2 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
(shutterstock)
תושב מודיעין שנפצע בתאונת דרכים יפוצה בכחצי מיליון שקל. התובע (42), בכיר ברשות הלאומית לבטיחות הדרכים, נתקל יום אחד כשהיה בדרכו בנהג שנסע בפראות והתנגש ברכבו בעוצמה רבה מאחור. עוד רכב שנסע בסמוך התנגש גם הוא ברכבו. התובע נפצע בראשו ובפניו וסבל משברים רבים שהותירו אותו נכה פיזית ונפשית.
בתביעה שהגיש נגד חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, נטען שלמרות מצבו הבריאותי הירוד בגלל התאונה הקשה, ולמרות שחברת הביטוח הכירה בזכאותו לקצבה לפי תנאי הפוליסה, החלה החברה לנכות סכומים הולכים וגדלים מסכום הקצבה שקיבל בלי כל נימוק.
בהמשך, חברת הביטוח אף טענה שהוא כשיר לעבוד וביטלה את הקצבה החודשית לחלוטין.
התובע פנה אל עורכי הדין דוד פייל ונדב ליטמן שהגישו בשמו תביעה נגד חברת הביטוח להשבת מלוא התגמולים שלא שולמו לו והפרמיות שנגבו ממנו ביתר.
לאחרונה חתמו הצדדים על פשרה שלפיה חברת הביטוח תשלם לתובע כ־470 אלף שקל, נוסף על תשלום חודשי של 6,500 שקל לאורך חמש שנים. אחר כך תיערך הערכה מחודשת למצב אובדן כושר העבודה שהוא סובל ממנו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד פייל
עו"ד פייל
עו"ד פייל
(פרטי )
"מתברר שגם כאשר חברות ביטוח מכירות בזכאותם של מבוטחיהן לגמלה, לא תמיד גמלה זו משולמת במלואה והשלב הבא הוא הפחתה מוחלטת של התגמולים", אומר עו"ד פייל. "במקרים שכאלה, לצערי, לא ניתן לעיתים לקבל את הגמלה במלואה בחזרה ללא ניהול תביעה משפטית".
פורסם לראשונה: 07:46, 28.11.19