במיינט קריות דיווחו השבוע על מאורע מיוחד. מריה סרבאי (29), עולה חדשה מבלרוס ותושבת קרית ביאליק, העובדת כפרח רוקחות בסניף סופר-פארם בקרית ים, נתקפה צירים במהלך המשמרת. למזלה של מריה, דיילת היופי גליה סמילנסקי, העובדת עימה בסניף, לא איבדה את העשתונות, ניגשה לבית מרקחת, לקחה כפפות ויילדה אותה באחד המשרדים בסניף יחד עם אנשי צוות נוספים שנכחו במקום. סמילנסקי סיפרה בהתרגשות: "אני ממשפחה של רופאים, אבל מעולם לא עשיתי דבר כזה. חשבתי באותו הרגע רק עליה ועל התינוקת. הבנתי שאם אני לא אעשה משהו, התינוקת יכולה ליפול". רשת סופר-פארם התרגשה אף היא מהאירוע והעניקה לאם הטרייה חיתולי לייף בייביז לשנה שלמה במתנה.
4 צפייה בגלריה
האם, התינוקת והדיילת
האם, התינוקת והדיילת
האם, התינוקת והדיילת
(חן גלילי)
במיינט כפר סבא מספרים כי לאחרונה יצאו לוחמי האש ונציגי עיריית כפר סבא לרחבי העיר בכדי להתקין גלאי עשן בבתיהם של ותיקי העיר וניצולי שואה. התקנת גלאי העשן הראשון התקיימה בנוכחות ראש העירייה, רפי סער ומפקד תחנת כיבוי "השרון" טפסר/מ רוני קדם, כאשר הוסבר לכל דייר על חשיבות גלאי העשן ותפקידו, כיצד לפעול בזמן חירום. ראש העיריה רפי סער: "התחלנו בפרויקט חדש וחשוב - התקנת גלאי אש בבתים של קשישים בעיר. מדובר בפרויקט משותף של אגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום, אגף שח"ק ושירותי הכבאות וההצלה, כאשר כבר בשלב ראשון נרכשו 100 גלאים. הביטחון של כל תושבת ותושב בעיר שלנו הוא אחד הדברים שאנו שמים עליהם דגש, ואני שמח על היוזמה המבורכת והחשובה הזו ומזמין ערים אחרות להצטרף אליה".

4 צפייה בגלריה
הותקנו 100 גלאים בכפר סבא
הותקנו 100 גלאים בכפר סבא
הותקנו 100 גלאים בכפר סבא
(כב"ה השרון)
תושבת צפון הארץ מצאה את עצמה בסיטואציה הזויה, שבמסגרתה תושבת ראשון לציון, אותה מעולם לא פגשה והיא כלל אינה מכירה אותה, החלה לכתוב על קיר הפייסבוק שלה האשמות קשות נגדה בדבר עושק קשישים וניצול חלשים. במיינט ראשון לציון מדווחים כי האישה פנתה לבית משפט השלום בראשון לציון והגישה נגדה תביעה. הסיפור מתחיל לפני כחודש וחצי, אז נכנסה האישה לדף הפייסבוק של עצמה וקראה פוסט שאותו כתבה לה על הקיר חברתה לרשת החברתית. כאשר נכנסה להגיב הבחינה האישה בגולשת אחרת שכותבת תגובות לפוסט ובהן היא מייחסת לה האשמות חמורות ביותר. האישה המזועזעת נכנסה לדף של אותה מגיבה וגילתה כי מדובר בתושבת ראשון לציון, מישהי שאותה מעולם לא פגשה או הכירה ואף לא החליפה איתה מילה בעבר. לטענת האישה, אותה מגיבה כתבה בגנותה בין היתר כי היא שותפה לעושק של קשישים והוסיפה כי לקחה כספים שנתרמו לטובת כתיבת ספר תורה לזכר אדם שנפטר, והשתמשה בהם לטיפול בכלבים. כמו כן היא האשימה אותה כי סייעה לשתי נשים נוספות שלקחו חלק בעושק של קשישים.  בעקבות הדברים החליטה האישה להגיש תביעת דיבה ולשון הרע נגד תושבת העיר ולדרוש ממנה פיצויים בגין פגיעה בשמה הטוב, בסך של 33 אלף שקלים. בקרוב ייפגשו השתיים בבית המשפט וזו תהיה הפגישה הראשונה של שתיהן אי פעם. סאגת חשבונות המים ממשיכה. במיינט הוד השרון מדווחים כי פוסט שהעלה תושב הוד השרון ב"פורום אביב - קהילת הוד-השרון" על כך שהחלפת מוני המים בבניין בו הוא מתגורר הקפיצה את הצריכה לדיירים זכה לתגובות של תושבים שטענו למקרים דומים.
4 צפייה בגלריה
עליה של 17 מ"ק בצריכת המים
עליה של 17 מ"ק בצריכת המים
עליה של 17 מ"ק בצריכת המים
(צילום: צביקה טישלר, מסך)
תושב העיר כתב: "תושבי הוד השרון, כולכם מוזמנים לשחות אצלי בבריכה (הדמיונית שיש לי בדירה... אחרת איך אפשר להסביר עליה של 17 מ"ק בצריכת המים, לעומת אותה תקופה בשנה שעברה?) נובמבר 2018 - 38 מ"ק. נובמבר 2019 - 55 מ"ק. ושלא יספרו לי ש-17 מ"ק (50% יותר) זה מנזילה... כי זה קורה פתאום להמון אנשים, ואף במספרים גבוהים בהרבה! לאן נזלו כל המים האלה? אז מה קרה בדרך? לא קנינו בריכה ולא גדלה המשפחה. החליפו מוני מים לכל הבניין בימים האחרונים. יו"ר תאגיד מי הוד השרון, נדב דואני, הגיב לתושבי העיר שהתלוננו כי הוא מבטיח לבדוק את התופעה לעומקה: "אני מתכנן לעשות בדיקה מקיפה של הנושא וטיפול יסודי. לשמחתי, ביום רביעי האחרון קיבלתי את המינוי, וכעת אני בודק את כל הדברים ובטיח לחזור עם מענה מלא לכל התושבים".
תהילה וספיר דר מפתח תקוה פיתחו מיזם כלל ארצי אשר מטרתו לסייע במציאת והשבת כלבים אבודים בעזרת פרסום מודעות חיפוש ("איבדתי את הכלב שלי") ומציאה ("מצאתי כלב משוטט") וחיבור בין המחפשים למוצאים במטרה למקסם את השבת הכלבים האובדים. "המיזם פותח על ידי ועל ידי בת הזוג שלי, ספיר דר. אני מנהלת מוצר והיא מתכנתת (ביום-יום). זיהינו את הצורך במשהו כזה בעקבות המון פרסומים ברשת החברתית על כלבים שאבדו וכלבים שנמצאו משוטטים בהמון קבוצות פייסבוק. אם מישהו איבד כלב הוא צריך כיום להתחבר לכל הקבוצות ולשבת שעות על הפייסבוק לחפש פיסת מידע. בעזרת המיזם שלנו, אנחנו מקוות שיהיה קל יותר להצליב בין המודעות ולמצוא התאמה תוך שימוש בכלים טכנולוגיים", סיפרה תהילה למיינט פתח תקוה. "אנחנו מקוות להשיג שיתופי פעולה מגורמים רשמיים ומקצועיים כמו מחלקות וטרינריות בעיריות השונות. למשל בבאר שבע המחלקה הווטרינרית מאוד התעניינה במיזם שלנו".

4 צפייה בגלריה
תהילה (משמאל) וספיר
תהילה (משמאל) וספיר
תהילה (משמאל) וספיר
(פרטי)