זה לא נגמר: לפני כחצי שנה התלוננו תושבים המתגוררים בבניינים המדורגים ברחוב הר הארגמן מול המרכז מסחרי במכבים על רעש ומפגעים שונים בעקבות פתיחת פאב סמוך לביתם. הם טענו שהם סובלים מרעש שמקימים המבלים, שמגיעים למקום בשעות הלילה, ומהתקהלויות צעירים עד השעות הקטנות.
2 צפייה בגלריה
השכנים סובלים: "משתינים על הקירות"
השכנים סובלים: "משתינים על הקירות"
השכנים סובלים: "משתינים על הקירות"
(צילום: פרטי)
לאחר תלונותיהם של התושבים מנעה העירייה מהצעירים להחנות את רכביהם בחניון שנמצא מול בתי התושבים בתקווה שבכך הבעיה תיפתר, אולם לטענתם ההתקהלויות והרעש נמשכים גם היום.
אחד מהתושבים צילם סרטונים רבים המשקפים את המצב, ובו נראים שבו צעירים משתינים על גדרות הבתים ועל קירות המרכז המסחרי. השכנים מספרים שבתקופת הקורונה זכו לתקופת שקט אולם עם החזרה לפעילות, חזר גם המפגע הלילי.
2 צפייה בגלריה
נערות מדברות ב-2 בלילה ליד פאב ובתי מגורים במכבים
נערות מדברות ב-2 בלילה ליד פאב ובתי מגורים במכבים
נערות מדברות ב-2 בלילה ליד פאב ובתי מגורים במכבים
(צילום: פרטי)
אחד השכנים שצילם את הסרטונים מספר: "דיברו על זה שהם לא יקבלו היתר לילה ואז הייתה הקורונה. היה לנו קצת שקט בקורונה אבל מאז חג השבועות הם נפתחו מחדש. מיד שהם נפתחו היה איזה שהוא אירוע והם נסגרו לשבוע בגלל צו מנהלי, אחר כך הם חזרו לפעול במתכונת מלאה. אני לא יודע מה השיקולים של העירייה להשאיר אותם בתוך מקום מגורים ולתת להם היתר לילה. התמונות שצילמתי מדברות בעד עצמן. החבר'ה משתינים בחצרות ועל הקיר של המרכז המסחרי וכך זה נראה".
עוד הוא מוסיף ואומר: "זה פתטי. מה שאת רואה לא צריך להיות ביישוב. משתינים לך בחצרות ובמקומות אחרים. לדעתי הרבה מהם אפילו לא גרים כאן אלא מגיעים מכל הסביבה. השאלה היא למה צריך להיות דבר כזה. אחד השכנים החליף את כל החלונות שלו לחלונות כפולים ב-40 אלף שקל בגלל הרעש".
ממה אתם סובלים בדיוק?
"יש רעש, צעקות, הם קוראים אחד לשני בצעקות בשתיים לפנות בוקר. הם שיכורים. שאלתי את העירייה - איך מאפשרים את זה? פאב כזה צריך להיות בשוליים של העיר. אתמול התחילו להגיע חבר'ה ב-11 בלילה וסיימו בשתיים וחצי שלוש כשהם שיכורים ומשתינים בחוץ. כל זמן שהם לא מתקהלים ועושים רעש ליד הבתים שלנו אפשר לחיות עם זה אבל העובדה שהם מתקהלים ליד הבתים שלנו בחמישי שישי שבת שומעים מוזיקה ומשתינים בקירות זה כבר בלתי אפשרי".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "כפי שציין הפונה, הוגש על ידו ערר על הוצאת היתר לילה. הנושא נמצא בדיון ובחינה בוועדת הערר, שהנחתה את השיטור העירוני וסיירת הורים להיות נוכחים באיזור בערב שבת, בשעות הקטנות של הלילה. הוועדה תודיע החלטתה לכשתסיים דיוניה בנושא. יש לציין כי הנושא אינו פשוט. אנו נמצאים בתקופה בה שומה עלינו לראות איך מסייעים לעסקים ומעודדים מקומות בילוי לצעירים, כשמנגד עומדת שאלת איכות החיים של שתי משפחות בלבד מתלוננות".