מאכילי חתולי הרחוב בעיר דורשים מראש העיר לאפשר להם להאכיל את חתולי הרחוב שחלקם נמצאים באזורים מרוחקים מהם מעל 100 מטר ולכן אינם יכולים להגיע אליהם. חבר המועצה שחר מי און, מחזיק תיק רווחת בעלי החיים מתכוון להגיש היום (יום שני) בערב שאילתה בנושא בישיבת זום שתתקיים הערב.
אוה אהרונוף, תושבת העיר ונציגת קבוצת מאכילי החתולים בעיר מודיעין פנתה אף היא במכתבים לראש העיר ולחברי המועצה בבקשה שיאפשרו למאכילי חתולים להגיע לפינות ההאכלה השונות בעיר.
1 צפייה בגלריה
חבר המועצה מי און עם חתול רחוב
חבר המועצה מי און עם חתול רחוב
חבר המועצה מי און עם חתול רחוב
(צילום: פרטי)
"על רקע מהלכי החירום שננקטו כחלק מהמאבק בקורונה אנו נמצאים בהסגר", כתבה אהרונוף בפנייתה לראש העיר ולחברי המועצה, "כעת כשהכל סגור ושומם, נוצרה בעיה קשה, בעיה שלא נתנו עליה את הדעת ולא חשבנו מספיק על דרי הרחוב שהם הנפגעים בראש וראשונה. החתולים שרגילים לחיות סביב בתי הספר, גני הילדים, המרכזים המסחריים, המסעדות, בתי הקפה, בתי המלון, במפעלים, במקומות העבודה נותרו ללא מקור למזון וכעת גוועים ברעב. זהו מצב חרום עבורם וחייבים לפעול. אנו מאות הפעילים למען בעלי החיים בעיר, פנינו לחבר המועצה שחר מי און מחזיק תיק בעלי החיים, שפנה אל ראש העיר.... אנו מבקשים לפנות ללבך החומל למתן עזרה ברכישת מזון לחתולי הקהילה ואף לקבל היתרי החרגה על מנת לסייע למאכילי החתולים באיזורים שמרוחקים מה 100 מטר מהבית.
"בקשתנו טרם אושרה ואנו מצפים שהעיר מודיעין תצטרף לערים החומלות ומקיימות את מצוות צער בעלי חיים כגון העיר רמת גן, ירושלים, רעננה, כפר סבא ועוד ערים רבות שהחלו לספק מזון חתולים למאכילים, ואף לקחו על עצמם להאכיל במקומות מרוחקים מעל 100 מטרים, מקומות בהם החתולים היו מורגלים לאכול שאריות, וכעת אין להם מהיכן להשיג את המזון. למען הסר ספק, אין איסור על האכלת חתולי רחוב, וחתולים אינם נמנים על חיות הבר, והיא חיה מבויתת. מבקשת את עמדתך ברגעים אלה בנושא האכלת חתולי רחוב בתקופה קשה זו".
חבר המועצה מי און פנה כאמור לראש העיר בנושא וכתב לו בין היתר: "אני פונה אליך בעקבות פניות של עשרות פעילים ומאכלי חתולים אשר נמצאים מזה מספר ימים ללא מזון ויש חוסר במתנדבים המאכילים שכן חלקם מבוגרים ונמנעים מיציאה מהבית. לאור ההנחיות החדשות, המצב אף יחמיר. אני מטפל במציאת מתנדבים שימשיכו להפעיל את מערך ההאכלה אך פונה ומבקש להנחות את הווטרינר העירוני לרכוש מזון לחתולים שכן עם צמצום פעילות העסקים יהיה חוסר במזון. ידוע לי כי רשויות רבות נערכו לכך. אודה על אישורך".
בפנייה נוספת לראש העיר כתב מי און: "בהתאם לפנייתי מיום ה- 25.3.20 המצורפת כי חל איסור על יציאה מהבית במרחק של 100 מ'. אי לכך ישנם מאכילים אשר אין בידם אישור לשהות מעבר למגבלה זו ועל כן אינם יכולים להמשיך בהתנדבותם. אבקש להסדיר אישורים למאכילים. או לחילופין שהעירייה תיקח על עצמה את הביצוע בתקופה מורכבת זו".
מעיריית מודיעין נמסר: "על פי הנחיות משרד הבריאות ליום זה לא הוכרז 'סגר מלא', כך שתנועת מאכילי החתולים לא מוגבלת. נכון לשעה זו, 'האכלת חתולי רחוב' לא הוגדרה ע"י המשרד לביטחון פנים כמשימה חיונית ובמידה ומצב זה לא ישתנה ויוטל 'סגר מלא' שיכלול הגבלת תנועה, לא ניתן יהיה להנפיק למאכילי חתולים אישורי מעבר. המאכילים יוכלו להמשיך ולהאכיל בקרבת הבית ועל פי ההנחיות שיפורסמו לזמן 'סגר מלא' אבל לא לנוע בעיר משכונה אחת לשנייה.
במצב של 'סגר מלא' עלולה להיווצר בעיה באזורים המרוחקים מבתי התושבים כגון הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. לצורך כך קבע הווטרינר העירוני רשימה מצומצמת של מאכילים מתנדבים והמליץ לתת להם אישור מעבר לימי סגר מלא, ספציפית למרכז עינב ולפארק הטכנולוגי למשך כשעתיים מהיציאה מהבית".