה לכבוד שבת ובכל שישי גלעד מכין שקשוקה מטריפה ואנחנו יושבים לאכול אותה עם חלה. באים גם החברים של הילדים. זה הכיף של שישי שלנו".
● מוטו משפחתי: "אין לנו מוטו או משפט מסוים, אבל יש לנו קבוצת וואטסאפ משפחתית שנקראת 'משפחה לא בוחרים'. יש לנו קטע שכשמישהו שם לב שהשעה בעלת ספרות תואמות, למשל 05:05 או 10:10, הוא ישר חושב על המשפחה וכותב לנו בקבוצה. ובלי קשר אנחנו תמיד נוהגים להישאר מעודכנים".
● חוויה משפחתית מיוחדת: "מדי שנה אנחנו יוצאים לשלושה ימי טיול משפחתי מורחב שבו אנחנו מתנתקים מהעולם ויוצאים עם כל בני הדודים. אנחנו נוהגים לישון בקמפינג את שני הלילות וזו חוויה מגבשת ומיוחדת. זה נוסף לגיחה שאנחנו עושים מדי כמה שנים למזרח הרחוק כדי לבקר משפחות ומכרים מקומיים שאליהם התחברנו במהלך השנים".
פורסם לראשונה: 14:11, 28.11.19