לאחרונה החלה העירייה לחלק התראות לרכבים שהחנו בשדרות יאיר פרג במודיעין. תושבים מחו על המהלך והחלו להחתים עצומה הקוראת לאפשר חנייה בשדרות. לטענתם, החנייה במקום מאפשרת להם לתפוס את קו האוטובוס 102 לירושלים ומקלה על התנהלותם.
"סטודנטים שנוסעים להר הצופים, עובדים שנוסעים להר חוצבים, כולם נדפקים מההחלטה הבעייתיות של העירייה למנוע חנייה בשדרות יאיר פרג (עד עמק דותן)", נכתב בעצומה, "קו 102 של אגד תעבורה עובר בצומת שילת וצומת מכבים רעות, והוא הקו האיכותי ביותר בזמינות הרבה ביותר. אנחנו יודעים שהקישוריות בתחבורה הציבורית לא ממש עובדת, ובמידה שרוצים להספיק אנחנו צריכים לגזור מלא זמן אחורה, מה שיותר בעייתי בבוקר. לפני שפוגעים פה בציבור - צריך למצוא לו פתרון".
1 צפייה בגלריה
התראה ביאיר פרג
התראה ביאיר פרג
התראה ביאיר פרג
(צילום: מיינט מודיעין)
את העצומה פרסם אור גרינפלד, פעיל חברתי ומפעיל עמוד הפייסבוק "הקו האדום – קבוצת התחבורה הציבורית של מודיעין" ששמה לה למטרה לשפר את התחבורה הציבורית בעיר. לאחר שהתקבלו תלונות של תושבים על התראות לפני קנס שקיבלו כשחנו ברחוב. על העצומה חתמו עד כה 391 תושבים.
במהלך השבוע שעבר נפגש גרינפלד עם ראש העיר חיים ביבס ודן עימו בנושא. לאחר הפגישה הוא עדכן: "הייתי אצל ראש העיר בפגישה במהלכה גם עלה הנושא, הוגשה לו עצומה של מעל 300 חתימות שהושגו בקצת יותר מיממה אחת שקוראת למצוא פתרון לחניה ביאיר פרג והגעה לצומת שילת / צומת מכבים רעות. ניהלנו דיון ענייני הוא הזכיר לי את שנת 2007 - 2008 שבה המון מכוניות היו מחנות בשדרות החשמונאים בכניסה לעיר. בוצע תהליך דומה למה שקורה עכשיו. אנחנו נקדם פתרון, בעיקר בתחום התחבורה הציבורית ממכבים - רעות ושיפור הקווים מהעיר".
בנוסף, הציע גרינפלד שתי חלופות לנוסעים עד שתיפתר הבעיה: "מגיעים לצומת מכבים - רעות: וחונים ברחוב עמק דותן באזור פארק חטיבת יפתח והליכה של 7 -10 דקות. או לעולים בצומת שילת - ניתן להחנות את הרכב ברחוב שומרי החומות וללכת 3 דקות".
ל"מיינט מודיעין" אמר השבוע גרינפלד: "לא היה פה מאבק שלי או בשמי, הייתה פה קריאה של תושבים להגיע להסדרה. אותם תושבים שסובלים פה מבעיה חמורה שראשית הצירים שלה היא תחבורה ציבורית במצב על הפנים. גם בחוסר ההתאמה שלה לתושבים וגם בשירות שהחברה מספקת להם. אותם תושבים, שבמשך שנים ביצעו את ההתאמה הזאת לאורח חייהם (בעיקר תושבי מכבים - רעות שדי נצורים מבחינת תחבורה ציבורית) ,מצפים לפתרון יותר אלטרנטיבי ויצירתי - כמו איסור על חניית משאיות או העמדת רכבים בלילה, אך העירייה חתכה את הנושא מסיבותיה. הוצעו על ידי פתרונות חנייה בעמק דותן ובשומרי החומות - אך אנחנו מקווים שכל עוד אין פה צעד לכיוון תחבורה ציבורית חכמה יותר, העירייה תמצא פתרון נוסף דוגמת אישרור חניית רכבים פרטיים בשעות מסוימות".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי: "חנייה בשולי כביש, דוגמת שדרות יאיר פרג מוגדרת כחניה לא חוקית עבור כלי רכב, זאת מאחר והדבר מהווה סכנה למשתמשי הדרך. לאחרונה שולי הכביש נתפסו על ידי משאיות, רכבי הובלה, אוטובוסים, רכבים שהוצגו למכירה וכלי רכב פרטיים. לכן, החליטה העירייה להסדיר את הנושא ולאסור חניית כלי רכב בשולי הדרך. כידוע, החנייה בשדרות עמק דותן היא מותרת וחופשית, וכך גם החניון הציבורי הסמוך להיכל התרבות וכלל החניונים הרבים הפזורים ברחבי העיר אותם העמידה העירייה לטובת תושבי העיר".