המיזם, במסגרתו מוצגות יצירות אמנות של שורדי שואה מכל רחבי הארץ, הוא חלק מפרויקט של מכבי שירותי בריאות בו מוצגים, ב – 12 מרכזים רפואיים של הרשת במרחב שפלה וירושלים, יצירות אמנות של שורדי שואה תחת הכותרת 'ובחרת בחיים'. במודיעין מככבת האמנית תושבת העיר, ציפי לשםם
2 צפייה בגלריה
האמנית ציפי לשם
האמנית ציפי לשם
האמנית ציפי לשם
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
את התערוכה במודיעין יזמו עובדות סוציאליות העובדות במכבי שירותי בריאות – רוני עצבה ועתליה שורצשטיין שבמסגרת תפקידן נפגשות עם שורדי שואה והיא תוצג במרכז הרפואי תלתן עד ל – 16 באפריל.
יצירותיה של לשם מוצגות במרכז מיום ה – 6 באפריל, בסמוך למועד בו צוין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ועם פתיחת התערוכה הגיעה לשם למרכז הרפואי וסיפרה לעובדי המקום את סיפורה האישי.
"כארגון בריאות אנחנו פוגשים את החברים שלנו מגיל ינקות ועד בגרות וכחלק מהדאגה שלנו לשיפור איכות חייהם אנחנו שמים דגש על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד", מסביר ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות, ד"ר חגי פרנקל.
"התערוכה הייחודית, פרי יצירתם של אמנים ניצולי השואה מעניקה לכולנו את ההזדמנות לחזות בעולמם הפנימי של ניצולי השואה החיים בקרבנו ולתת להם את ההכרה וההערכה שהם ראויים לה, אני מזמין את הקהל המגיע לסניפים שלנו לצפות ולהתרגש יחד איתנו".
2 צפייה בגלריה
היצירות שהוצגו בתערוכה
היצירות שהוצגו בתערוכה
היצירות שהוצגו בתערוכה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
מנהלת השירות לעבודה סוציאלית במכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה, ליאת זך – פוקס: "העובדות והעובדים הסוציאליים שמים דגש במהלך כל השנה על איתור יזום של ניצולי שואה בכלל וניצולי שואה עריריים בפרט על מנת לזהות את צרכיהם ולסייע במיצוי זכויותיהם. השנה בחרנו לציין את יום השואה במחווה לניצולים אשר בחרו בחיים ומביעים את רגשותיהם: הכאב, השמחה ומה שביניהם, ביצירה. ניצולי השואה שמציגים את עבודותיהם מתרגשים מאוד וכך גם אנחנו".