רחוב בלפור בת ים: מקצרים ומסתכנים

מיקום: באופן לא מקרי רחוב בלפור הסמוך לרוטשילד גם כן נחשב לרחוב עם תאונות רבות, בלפור הוא אחד מהרחובות הארוכים בעיר בת ים, הוא מתחיל ברחוב יצחק שדה וממשיך עד לגבול שבין בת ים ליפו, ועל כן משמש גם נהגים שמבקשים להגיע אליו וגם כאלו שרוצים לצאת מהעיר.
6 צפייה בגלריה
רחוב בלפור
רחוב בלפור
רחוב בלפור
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
בדומה לרוטשילד, גם רחוב בלפור משלב מסחר רב עם בנייני מגורים ועל כן עוברת בו תחבורה ציבורית רבה. ברחוב יש נתיב לתחבורה ציבורית, אך אין זה נדיר לראות רכבים פרטיים משתמשים בו בניגוד לחוק. בנוסף, לא פעם עלו תלונות כי עוברי אורח רבים נוהגים לחצות את הרחוב מבלי לחפש מעבר חציה כדי לנסות לקצר את הדרך, זאת למרות שלאורך הרחוב מעברי חציה רבים, בקטעים רבים ברחוב יש אי־תנועה ארוך שחוצה את הקטע הדו־סטרי, אך רבים מתעצלים ופשוט קופצים מעליו, דבר שמסכן אותם ואת הנהגים.
נפגעים: ברחוב אירעו בעשור האחרון (2011 עד 2020) 286 תאונות דרכים בהן נפגעו 398 בני אדם, מהם שמונה בני אדם נהרגו ו־39 נפצעו באורח קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: אכיפה. ברחוב כל כך עמוס שבו רכבים חונים בצדדים, גם במדרכות אדום־לבן, רק אכיפה והרתעה תוכל למנוע עבירות תנועה שבסופו של דבר מובילות לתאונות דרכים.

מחלף יוספטל + קוממיות: מחיצות מבלבלות

מיקום: מחלף יוספטל מחבר בין שדרות יוספטל בחולון ובבת ים ומחלף קוממיות מחבר בין רחוב משה דיין בחולון לרחוב הקוממיות בבת ים. בשניהם יש תחנות רכבת מרכזיות שמשרתות את תושבי שתי הערים.
6 צפייה בגלריה
צומת יוספטל
צומת יוספטל
צומת יוספטל
(צילום: יריב כץ)
בעוד החיבור בין הערים נוח, עם רמזורים רבים ונתיבים נוחים, דווקא הכניסות למחלפים מכיוון איילון לחוצות יותר עקב קושי להשתלב על הציר המהיר ועומסים כבדים בשעות השיא. לא פעם נהגים מתבלבלים בין המחלפים, שמוקפים חומות גבוהות למניעת נדידת רעש וכך מקשות על ההתמצאות, ונעצרים על סמני הכביש, דבר שבקלות עלול לגרום לתאונת שרשרת, בעיקר אם הנהג מספיק חצוף כדי לנסות להשתלב בחזרה במחלף על ידי נסיעה לאחור.
נפגעים: במחלף יוספטל אירעו בעשור האחרון (2011 עד 2020) 48 תאונות דרכים בהן נפגעו 78 בני אדם, מהם שלושה נפצעו באורח קשה. במחלף הקוממיות אירעו באותן שנים 46 תאונות דרכים בהן נפגעו 78 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: בעבר עלתה הצעה להציב רמזורים אך הם ימנעו תנועה מהירה ויגרמו לפקקים.גם מצלמות מהירות לא יכולות לסייע כיוון שתאונות רבות נגרמות דווקא בזמן ניסיון עקיפה או השתלבות לא זהירה. לא פעם מציבה משטרת ישראל שוטרים על גשר המחלפים, כיוון ששולי הכביש צרים ומסוכנים. הנוכחות של שוטרים גלויים עם מצלמות אכיפה יכולה לסייע אך המחלפים זקוקים לפתרון קבע כיוון שעם השינויים הצפויים של הרכבת הקלה הם ככל הנראה יהפכו ליותר עמוסים.

צומת הכניסה לאזור: חריקות ובלימות

מיקום: כביש 44 בכניסה לאזור. תאונת הדרכים הקשה שאירעה שם בשבוע שעבר, שבה נהרגו שני רוכבי אופנוע, לא ממש הפתיעה את דיירי האיזור, שמדווחים לא פעם על קולות חריקה ורעשי אופנועים באיזור.
6 צפייה בגלריה
צומת אזור
צומת אזור
צומת אזור
(צילום: יריב כץ)
על הציר הראשי נהגים רבים מרשים לעצמם להעלות הילוך ולא להקפיד על המהירות המותרת. בנוסף, ההשתלבות בציר מתחנות הדלק שבשני צידי הכביש היא לא פעם משימה מסוכנת ומאתגרת כיוון שהמהירות והתדירות בה מגיעים רכבים לא מאפשרת השתלבות נינוחה. גם בשעות הלילה כשהכביש פחות עמוס, נהג שמבקש להשתלב חייב לקחת בחשבון שהרכבים שמגיעים מאחוריו נוסעים במהירות רבה ולא תמיד אפשר לראות אותם.
נפגעים: בצומת אירעו בעשור האחרון (2011 ועד 2020) 52 תאונות דרכים בהן נפגעו 92 בני אדם, מהם הרוג ועשרה פצועים קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: מצלמות מהירות, אכיפה מוגברת ותאורה ירתיעו נהגים מנהיגה במהירות מופרזת בכל שעות היום ויזכירו לכולם שיש מחיר לעבריינות בכביש, גם אם הפעם הצליחו לא לפגוע באף אחד.

רחוב סוקולוב חולון: הפתעות לנהגים

מיקום: רחוב סוקולוב מתחיל במחלף דוב הוז ומסתיים על ציר סרלין בחולון. בימיו הטובים היו מגיעים אליו רוכשים מכל הארץ.
6 צפייה בגלריה
רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב
(צילום: יריב כץ)
אין ספק שעליית הקניונים, בחולון ובראשון לציון, פגעה אנושות בעסקים המקומיים, אך הוא עדיין נחשב לעמוס בעיקר עקב השילוב של מוסדות החינוך, בנקים מרכזיים, חניות ובנייני מגורים. בעלי עסקים רבים טוענים כי חסר להם מקום לפריקת סחורה וכי המקומות המיועדים לכך רחוקים, ועל כן תמיד אפשר למצוא משאית שחוסמת חצי נתיב ולא פעם פקח זועם מאחוריה. עקב מצוקת החניה החמורה באיזור אפשר להחנות בקטעים רבים על ציר סוקולוב וכתוצאה מכך לא פעם עוברי אורח שמנסים לחצות שלא במעבר חציה מפתיעים את הנהגים שאין להם שדה ראייה תקין.
נפגעים: בעשור האחרון (2011 עד 2020) אירעו ברחוב 175 תאונות דרכים בהן נפגעו 203 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ו־18 נפצעו באורח קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: במשך שנים ביקשו הסוחרים אזורים מיועדים להורדת סחורה ופתרונות חניה, כיום הפתרונות האלה לא רלוונטיים כיוון שהמסילה הירוקה של הרכבת הקלה תעבור ברחוב והיא עתידה לשנות אותו לחלוטין. בעוד בעלי העסקים מקווים כי היא תביא תנועת לקוחות, אנחנו גם מייחלים שהיא תצליח להוריד את מספר תאונות הדרכים, כיוון שהמסילה תיצור אי־תנועה משמעותי בין הצדדים.

צומת חולון: הסיוט של העובדים

מיקום: צומת חולון ממוקם ביציאה מהעיר חולון לכיוון תל אביב על ההצטלבות בין דרך השריון ורחוב לוי אשכול, הוא ידוע כסיוט הגדול ביותר של תושבי חולון שעובדים בתל אביב.
6 צפייה בגלריה
צומת חולון
צומת חולון
צומת חולון
(צילום: יריב כץ)
אל תתנו לסמיכות בין הערים להטעות אתכם - אם תבקשו לצאת מחולון לתל אביב דרך הצומת שמחבר בין הערים בשעות עומס תמצאו את עצמכם זמן רב על הכביש - הבדיחה הקבועה מספרת שהולכי הרגל מגיעים מהר יותר. בנוסף לרכבים הפרטיים הקבועים, עוברת שם גם תחבורה ציבורית רבה, רכבי תברואה שחונים במרכז הלוגיסטי הסמוך של עיריית תל אביב וכמובן מורי נהיגה ותלמידים בטסטים, שנקודת המוצא שלהם היא משרד הרישוי הסמוך שמשרת את כל תושבי האיזור.
נפגעים: בצומת חולון אירעו בעשור האחרון (2011 ועד 2020) 38 תאונות דרכים בהן נפגעו 63 בני אדם, מהם אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: הדרך היחידה לשפר את המצב היא להפחית את העומס כיוון שתאונות רבות נגרמות דווקא בשעות של פקקים, כאשר התנועה איטית אך לחוצה. במסגרת תוכנית המתאר החדשה של העיר חולון מתוכננת יציאה לכיוון תל אביב דווקא משכונת תל גיבורים הסמוכה. אם התוכנית תצא לפועל היא תצליח להוריד נפח משמעותי בעומס ובתקווה גם להפחית את תאונות הדרכים.

רחוב רוטשילד בבת ים: העבודות מסכנות

מיקום: רחוב מרכזי ומוכר בעיר בת ים, עמוס בבנייני מגורים, עסקים ותחבורה ציבורית. אין תיכוניסט בעיר שלא חרש את הרחוב בחיפוש אחרי נעלי ספורט ממותגות או תלבושת אחידה בחנויות האופנה הרבות, שעם השנים החלו לאבד מזוהרן והיום מתמודדות עם ההשלכות של השיפוצים של הרכבת הקלה שגורמים להרבה רעש ולכלוך וכמובן מבריחים לקוחות.
6 צפייה בגלריה
רחוב רוטשילד
רחוב רוטשילד
רחוב רוטשילד
(צילום: יריב כץ)
למרות זאת הרחוב עדיין אהוב על קשישי העיר, רבים מהם חזו בתאונה הקשה בשבוע שעבר כשנהג כבן 78 יצא מחניה ברחוב ברוורס וככל הנראה התבלבל ועלה עם רכבו על המדרכה בצד השני, הישר לתוך מרכז הישיבה של בית קפה ארומה, ופצע 15 סועדים.
נפגעים: בעשור האחרון (2011 עד 2020) אירעו ברחוב 133 תאונות דרכים בהן נפגעו 174 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ו־12 נפצעו באורח קשה.
כיצד ניתן לשפר את הבטיחות: כל עוד השיפוצים נמשכים קשה להאמין שניתן לשנות משהו בשטח, למעט הקפדה על מעבר בטוח להולכי רגל ושילוט רב כדי לסייע למבקרים להתמצות בשינויים בסדרי התנועה. עם הקמת הרכבת הקלה המסילה תמנע מעבר אסור של כלי רכב בין צירי הרחוב.

"את וירוס תאונות הדרכים לא ניצחנו"

"מדינת ישראל התעוררה אחרי הקורונה וראתה שבמשך שנה היא הזניחה את תחום הבטיחות בדרכים - וזו התוצאה הישירה", אומר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה. "אנשים ששרדו את הנגיף לא שרדו את וירוס תאונות הדרכים. אסור לנו לקבל באדישות את המצב הנוראי הזה, שבו המדינה מפקירה את האזרחים בכבישים. במשרד לבטיחות בדרכים חייבים להחזיר את הכסף שקוצץ מתוכניות הבטיחות כדי למנוע את ההרוג הבא. במקביל, גם על המשטרה לחזק את אגף התנועה ולהוסיף ניידות ושוטרים כדי ליצור הרתעה".