המהפכה הירוקה בצהרוני סחלבים יצאה לדרך. ילדי צהרון גן ענבר קיבלו ביום חמישי האחרון את הכלים הרב פעמיים, שהחליפו את הכלים החד פעמיים בארוחות הצהריים. במהלך השבוע הקרוב יעברו כל צהרוני העיר להשתמש בכלים רב פעמיים.
2 צפייה בגלריה
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
(צילום: עיריית מודיעין)
במסגרת המעבר נרכשו כ-5,200 ערכות אוכל שיחולקו השבוע לכל ילדי הצהרונים, בגני הילדים ובבתי הספר בעיר. הערכה כוללת צלחת רב פעמית, סכו"ם ומכסה. בעירייה מדגישים כי הערכה יוצרה בארץ, בעלת תקן ממכון התקנים הישראלי, מאושרת למגע ישיר עם אוכל חם, ולשימוש במדיח ובמקרו. מידי יום יביאו הילדים את הערכה בדומה לכלי האוכל של ארוחת הבוקר.
כדי להשלים את המעבר לכלים רב פעמיים, הן בכלי אחסון והגשת האוכל והן בכלי אוכל היומיומיים, נרכשו כלי אחסון למזון מנירוסטה (גסטרונומים) אשר החליפו את מיכלי המזון שהיו עשויים פלסטיק.
המעבר בגן ענבר כלל פעילות מקדימה בנושא שמירה על הסביבה במסגרתה למדו הילדים על הפרדת פסולת, שימוש חוזר והתרומה הגדולה לסביבה שבצמצום השימוש בכלים חד פעמיים. בימים הקרובים צוותי הבוקר והצהריים יעבירו פעילויות דומות לילדים כהכנה למעבר.
2 צפייה בגלריה
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
המהפכה הירוקה בגני הילדים במודיעין
(צילום: עיריית מודיעין)
יו"ר עמותת סחלבים, חבר המועצה אלעד שמעונוביץ: "המהלך כולו מלווה גם בהליך חינוכי ולימודי של הילדים על המשמעות של השינוי. אני רוצה להודות לצוות אגף הגיל הרך בסחלבים ולשיתוף הפעולה של הנהגת ההורים העירונית עם ועד הורי גני הילדים המסייעים רבות בהצלחת היוזמה."
יו"ר הנהגת ההורים, אייל כהן ויו"רית ועד הגנים, שני מאור הראל: "הנהגת ההורים העירונית, בשיתוף פעולה מלא עם ועד הגנים העירוני, שמה לעצמה למטרה לקדם את התפיסה הירוקה המתמקדת בשמירה על איכות הסביבה בקרב האוכלוסייה הצעירה בעיר. הנהגת ההורים וועד הגנים העירוני מאמינים כי רק ביחד ניתן ליצור שינוי תודעתי ולהפוך את העיר מודיעין לירוקה יותר".
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה, הילה בן אליעזר: "הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בצהרונים העירוניים תורמת באופן מיידי להפחתת הזיהום והפסולת הסביבתית שלנו במידה ניכרת".
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הגיל הרך, עדי מן: "כבר שנים שאני פועלת בתחום הגיל הרך, ברמה הארצית וברמה המקומית, אחד הנושאים הגדולים שהיה תמיד על הפרק הוא נושא ההזנה בצהרונים, איכות האוכל והאופן שבו הוא מוגש לילדים".