אמנם כל בתי הספר נפתחו השבוע במודיעין אך חלק מהצהרונים בכיתות א' ו-ב' לא חזרו לפעילות. בשל המגבלה כי הצהרון חייב להיות מורכב רק מילדי הכיתה האורגנית ובשל המגבלה של מינימום שבעה ילדים בקבוצה - בכל כיתה שלא עמדה בתנאים לא נפתח צהרון.
1 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
(אילוסטרציה: shutterstock)
צ', הורה לילדים בבית הספר נתיב זבולון שבו לא חזרו הצהרונים לפעילות: "הרבה צהרונים לא פועלים. היו פגישות עם ראש העירייה בנושא אבל לפי איך שזה נראה זה לא הולך להיפתח. לכן חלק מההורים נשארים בבית כי ללא צהרון אין אפשרות לחזור לעבודה. אני לא שולח את הילדים שלי. אין לנו פתרון כרגע. היה להם כל כך הרבה זמן להסתדר ולהתארגן. זה מאוד הכעיס אותי".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית אייל כהן מודע לבעייתיות: "יש 44 תלמידים בכיתות א' ו-ב' שנכון לסוף שבוע שעבר אין להם צהרונים. אנחנו תקועים עם זה. אפשר לקיים צהרון רק בכיתה הומוגונית עם מעל שבעה תלמידים רשומים בצהרון. בכיתות גימל עדיין לא חזרו בכל הצהרונים. כולנו תקווה שימצא פתרון בהקדם".
מעיריית מודיעין נמסר: "הנחיות משרד החינוך לפתיחת צהרונים במסגרת תכנית ניצנים הן שניתן צהרון למסגרות בהן יש לפחות שבעה תלמידים, כאשר על פי אותן הנחיות לא ניתן לערבב בין תלמידים מכיתות שונות לאותה קבוצת צהרון.
"בבית הספר נתיב זבולון יש שתי כיתות א' שבכל אחת מהן היו שבעה תלמידים שעבורם נפתח הצהרון. עם חידוש הלימודים בשבוע שעבר הודיעו מספר הורים כי אין בכוונתם להיעזר בצהרון וכך ירד מספר התלמידים לכמות שאינה מאפשרת פתיחת הצהרון. למרות זאת, במטרה לנסות ולבוא לקראת הילדים הזקוקים לצהרון ניסה המפעיל להגדיל את מספר התלמידים בצהרון ואף הפעיל אותו במהלך השבוע הראשון, אולם משלא עלה הדבר בידיו נאלץ מפעיל הצהרונים בבית הספר להקפיא את פעילות הצהרון החל מיום ראשון.
"כידוע בימים אלה מרכז השלטון המקומי פועל להחזרת פעילות הצהרונים למתכונת רגילה, המאפשרת שילוב תלמידים מכיתות שונות באותה קבוצת צהרון. לכשהדבר יהיה אפשרי ובמידה ויהיו יותר משבעה תלמידים באותה קבוצה, ניתן יהיה לפתוח מחדש את הצהרון. יש לציין כי ההורים לא יחויבו בתשלום עבור הימים בהם לא פעל הצהרון".