בשבוע האחרון נערך טקס הנחת אבן הפינה למוזיאון מורשת החשמונאים שיוקם בתחילת השדרה המרכזית במודיעין. בטקס השתתפו ראש העירייה, חיים ביבס, סגן ראש העירייה ומ"מ, שלמה פסי, סגן ראש העירייה, מויש לוי, המשנה לראש העירייה, עמיעד טאוב, וחברי המועצה שמעון גואטה, הילה בן אליעזר, אלי סבאח, עדי מן, עדי בן אברהם, אבי אלבז, גלעד ביהרי ואיתי בר-אלמוג.

1 צפייה בגלריה
הנחת אבן הפינה למוזיאון
הנחת אבן הפינה למוזיאון
הנחת אבן הפינה למוזיאון
(צילום: פז בר)

העבודות יתחילו בימים הקרובים והן צפויות להימשך כשנה וחצי. עלות הקמת המוזיאון נאמדת בכ־12.3 מיליון שקל.
המוזיאון, ששטחו כ־700 מ"ר, יציג את סיפורה של העיר מודיעין מאז ימי החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד להקמת מודיעין המודרנית, סיפור גדוש היסטוריה ורווי ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורו של העם היהודי. המוזיאון יהיה אתר ייחודי בארץ וראשון מסוגו, והוא צפוי למשוך מבקרים מהארץ ומחו"ל.
למבקרים במוזיאון צפויה חוויה רב-חושית ואינטראקטיבית מותאמת לילדים ולנוער. מבקרי המוזיאון יהיו שותפים פעילים לסיפור החשמונאים, יתרגשו, ייהנו וישתעשעו בתחנות השונות, יפתרו כתבי חידה ותעלומות מסתוריות ויצפו בתצוגות מרהיבות של ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו בגבעת התיתורה וברחבי העיר. הסיור יסתיים בחלל קולנוע עתידני גדוש אפקטים, שיוציא את המבקרים להרפתקה במנהרת הזמן עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית. כל אלה מתכתבים עם המבנה הפיזי של המוזיאון, המורכב משורת קורות בטון שכל אחת מהן מייצגת נדבך בזמן, מהעת העתיקה ועד היום.
"המוזיאון הוא חלק ממימוש חזון לייחד את עירנו שנמצאת במיקום מרכזי בארץ ושופעת כל כך הרבה היסטוריה, מורשת וארכיאולוגיה מרתקים", אמר ראש העירייה, חיים ביבס, בטקס. "זהו צעד משמעותי להפיכתה של העיר למוקד תיירות אטרקטיבי, לאחר שגם השקענו משאבים רבים בפיתוח ושדרוג גבעת התיתורה, שמושכת אלפי מבקרים בשנה ובהקמת השדרה המרכזית החדשה לבילוי ופנאי בכל ימות השבוע, וזוהי בהחלט בשורה מרגשת".
שמעון גואטה, המחזיק בתיק שימור אתרים ומורשת, אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בין החיבור של מודיעין החדשה לבין העבר וההיסטוריה של מודיעין בעת העתיקה. "אנו פועלים ומקדמים פרויקטים רבים כדי לשמור את הקשר של התושבים למקום. הנחת אבן הפינה במרכז העיר החדש להקמתו של מוזיאון מורשת החשמונאים, אשר שואב השראתו מהמקומות ההיסטוריים העשירים של מודיעין וסביבתה, והתוכן העטוף בממצאים ארכיאולוגיים מסעירים המעידים על חיי רוח תרבות והגבורה המדהימה של המתיישבים בעת העתיקה, יהפכו סמל לחיבור בין מודיעין הקדומה וההיסטוריה המפוארת של חבל הארץ הזה, לבין העיר הקיימת והמתפתחת כיום במע"ר החדש והתוסס שייפתח בקרוב".