חבר המועצה שחר מי און, מחזיק תיק העסקים הקטנים והבינוניים פנה השבוע בהצעה לסדר לראש העיר חיים ביבס בבקשה להקלות וסיוע לעסקים בעיר הקורסים תחת עול ההסגר בשל התפשטות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
לדחות את תשלום הארנונה
לדחות את תשלום הארנונה
לדחות את תשלום הארנונה
(צילום: הרצל יוסף)
כידוע, מועצת העיר קיבלה החלטה על סיוע לעסקים ודחיית תשלומי הארנונה ללא תשלום ריבית ופיגורים. אולם, לדברי מי און, חלק מהעסקים לא קיבלו הודעה על ההטבה, והופעלה הוראת הקבע לכלל העסקים כך שלמעשה הם לא קיבלו את ההטבה.
"לאור המצב, אני פונה ומבקש לדחות גם את תשלומי הארנונה הבאים שכן לא נראה שב-1.5 יוכלו העסקים לשלם את הארנונה בטח לנוכח העובדה כי רבים שילמו את התשלום של אפריל. זאת ועוד, אני מבקש לדחות את הוראות הקבע האוטומטית ולייצר קשר ישירות עם העסקים", כתב מי און.
עוד הוסיף והסביר כי, "העסקים בעיר הם מקור הכנסה מספר אחד. חלקם כבר בשלב זה לא יכולים לראות איך הם ישובו לעבודה רגילה. רבים חושבים על פינוי הנכס לחודשיים ומניעת תשלום הארנונה. לצערי, ללא כל דיון מהותי נפסלה הצעתי להקמת קרן סיוע לעסקים. אני מאמין כי העירייה חייבת להקים קרן שתסייע לעסקים על פי קריטריונים אחידים. אני חוזר ומדגיש, העירייה, תיקצבה במיליוני שקלים את אירועי פורים, שואה, זיכרון, ועצמאות וניתן לייעד חלק מהכסף לסיוע עבורם. ברור כי כל סיוע שנעניק להם היום יהווה הבטחה להכנסה עתידית ובטוחה של העירייה".
הצעה נוספת של מי און היא לשנות את תעריף הארנונה לעסקים בתקופה זו ולהקטינה משמעותית לתקופה מוגבלת. לדוגמה: לקבוע תעריף מגורים במקום תעריף עסקים.
לסיום, הוא מבקש מראש העירייה להנחות את הגזבר לעצור ולדחות את התשלומים על ידי הקפאת הוראות הקבע ותשלומי הארנונה באופן מידי ולנהל שיח עם כל עסק ולא להשית חיוב ללא תאום. גם דחייה בתשלום אגרת השילוט לסוף השנה יהווה לדבריו סיוע תזרימי לעסקים.
בשיחה עם "מיינט מודיעין" הוסיף מי און: "בשבועות האחרונים פניתי בהצעות שונות לראש העירייה במתן סיוע לעסקים. הלילה אף הגשתי הצעה לסדר לדיון שיתקיים ביום שני. אני שמח ומחזק את ידו של ראש העירייה על הסיוע לעסקים".