עידן מוזס בן ה-15 ממודיעין רשם לעצמו השבוע הישג שרבים, וגם מבוגרים ממנו בהרבה, שואפים לו - אלבום ראשון. את כולו הפיק ויצר בעצמו. איפה הוא יוצר את המוזיקה? מאיפה נולדים השירים? ואיך שיר שלו הגיע לסדרת טלוויזיה? פגשנו אותו לשיחה צפופה בקצב הראפ.
2 צפייה בגלריה
עידן מוזס באולפן בחדרו
עידן מוזס באולפן בחדרו
עידן מוזס באולפן בחדרו
(צילום: פרטי)
"זה באמת הדבר שהכי רציתי לעשות מאז שהתחלתי לעסוק במוזיקה בצורה רצינית", מספר מוזס ברצינות של איש בן 30. "כל חלק מהאלבום מורכב ממאה אחוז אני והמחשבות שלי וכל מיני דברים שאנשים סיפרו לי או קרו לי, אני מרגיש שממש הוצאתי את עצמי החוצה דרך המוזיקה שלי".
קראו גם:
החיבור של מוזס למוזיקת הראפ החל כשהיה כבר תלמיד כיתה ח' ויצר, באופן עצמאי, קטעי מוזיקה ושירה ביחד עם אחד מחבריו ללימודים. "בשלב מסוים, אחרי שכבר הכנו כל מיני קטעים, פגשנו מישהו שעוסק בתחום, אלדר מלכי, ונתנו לו לשמוע דברים שעשינו", אומר מוזס, ומסביר: "הוא אמר לנו שהוא אוהב את מה שעשינו וזה נתן לנו ביטחון וזה מה שהמשכנו לעשות".
במקביל ליצירה של מקצבים לשירים, ביטים, החל מוזס לכתוב טקסטים ולהכין במחשב סקיצות לשירים. כשהיה בכיתה ט' לקח את העיסוק במוזיקה צעד נוסף, ועבר קורס הפקת מוזיקה שלדבריו קידם אותו מאוד בתחום.
2 צפייה בגלריה
עידן מוזס
עידן מוזס
עידן מוזס . כל חלק באלבום הוא 100 אחוז אני
(צילום: פרטי)
"החלטתי שאני רוצה להפיק אלבום, לא היה קל בהתחלה כי צריך הרבה רעיונות ולהיות בתוך זה, אבל עם הזמן השתפרתי בזה", הוא מספר. במהלך אותה שנה הפיק יחד עם יוצר בשם עידודי שיר, ואחרי מספר חודשים עבר קורס מקצועי נוסף בתחום ההפקה המוזיקלית כשמקביל המשיך לעבוד על האלבום שהופץ השבוע.
בשלב מסוים קיבל מוזס שיחת טלפון מפתיעה בה נמסר לו כי אנשי הפקה של סדרת הטלוויזיה 'הטבח' מבית yes התרשמו מסינגל שהפיק, 'לא מתאים' ושאלו אותו אם יאשר להשמיע אותו בסדרה – דבר שאכן קרה. כעת, לאחר שהאלבום שהפיק פורסם ברשתות וביישומי המוזיקה השונים, מקווה מוזס להמשיך וליצור כשאת כל העבודה הוא מבצע באולפן הביתי הממוקם בחדר השינה שלו.
"האולפן התחיל ממיקרופון קטן שאבא שלי קנה לי ועם הזמן הוספתי עוד דברים, מחשבים ומוניטורים וכרגע זה הדבר המרכזי בחיים שלי", הוא מודה, "והאמת שלמרות השעות שאני משקיע הלימודים לא נפגעים, להיפך, אני מצליח ממש".
על ההשראה לעסוק במוזיקה הוא אומר: "אבא שלי שמע ועדיין שומע הרבה מוזיקה וגם מוזיקת ראפ וכמובן שכילד שמעתי את המוזיקה הזאת ולמרות שלא כיוונו אותי להיות מוזיקאי כנראה שזה פשוט יצא ממני".
איך הוא שר? צפו בעצמכם ותיהנו >>>
לעדכונים - חדשות מודיעין