החווה האקולוגית-חינוכית "חווה ואדם" במודיעין, נקלעה למשבר גדול וזקוקה למימון המונים ועזרה.
"דורות שלמים גדלו, חגגו וביקרו בחווה האקולוגית של מודיעין, 'חווה ואדם'" אמרה השבוע ענבל בן ברית, תושבת העיר וממקימות החווה לפני 15 שנה, " ועכשיו היא בקשיים בגלל הקורונה וזקוקה לעזרה של הציבור. זוהי ההזדמנות שלנו להוקיר לה תודה ולהושיט יד כפי יכולתינו".
2 צפייה בגלריה
"חווה ואדם" במודיעין
"חווה ואדם" במודיעין
"חווה ואדם" במודיעין
(צילום: ענבל בן ברית כהן)
"משבר הקורונה הביא להפסקת הפעילות החינוכית בחווה", נכתב בעמוד הפייסבוק של החווה, "ומכך גם הכנסותיה הופסקו ואנחנו עומדים בסכנת סגירה. אנחנו פונים לכל מי שקיימות נוגעת בליבו, שדוגל בקירוב האדם והטבע, ורואה בכך תקווה לעתיד טוב. לכל מי שלא היה רוצה לראות את הבית של החינוך האקולוגי בארץ נסגר - לעזור לנו להמשיך להתקיים.
"אנחנו יוצאים במערך גיוס המונים שהושקעה בו המון מחשבה ועבודה, במטרה לא רק לבקש סיוע, אלא גם להעניק תמורה שאנחנו יותר מגאים בה- מוצרים מחומרים ממוחזרים, מגוון סדנאות ועוד. כל שיתוף, כניסה ורכישה או תרומה יאפשר לנו להמשיך ולפעול. בואו נאפשר לחווה להמשיך לצמוח ולהצמיח. נדרשת עזרה דחופה, אחרת החווה המקסימה הזו תיסגר וההפסד יהיה של אנשי החווה, בעלי החיים שבה ושל כולנו".
בפנייה אישית של מקים ומנהל החווה איציק גזיאל הוא כתב בין היתר: "אני פונה אליך בבקשה לסיוע ל'חווה ואדם'. החווה נקלעה למשבר משמעותי בעקבות מגפת הקורונה. בכדי להתגבר על המשבר נקטנו פעולות רבות. אחת מהן היא מימון המונים. אשמח שתתחברו למיזם ותסייעו ככל שניתן. איציק גזיאל".
עד כה נאספו 60,876 שקל מתוך 150,000 שקל.
בעמוד גיוס הכספים נכתב בין היתר: "חווה ואדם צריכה את עזרתך כדי .להתאושש ממשבר הקורונה ביחד. בקיצור; בנינו מוצרים והכנו סדנאות, ואנחנו מזמינים אתכם לעזור לנו: רכישה או תרומה תאפשר לנו להמשיך להתקיים, לצמוח ולהצמיח שגרירי קיימות.
2 צפייה בגלריה
"חווה ואדם" במודיעין
"חווה ואדם" במודיעין
"חווה ואדם" במודיעין
(צילום: ענבל בן ברית כהן)
"ידידי החווה וקהילתה, כפי שחלקכם וודאי שמעתם, התכלית ועמוד התווך הכלכלי של החווה - הפעילויות החינוכיות על שלל גווניהן - נעצרו בשל מגיפת הקורונה. כמו כן, נבלם גם תהליך הקמת בית הספר המקיים שמיועד להיפתח בשנת הלימודים תשפ״א. המצב מעמיד את החווה בסכנה ממשית להמשך פעילותה
"עצירת מקורות ההכנסה של החווה הביאה אותנו - בני ובנות החווה בליווי איציק והרכזים - להניח בצד את היומיום שלנו, לשחרר את דפוסי ההתנהלות המוכרים לנו ולבנות תוכנית פעולה שתייצר הכנסות באופן מיידי ככל הניתן ובה בעת תשקף את רוח החווה, ייעודה וייחודה.
ברוח זו, הם פיתחו ובנו שורת מוצרים לרכישה ושלל פעילויות וקורסים. בין המוצרים שהם מציעים - תיבות קינון המזמינות את הציפורים להתקרב אלינו, רהיטים מחומרים ממוחזרים, ועוד.
עוד הם מציעים בתורה לתרומה - קורסים וסדנאות לדוגמא: גידול ירקות במרפסת, עזרה ראשונה מצמחי מרפא, בניית טאבון אדמה, סדנאות בהתאמה אישית ועוד. בנוסף, ניתן גם להעמיד תרומה כספית.
"הכספים שיאספו דרך האתר", הם מדגישים, "הם אוויר לנשימה פשוטו כמשמעו - הם יבטיחו את המשך קיומה של החווה ביומיום כמו גם את מימושן של התוכניות העתידיות שלנו ומעבר לזאת - הם יבטיחו קשר חזק וחיבור של ממש עם הקהילה הצומחת של בוגרי החווה ובני משפחותיהם".