העירייה תאפשר הרחבת של מתחמי פעילות המסעדות ובתי הקפה לישיבה באוויר הפתוח.
1 צפייה בגלריה
מרכז מסחרי יורו שופס של חברת יורו ישראל
מרכז מסחרי יורו שופס של חברת יורו ישראל
מרכז מסחרי יורו שופס של חברת יורו ישראל
(צילום: Nimco design)
ראש העיר, חיים ביבס, הציג את הצעדים שנועדו לסייע לבעלי העסקים המקומיים המבוססים על "מודל ניו יורק", אשר פותח עבור העסקים את המרחב הציבורי עד כמה שניתן ומאפשר מרווח נשימה לבעלי המסעדות ובתי הקפה אשר יש באפשרותם להגיש מזון ללקוחותיהם, תוך מזעור הנזקים הנגרמים בעקבות צמצום מקומות הישיבה, כפי שנדרשים לעשות על פי ההנחיות.
המשמעות היא, לאפשר שימוש באזורי החניה הצמודים למסעדה/לבית הקפה לטובת באי המקום. כאשר בעירייה מדגישים, כי לא ייגבה תשלום נוסף מבעלי העסקים. בעירייה ציינו, כי מספר עסקים כבר החלו לנצל הקלה זו, בתיאום עם מחלקת קידום רישוי עסקים. תוקף ההקלה הינו עד לתאריך 1.9.2020 כאשר בהתאם להתפתחות המשבר תוכל העירייה להאריך את תוקף ההקלה.
כמו כן העירייה הודיעה כי החל מיום שלישי 21.7, לא תהיה אכיפת חניה במע"ר - שדרות דם המכבים 71-22, הקלה זו תימשך עד לתאריך 1.9.2020 בהתאם להתפתחות משבר הקורונה.
הקלה זו כוללת את כל המסעדות, בתי הקפה והעסקים הדומים במרכזים המסחריים, במע"ר, במרכז עינב, בקניון ובכל אזורי המסחר בעיר ולמעשה תאפשר לבעל העסק להרחיב את שטחי הישיבה בחוץ ובלבד שיעמוד בהנחיות התו הסגול ובמגבלות הדינאמיות לאותו יום.
תיאום הרחבת שטחי הישיבה בחוץ וכן שימוש בחניות הצמודות למסעדות ובתי הקפה, יעשה מול מחלקת קידום רישוי עסקים במייל sigal_m@modiin.muni.il.