כשבוע אחרי מסיבת פורים שארגנה אגודת הסטודנטים בבינתחומי הרצליה כבר ידוע שהיא הפכה לאחד ממוקדי ההתפשטות של הנגיף בישראל. כ-1,500 צעירים, סטודנטים במרכז ומחוצה לו, נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שבתחילת השבוע התגלה כי אחד המשתתפים חלה בקורונה. ירדן ברששת, סטודנט בין 25 שהיה במסיבה, סיפר למיינט הרצליה כי: "ההנחיות שיצאו לפני המסיבה של הבינתחומי לא היו כאלה ברורות עד לאותו שלב. החשש מהקורונה היה באוויר, אבל אצלי באופן אישי האסימון עדיין לא נפל. הבנתי שהמסיבה עדיין יוצאת לפועל אחרי ההנחיות החדשות - אז אם הבינתחומי לקח אחריות על זה, לא חששתי". עוד הוסיף ירדן כי: "הבחור שהיה חולה התחפש לדונאלד טראמפ, והוא היה מאוד מאוד בולט במסיבה. הוא בחור גבוה, גדול, תחפושת שלו הייתה ממש מצחיקה והיה קשה לפספס אותו. ראיתי אותו מרחוק אבל לא היה לי מגע ישיר איתו". גם בני הזוג מאי חקק ואורן הרשקוביץ, הלומדים שניהם במרכז, נמצאים בבידוד ומספרים על הבלבול הגדול: "אחרי שקיבלנו את ההודעה, היו הרבה שיחות בשאלה אם צריך להיכנס לבידוד או שלא אם לא היינו קרובים אליו. באתר משרד הבריאות אומרים משהו אחד, ובטלפון משהו אחר. היה ממש בלאגן, וגם למשרד הבריאות לא הייתה תשובה חד משמעית. שהתקשרתי למד"א ואמרתי להם שלכל אדם הם אומרים משהו אחר, הם אמרו שהם לא הגורם הסמכותי לתת את ההנחייה. אז היה המון אי ודאות בנושא, עד שבאמת פרסמו בחדשות ובכתבות שצריך להיכנס לבידוד". אורן מוסיף כי: "יצא מצב שלאט לאט גילו עוד חולים שהיו במסיבה הזאת ואחר כך בעוד מסיבות, אפילו באותו הערב. הייתה לכולם את התחושה שזאת המסיבה האחרונה שנלך אליה בגלל המצב. לפני המסיבה הייתה את ההנחייה שמותר להתכנס עד 5,000, ואז אחר כך התפרסמו הוראות אחרות וגם ככה, לפני ההודעה, החלטנו שלא נצא מהבית שלא לצורך ונהיה הכי זהירים שאפשר".

1 צפייה בגלריה
מאי חקק ואורן הרשקוביץ בבידוד
מאי חקק ואורן הרשקוביץ בבידוד
מאי חקק ואורן הרשקוביץ בבידוד
(צילום: פרטי)

במיינט ירושלים מדווחים כי שוטרי מחוז ירושלים פועלים בימים אלה לאכיפת שמירת הבידוד על ידי האזרחים המחויבים בו. השוטרים עוברים בין כתובותיהם של תושבי העיר השוהים בבידוד, ומוודאים שהם נשמעים להנחיות ושומרים על עצמם ועל האזרחים מפני הדבקות. השוטרים מגיעים לבתים כשהם מאובזרים בביגוד שמגן עליהם מפני סכנת היחשפות לנגיף, מוודאים שהמחוייבים בבידוד שוהים בבתיהם, ומנחים אותם באשר למילוי הנחיות משרד הבריאות. במשטרה מציינים כי רובם המכריע של מחויבי הבידוד בירושלים נשמע להוראות ומגלה אחריות אזרחית. עד כה, נפתחו בישראל 86 תיקי חקירה נגד אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין והפרו את הבידוד. כך זה נראה.
השבוע התקבל במשטרה דיווח אודות חולה עם חשד לקורונה שברח ממיון בבית חולים בצפון וככל הנראה נמצא בדרכו על הרכבת לבאר שבע. מיד עם קבלת הדיווח, שוטרי משטרת ישראל יצרו קשר עם רכבת ישראל והרכבת נעצרה בהוראתם בסמוך לאוניברסיטת באר שבע. במיינט באר שבע מדווחים כי שוטרים הוזעקו למקום, התמגנו בציוד מיגון ייעודי וביצעו סריקה ברכבת עד לאיתור החשוד. השוטרים עיכבו את החשוד תוך הרחקת קהל ובידוד הדרך מאזרחים, והוא הועבר להמשך טיפול ובדיקה בבית החולים סורוקה.
בימים בהם הציבור נקרא להסתגר בביתו החליטו האחים החולונים, אורן (24) ותומר (25) לוי, המנהלים את ערוץ הכושר הגדול בישראל "לויס פיטנס" שמונה כיום כ-134 אלף רשומים באתר יוטיוב, לתרום מכישרונם והעלו אימון בייתי שכולל את כל שרירי הגוף ללא צורך בציוד, על מנת לאפשר לכל מי שמעוניין לנצל את ימי הבידוד כדי להיכנס לכושר. "כולנו יודעים שאימונים עקביים, שינה מספקת והפחתת לחצים מאד מועילים לנו כשזה נוגע לחיזוק המערכת החיסונית שלנו" הסביר אורן למיינט חולון, "לכן הכנו אימון בייתי שלם שכל אחד יכול לבצע עם כל הרמות כלולות בפנים שבו אנחנו עובדים באופן מאוזן ושומרים על הגוף חזק, בריא, ופעיל גם ללא חדר כושר וללא ציוד בכלל או עם ציוד מינורי של שישיות מים שיש בכל בית". האחים מציעים קורס אינטרנטי ללא חדר כושר שאלפי בני נוער כבר משתמשים בו, אימוני אונליין בשיחות וידאו ותכנים נוספים ללא ציוד בערוץ היוטיוב שלהם. "אנחנו מבינים שאלו ימים מורכבים אבל חשוב לנו לשמור על קשר עם העוקבים וכמובן לעזור לכל מי שרוצה להתאמן לפי האנטומיה שלו, כי כל אדם צריך ויכול להתאמן לפי מבנה השרירים שלו".
סבא אליהו מנדל מרחובות חגג השבוע את יום הולדתו ה- 98. במיינט רחובות מספרים כי הנכדים והנינים שתכננו מסיבה, נאלצו לבטלה בגלל התפשטות הקורונה והגבלות משרד הבריאות, אך לא ויתרו. "תכננו יום הולדת הפתעה שהוא לא יודע ממנה ליום שישי בעוד שבוע ועקב המצב החלטנו לעשות משהו ללא התקהלות ומגע, אחת הנכדות רווית, ונין ששמו זהר הביאו מערכת הגברה ושרו לו מתחת לחלון, הוא מאוד התרגש וגם השכנים יצאו ושמעו את השיר", סיפר לירון לוריא, אחד מנכדיו של אליהו. סבא אליהו גר במגדלי אייזנברג בעיר רחובות, ולמזלם בקומה הראשונה, שאפשרה את המחווה. בלב האירוע ובשיא ההתרגשות הוא אף הביע דאגה לנכדיו וניניו וצעק להם מהמרפסת תודה, והוסיף שיורד גשם, ודאג שלא יירטבו.