איציק שיינפלד, מתנדב מד"א וממייסדי התחנה בעיר מודיעין, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן בשנת 2002. בן פלד, בנו של איציק, אשר מתנדב ועובד גם הוא בארגון מזה 11 שנים, ביקש להנציח את אביו ואת פועלו למען מד"א – ויחד עם עמותת ידידי הארגון בישראל, פתח קמפיין גיוס המונים מיוחד, זאת כחלק מפרויקט לאומי שמוביל מגן דוד אדום להצבת מאות מכשירי דפיברילטורים במקומות ציבורים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
(צילום: קרן פלד דוברות מד"א)
בן ומשפחתו ביקשו להנציח את אביו ע"י סיוע לקהילה ולתושבים - באמצעות הצבת מכשיר דפיברילטור מד"א ראשון בעיר מודיעין. לפני כשבוע, הקמפיין הגיע לסיומו המוצלח והמכשיר הוצב בטקס מרגש בפארק ענבה, במרכז העיר.
הטקס המרגש התקיים במעמד בן ומשפחתו, ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, בכירי עיריית מודיעין, נציגי עמותת ידידי מד"א בישראל, הנהלת מרחב איילון במד"א ועובדי ומתנדבי תחנת מד"א בעיר.
לאחר הטקס, סיפר בן: "התרגשתי מאוד במהלך האירוע, הוא היה כל כך מיוחד וזה היה רגע מדהים בעבורי. אבא נפטר לפני 18 שנים ואף פעם לא עשינו משהו מהותי כדי להנציח את זכרו. במהלך ההתנדבות שלי בארגון וכחלק מהפרויקט הלאומי של מכשירי הדפיברילטורים, נחשפתי לעמדות דפיברילטור אשר נתרמו לזכרו של אדם, פתאום נפל לי האסימון והבנתי שזו הדרך להנציח את אבא בצורה הטובה ביותר. לראות את כל הפרויקט הופך מרעיון קטן ועד לעמדה קיימת לזכרו של אבי – הוכיח לי שגם השמיים הם לא הגבול. זה היה מיוחד ומרגש מאוד עבורי ועבור משפחתי".
2 צפייה בגלריה
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
חניכת עמדת הדיפיברלטור במודיעין
(צילום: קרן פלד דוברות מד"א)
איציק שיינפלד התנדב במד"א מעל ל-17 שנים והחל את דרכו בארגון כנער, בתחנת חולון. הוא הלך לעולמו בגיל 33, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בנו ביקש להמשיך את דרכו והתנדב בעקבותיו. כעת, ממשיך בן בהגשמת חזונו ופועל להצבת עמדות נוספות בעיר. עמדות ההחייאה החכמות של מד"א פרושות ברחבי הארץ במרכזי ערים, כחלק מהמיזם הלאומי של הארגון.
העמדות מקושרות למוקד 101 של מד"א ובעת חירום – ביכולתן להציל חיים. במקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. בכל 60 שניות החולפות ללא טיפול, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשיר הדפיברילטור, אשר ניתן להפעלה פשוטה ע"י כל אזרח, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מתחבר למוקד החירום של מד"א. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.