מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
מטופלים שהגיעו לביקור במרפאתו של ד"ר איתמר רז בירושלים הופתעו לגלות כי במקום יש כניסה נפרדת לגברים וכניסה אחרת לנשים. על פי מוקד זימון התורים, במרפאה אף קיימים חדרי המתנה נפרדים. מתיעוד שהגיע לידי מיינט ירושלים עולה כי הכניסה למתחם המרפאה, שנמצאת בשכונת הבוכרים, מתבצעת משתי כניסות שונות - האחת לנשים והשנייה לגברים. מעל הכניסות מתנוסס שם קופות החולים 'כללית' ו'מאוחדת'. בנוסף, במוקד זימון התורים של ד"ר רז מצוין כי במקום יש חדרי המתנה נפרדים וצוות הנותן מענה לפי מין הנבדק. "המרכז דוגל בשירות אישי לכל מטופל עם חדרי המתנה נפרדים לגברים ונשים", אומר המוקדן. "בנוסף במרכז מגוון שירותים של רפואה משלימה ורגשית על ידי מטפלים לגברים ומטפלות לנשים יראי שמיים מוסמכים ומומחים".

3 צפייה בגלריה
כניסות לנשים ולגברים בנפרד בסניף מאוחדת
כניסות לנשים ולגברים בנפרד בסניף מאוחדת
כניסות לנשים ולגברים בנפרד בסניף מאוחדת
(צילום: מיינט ירושלים)

ממרפאתו של ד"ר רז נמסר: "המרכז הרפואי למהדרין הינו מרפאה פרטית המספקת שירותים רפואיים לכלל הציבור הרחב מכל המגזרים ולמבוטחי קופות החולים 'מאוחדת' ו'כללית'. למי שמעוניין/ת, יש רופא לגברים ורופאה לנשים, אח לגברים ואחות לנשים. יש כניסות וחדרי המתנה לנשים וכן לגברים. יש שירותים לגברים ולנשים. אין אצלנו כפייה או הוראות מחייבות - כל אחד/ת בוחר/ת את השירות שבו הוא/היא מעוניין/ת ואת המקום שבו הוא/היא בוחר/ת להמתין או להתפנות. אנו פועלים כחוק לפי הנחיות היועמ"ש, שכתב: 'רשאיות הקופות, כמובן, להביא בחשבון את הצרכים המיוחדים של חלקי האוכלוסייה השונים, כגון שירותי בריאות בהתאמה עם הדינים והמנהגים הדתיים של בני הדתות השונות'. "חשוב לציין בנוסף את הרגישות האנושית המתחייבת כאשר איש או אישה דתיים הבאים לקבל שירות רפואי ואינם נמצאים במיטבם מעדיפים/ות להמתין במקום צנוע שאינו פוגע ברגשותיהם".
תושבים בקרית חיים החליטו לפעול למען עצמאות לקרית חיים וקרית שמואל. בימים האחרונים החלו להחתים תושבים על תצהיר באמצעות עורך דין, בו הם מצהירים על רצונם להתנתק מחיפה. הסיבה, לטענתם - חוסר שביעות רצון מהשירותים הניתנים להם על ידי עיריית חיפה. "אנחנו לא רואים בזה מאבק, אלא תהליך שאנחנו רוצים לעבור. אין לנו שום עניין בעיריית חיפה, ולא משנה מי הראש עיר", אמר זיו פישמן, מיוזמי המהל, למיינט קריות. "בסופו של דבר, קרית חיים היא קריה כלואה, התושבים הם סוג של בני ערובה.

3 צפייה בגלריה
קמפיין ההתנתקות
קמפיין ההתנתקות
קמפיין ההתנתקות
(צילום: פרטי)

במסגרת התהליך החלו השבוע להחתים את תושבי הקרית על תצהיר, וכן להדביק מדבקות על הרכבים. "ב-2008 היה ניסיון להתנתק, שלא צלח. זה תמיד נופל בגלל גחמות פוליטיות", אומרת שני רוט קפון, מיוזמי המהלך. "ניסחנו תצהיר על ידי עורך דין והתחלנו להחתים עליו אנשים. יש לנו מדבקות שמדביקים על הרכב כדי לעורר את העניין. בעתיד אנחנו מתכננים חוגי בית וכנסים, היעד הוא כל בית אב. נעבור גם מדלת לדלת אצל האוכלוסיה המבוגרת".
הורים לפעוטות במעון שמופעל על ידי נעמ"ת באם המושבות בפתח תקוה טוענים כי חתולים משוטטים בשטח הגן באין מפריע, מזנקים בין העגלות ואף עושים את צרכיהם בחול שבחצר הגן כשכמה מהם אף תועדו בשעת מעשה. "מתחילת השנה אנחנו רואים חתולים בשטח הגן" אמרה אחת האמהות למיינט פתח תקוה. "יש אחד שנמצא באזור באופן קבוע, יושב על העגלות, נכנס למעון לפעמים, ואי אפשר להיפטר ממנו. כשמגיעים המגשים עם האוכל לילדים הם מונחים למספר דקות על הרצפה ולך תדע מה קורה שם. אבל הכי חמור שהם עושים את צרכיהם בחצר ואז הילדים משחקים באותו מקום עם כף ודלי". עוד אמרה האם: "מנהלת הגן פנתה פעמיים לוטרינר העירוני אבל נאמר לה שאין מה לעשות מלבד לנסות להשפריץ עליהם מים. בשבוע האחרון שלחנו למנהלת המעון סרטונים עם תיעוד של החתולים כשהם עושים את הצרכים בחול ובנעמ"ת פשוט מתנערים מאחריות. אומרים לנו שידענו שיש חול בזמן הרישום".
מנעמ"ת נמסר: "ככלל, החול בחצרות מעונות נעמת וכך גם במעון זה, מטופל ע"י החברה המתחזקת מדי שנה, בכפוף לדרישות משרד הבריאות. כמו כן, הצוות מקפיד לגרף את החול מדי יום ולכסות את ארגז החול. במקרה הצורך נעמת מבצעת הדברה בחול. מנהלת המעון והצוות, ימשיכו לעקוב ולטפל בנושא, למען בריאותם של הילדים".


תופעה מטרידה ביותר בבית ספר היסודי "אריאל שרון" בראשון לציון. תלמידים בבית הספר, הלומדים בכיתות הנמוכות נלכדים בתוך כסאות הישיבה ונאלצים להמתין לחילוץ. המקרה האחרון התרחש השבוע כאשר ילדה בכיתה א' המתינה זמן רב עד שהמורה הצליחה לשחרר אותה באמצעות מברגה שנמצאת בבית הספר למקרה כזה. "הילדה נתקעה בכסא לאחר שהחליקה", אמרה עדי שבתאי, יו"ר ועד ההורים של בית הספר, למיינט ראשון לציון. "זה קרה כמה פעמים ולמורות יש מברגה שהן יודעות להשתמש בה בעת הצורך. אני חושבת שזה רשלנות מסכנת חיים והתעלמות שמסכנת את חיי הילדים וכדאי שיחליפו את הכסאות האלה בהקדם".

3 צפייה בגלריה
חילוץ ילדה מאחד הכיסאות
חילוץ ילדה מאחד הכיסאות
חילוץ ילדה מאחד הכיסאות
(צילום: מיינט)

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בכסאות העומדים בתקן הבטיחות של כסאות במוסדות חינוך. ובכל זאת, לנוכח המקרים האחרונים, אנו נרכוש כסאות מדגם אחר עבור תלמידי כיתות א'".
במסגרת פעילות אכיפת חוק צער בעלי חיים, משרד החקלאות הגיש בימים האחרונים לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום חמור נגד תושב העיר בשנות ה-70 לחייו באשמת שיסוי, התעללות והתאכזרות בחתול עיוור. במיינט באר שבע מדווחים כי מהחקירה עולה כי בעוד החתול הסתתר מאחורי עציץ, הנאשם דחף אותו ממחבואו ואפשר לכלבים שבחזקתו לתקוף ולנשוך את החתול במשך מספר דקות. במקביל, השליך הנאשם על החתול עציץ ובעט בו תוך שהוא עצמו מתעד בצילום את המעשים. גם כאשר בשלב מסויים, הצליח החתול לצאת מהחצר, איפשר הנאשם לכלבים לצאת אחריו על מנת להמשיך לתקוף אותו ובאותה הזדמנות בעט בו פעם נוספת. הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "מדובר במעשים חמורים של התעללות והתאכזרות כלפי בעל חיים חסר ישע. המעידה על אטימות לב וקהות חושים. אנו סבורים כי יש להחמיר בענישה הנוהגת ביחס לפגיעה בבעלי חיים, להוקיע מעשי אכזריות המבוצעים כלפי בעלי חיים ולהשמיע את קולם של החלשים שאינם מסוגלים להגן על עצמם".


כפר סבא מעצמת יוטיוב. לורן אליהו, בת ה-9 מכפר סבא, בתו של היוטיובר המצליח אלי אליהו, השתרבבה למקום הראשון ברשימת "Rewind" של יוטיוב, הדירוג השנתי של הסרטונים והקליפים הנצפים ביותר בישראל ובעולם ב-2019. לורן אליהו נבחרה במקום הראשון מתוך חמשת היוטיוברים הצומחים ביותר בישראל (שהחלו להעלות תכנים לאחר ה-1.1.2019). במיינט כפר סבא מספרים כי גם אביה, אלי אליהו, נכנס השנה גם הוא לצמרת רשימת הסרטונים האהובים ביותר הם הסרטון "משפטים של מורים".