נפרצה הדרך לשימור והנגשת גבעת אשון, לפארק ארכיאולוגי ייחודי, הנמצא בליבה של שכונת מורשת הנבנית בימים אלו והמשמעות היא שבימים אלו מתחילות העבודות להקמתו.
מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי, אותו מובילה החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין בשיתוף עם רשות העתיקות, אשר ייצר חווית תוכן מיוחדת ושונה בהשוואה לפארקי עתיקות בארץ ויהווה מוקד משיכה לתושבים ומבקרים מבחוץ.
1 צפייה בגלריה
פארק אשון העתידי
פארק אשון העתידי
פארק אשון העתידי
(צילום הדמייה: דוברות עיריית מודיעין)
קראו גם:
חוקרי רשות העתיקות, אברהם טנדלר ואלדד גרינפלד מציינים ש"הממצאים שנחשפו באתר הם בעלי ערכיות גבוהה, כשהבולטים שבהם הם שרידי ההתיישבות מן התקופה ההלניסטית המחברים אותנו בקשר בלתי אמצעי עם מסורת סיפורי החשמונאים".
בנייתו של הפארק מתחשבת מחד, בתושבי השכונה שהוא יהווה עבורם מקום לביקור יומיומי עם ערך מוסף כמו גם לתושבים משאר השכונות, אשר ייהנו מבילוי קרוב לבית ומלא גאווה מקומית, ומאידך, מבקרים ותיירים שייהנו מאתר ארכיאולוגי מרתק רווי תוכן, מהדרכה ועד ימי גיבוש.
על פי התכנית, הטיול בפארק יהיה כמו מסע במעלית זמן, כאשר בכל נקודה יהיה ניתן לעצור, להתבונן ולהכיר את אורחות החיים של מי שחיו במודיעין בעבר בתקופות השונות – התקופה ההלינסטית הקדומה והמאוחרת, התקופה הרומית הקדומה, המאוחרת והתיכונה וההווה, אשר מיוצג על ידי שכונת מורשת שתהיה שכונה קהילתית שוקקת חיים.
עולמות התוכן של התקופות השונות ייוצגו בבתי בד, גתות, טרסות חקלאיות, בית חווה, מקווה, בורות מים, ממצאי חפירות ושתי תצפיות מעניינות. זאת תוך שילוב של שילוט חווייתי , פלטפורמת תוכן אינטראקטיבית ומתקני משחק. כאשר ההשראה לשילוט וחוויות התוכן לקוחה מפארקים ארכיאולוגיים ברחבי העולם.
הפארק הארכיאולוגי גבעת אשון יהווה את הפארק הארכיאולוגי הגדול בעיר והעבודות צפויות להימשך כשנה.
חיים ביבס, ראש העיר: "החלו העבודות להקמתו של הפארק הארכיאולוגי, שבחזוננו הולך להיות אחד הפארקים המרשימים, האטרקטיביים והמיוחדים בארץ, ולספר את סיפורה הייחודי של העיר והאיזור גם כגאווה מקומית וחיזוק החיבור למקום ולא פחות מכך, כמוקד משיכה למבקרים ותיירים שייחשפו לאורחות החיים של מי שגר כאן. יש למה לחכות".
שמעון גואטה, מחזיר תיק ארכיאולוגיה ומורשת: "גבעת אשון מהווה אתר מורשת חשוב ומרתק אודות חיי התושבים מתקופת החשמונאים. השבוע החלו בעבודות השימור וההנגשה אשר יהפכו את הגבעה לפארק ארכיאולוגי קסום ומרתק עבור תושבים ומבקרים בטבורה של שכונת מורשת. ציון דרך היסטורי בשימור אתרים בעיר. בקרוב נבקר בגבעה ונסייר ונתרשם מגילויים מרהיבים שיחשפו עוד על ההיסטוריה המרתקת של היישוב הקדום במודיעין".