תושבים בהרצליה ששמעו על מיזם "ספסלי הנתינה" הפזורים ברחבי העיר שנועדו להעברת מוצרים ופריטים שאין לנו בהם צורך לאנשים הנזקקים לכך, לא יודעים היכן מיקומם של כל הספסלים ומניחים למעשה, גם בספסלים ציבוריים שלא נועדו לכך. התוצאה: ערימות של פריטים פזורות על ספסלים שונים ברחבי העיר. מנגד, פקחי הניקיון בעירייה שלפתע רואים ספסלים רבים עם פריטים ברחובות שונים החליטו לנקות גם אותם, ועל הדרך גם את ספסלי הנתינה המקוריים. "כשפקחי הניקיון רואים כל כך הרבה פריטים שמונחים ללא סדר על הספסלים ברחבי העיר, הם כבר לא מבחינים אם מדובר בספסל נתינה או לא", אמרו גורמים עירוניים למיינט הרצליה, "זה נראה להם מלוכלך והם פשוט מנקים את הספסל ומלשליכים את הפריטים. חבל. מדובר במיזם שהוא יפה מאוד". בשביל המשך המיזם ונראותו, מבהירים מתנדבי המיזם החברתי את ההבדל: "לספסלי הנתינה יש שילוט וסלסלה/ות. בשילוט יש הסבר על תרבות הספסל והגדרה ברורה היכן להניח את הפריטים".

4 צפייה בגלריה
ספסל רגיל לצד ספסל נתינה
ספסל רגיל לצד ספסל נתינה
ספסל רגיל לצד ספסל נתינה
(צילום: פרטי)

לא רק ספסלים מבולגנים, גם רחובות. במיינט חדרה מספרים כי רחוב הרצל בעיר ממשיך לעורר תרעומת בקרב עוברים ושבים ובקרב דיירי הרחוב עצמם בשל מצבו התברואתי. "בכל שעה משעות היום הליכה ברחוב הזה מזמנת לנו, מכשולים על המדרכה", סיפרה תושבת הרחוב. "חלקי ריהוט, ספרים, ביגוד, זכוכיות ושברי בניין וזה פשוט לא נתפס שרחוב כה מרכזי כמו הרצל, יהיה כל כך מלוכלך ועלוב. אני נכנסת לאוטו מבקשת לנסוע ולא יכולה לזוז כי הוא חסום ברהיטים, בגדים או כל מה שמישהו החליט שמקומו ברחוב". תושבת אחרת הוסיפה: "חשוב לציין שעובדי הניקיון מטאטאים את הרחוב, מנקים ועושים את עבודתם, אין טענה נגדם. אבל המצב בשטח הוא שאנשים משליכים כאן כאילו זה מזבלה - ערימות זבל. אני כלל לא בטוחה שזה בכלל דיירים מהרחוב הזה, ולכן מה שהייתי שמחה לראות כאן זה אכיפה וחלוקת דו"חות".

4 צפייה בגלריה
האשפה ברחוב הרצל
האשפה ברחוב הרצל
האשפה ברחוב הרצל
(צילום: פרטי)

במיינט קריות דיווחו השבוע כי תכשירים מזויפים לטיפול בבעיות אין אונות נתפסו בחנות לאביזרי מין במפרץ חיפה. בפעילות משותפת שנערכה על ידי האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות יחד עם בלשי תחנת זבולון בחנות לאביזרי מין בשם "סקס לייף" ברח' ההסתדרות בחיפה נתפסו מאות כדורים מזויפים לטיפול בבעיות אין אונות לגברים הנחזים להיות ויאגרה וסיאליס מקוריים, נתפסו שקיות ג'ל בשם קמגרה (KAMAGRA) וכן ספריי השהיה וטיפות חשק. כל התכשירים המזויפים שנתפסו בחנות לאביזרי מין נמכרו בניגוד לחוק רישוי עסקים ובניגוד לפקודת הרוקחות ומהווים הפרה בוטה של תנאי לרישיון העסק מסוג זה ומסכנת את בריאות הציבור. תופעות הלוואי האפשריות משימוש בויאגרה וסיאליס מזויפים רבות וכוללות בין היתר, שינויים בלחץ הדם, נדודי שינה, חרדה, איבוד הכרה, דימום תוך-גולגולתי, התקף איסכמי, אירועי לב חמורים ומוות פתאומי.

4 צפייה בגלריה
מאות כדורים נתפסו
מאות כדורים נתפסו
מאות כדורים נתפסו
(באדיבות משרד הבריאות)

במיינט כפר סבא מספרים כי תושבת האזור, נשואה ואם לילד, הגיבה לאחרונה על פוסט שכתבה בפייסבוק אושיית הרשת מורן אייזנשטיין בנושא הקשור לאימהות וליחסים עם בן הזוג. בתגובה לתובנותיה של אייזנשטיין כתבה האישה על בעלה כי "הלוואי עליי, מחכה שהוא יעוף לי מהחיים", אלא שהיא לא שיערה כי השורה הקצרה תגרום לסיום נישואיה בניגוד לרצונה. עורכת הדין זהר רון, שמייצגת את האישה ניסתה לשקם את היחסים, לבטל את רוע הגזרה ולדבר על לבו של הבעל, אבל הוא מיהר ושכר את שירותיה של עורכת דין שתייצג אותו בהליך הגירושים. "היא הודיעה באופן חד־משמעי כי כוונת מרשה להתגרש ומבחינתו, אין טעם בשלום בית אחרי שאשתו כתבה הלוואי שיעוף לי מהחיים", אומרת עו"ד רון. "מבחינתו זה סוף דבר".

4 צפייה בגלריה
מורן אייזנשטיין
מורן אייזנשטיין
מורן אייזנשטיין
(צילום: יובל חן)

"הסיבה לפירוק הקשר מצד הבעל היא ממש שטותית. לדעת מרשתי ולדעתי, הוא הלך רחוק מדי בתגובה לפוסט שפורסם בפייסבוק. למרבה הצער, כשאחד הצדדים לא מעוניין להישאר נשוי, מכל סיבה שהיא, אין מנוס מלסיים את הקשר", הוסיפה עורכת הדין זהר רון.
מיכאל ברגינסקי, בן ה-29, הוא ראפר מתחיל. שם הבמה שלו הוא "דופאמין", ואת הפריצה הוא מקווה לעשות על גבה של ה"ריביירה של ישראל". השיר שהוציא באחרונה נקרא "נתניה", והוא מדבר על סיפור אהבה של הזמר עם בחורה מהעיר. "בת-זוגי, אורטל, היא מנתניה, והיא למעשה ההשראה שלי לשיר, עליה נכתב השיר", סיפר למיינט נתניה, "אני חושב שזה ממש נגע לליבה. גם אם זה לא נִראָה כל כך, אני חושב שזה נגע בה".