בעוד שעבורנו הישראלים הפך נושא העיצוב למרכזי רק בשני העשורים האחרונים, עבור האיטלקים מדובר בתחום שהוא חלק בלתי נפרד מהתרבות, המסורת ושגרת החיים כבר מאות שנים. התחום, שהתפתח בסדנאות קטנות ועבר מאב לבן כתורה שבעל פה, הפך לענף ייצוא מוביל הודות לאסתטיקה אלגנטית ועשירה שנוצרת במלאכת מחשבת תוך הקפדה על פרטים והניואנסים הקטנים.
כך גם מותג הריהוט BONTEMPI CASA, שנוסד אומנם כבר בשנת 1963 על ידי צמד האחים אלסנדרו וג'יאנקרלו בונטמפי אך רק לפני כעשור קיבל גושפנקא בינלאומית והוכתר כאחד המובילים בתחומו. האחראיים להצלחה הם בני הדור הבא של השניים: לאורה בונטמפי - מנהלת חטיבת הייצוא, אחיה מיקלה - מנכ"ל המותג, ושני הדודנים מסימילאנו ואנה-ליזה הנושאים גם הם בתפקידים בכירים בחברה.

לאורה בונטמפי, שניה מימין, יחד עם אחיה, בני דודה ודור המייסדים.לאורה בונטמפי, שניה מימין, יחד עם אחיה, בני דודה ודור המייסדים.
לאורה בונטמפי, שניה מימין, יחד עם אחיה, בני דודה ודור המייסדים.
(יח"צ)
הארבעה השכילו לתרגם ולפשט את העיצוב האיטלקי הקלאסי-מסורתי. מאז כניסתם לתפקיד, הקו העיצובי השולט נתפס כמודרני יותר זאת מבלי לפגוע ביסודות העיצוב האיטלקי ואיכויותיו. בכך הם פתחו את המותג לשווקים חדשים והגדילו תוך זמן קצר את נקודות המכירה מ-200 לכ-3500 נקודות הפזורות ב-38 מדינות ברחבי העולם ובכללן אולמות התצוגה של רשת אליתה ליוינג- יבואנית המותג הבלעדית לישראל.
"את המושכות קיבלנו מהאבות שלנו מעט אחרי המשבר הכלכלי העולמי", משחזרת לאורה בונטמפי שנחתה בישראל לרגל השקת מתחם הדגל של אליתה ליוינג בבית יהושוע, המרכז הלוגיסטי ומטה החברה וכן אולם תצוגה חדש מרשים בגודלו. "כמו ברוב מדינות העולם גם הכלכלה האיטלקית הגיעה לשפל חסר תקדים והתקופה הראשונה היתה לא קלה בלשון המעטה. דווקא מהמקום הזה, של הקושי והאתגר, הצלחנו לבדל את המותג מאחרים: בניגוד למרבית המותגים שבחרו להצטמצם בחרנו לאזור אומץ, להתפתח, להתרחב ולהתמקד בתהליכים עסקיים ואסטרטגים. יעלנו את תהליכי ושיטות הייצור והכשרנו דור חדש של אומנים שהופכים את העבודה ליעילה בהרבה מבלי לפגוע באיכויות המוצר, להיפך- טכניקות הצביעה, הריפוד תפירת התיפורים ונוספות מוקפדת היום יותר מאי פעם".

המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינגהמותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
(יח"צ)

המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינגהמותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
(יח"צ)

על פי תפיסת עולמה של בונטמפי תכנון נכון ומדוייק הוא תוצר של ניתוח מעמיק של סצנות וסיטואציות שהן מנת חלקם של כולנו. לניהול החברה הגיעה אחרי לימודי תואר בספרות ושפות זרות ושנים של עבודה במותגי אופנה מקומיים מובילים. כיום היא עומדת בראש החטיבה המסחרית העולמית ומקפידה לשלב בין האסתטיקה האיטלקית המסורתית לקו אוניברסלי רק תרבותי שקולע לתפיסות עיצוב כמה שיותר מגוונות על ידי שימוש בקווים גיאומטרים ונקיים וחומרים אורבנים.
"אנחנו נחושים לפתח פתרונות לכל סביבה באוריינטציה מודרנית וחדשנית מבלי לוותר על העידון והעושר שמאפיינים את העיצוב האיטלקי", היא מסבירה. "בד בבד אנחנו משפרים באופן עקבי את תקני האיכות כך שיתאמו את התקן האיטלקי המחמיר. אנחנו לא שוכחים לרגע שאחת הסיבות המרכזיות שהציבור הרחב מוסיף לדבוק דווקא בתוצרת האיטלקית היא איכות המוצרים לכן זה קריטי שננתב את הפילוסופיה שלנו למוצרים שמשלבים בפרקטיקה בין יופי, נוחות ופונקציונליות. מבחינתנו הם בלתי נפרדים".

המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינגהמותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
(יח"צ)

המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינגהמותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
(יח"צ)

גישה זאת הובילה את המותג לזכות בהערכה לא רק מצד הקהילה העיסקית המקומית אלא גם מצד זירת העיצוב המקומית והעולמית. זכייתם בפרס Compasso d'oro היוקרתי הודות לשימוש חכם בטכנולוגיות ייצור מתקדמות ופתרונות מבניים וארגונומים יחודים הוא דוגמה לכך: "אני חושבת שהזכיה בפרס היתה ההכרה הציבורית האמיתית הראשונה שהגדירה את המותג כאחד המשפיעים בעיצוב האיטלקי והיא זו שפתחה את הדלת לביסוס מעמדו כמותג בינלאומי", מסבירה בונטמפי. "מאז אנחנו מקפידים ליצור קולקציות מסוגננות ואלגנטיות כך שכל פריטניתן יהיה לייצר בהתאמה אישית על פי טעמם של הצרכנים. הקו המנחה הוא תמיד פיסולי, ארכיטקטוני ומעודן שיוכל להשתלב במרחב הביתי בצורה אבסולוטית. לטובת העניין אנחנו רותמים מעצבים איטלקים מוערכים, מרביתם בעלי משרדי בוטיק עצמאיים, בהם גם Archirivolto Studio, Eggs Studio ונוספים שמפשטים את העיצוב האיטלקי המסורתי ומעניקים לו סילואטות מודרניות ואווריריות יותר שהולמות את גישות העיצוב של המאה ה-21 ומתאימות לקהל רחב בהרבה.

המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינגהמותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
המותג בונטמפי, רשת אליתה ליוינג
(יח"צ)

הארבעה לא נותרים אדישים לנושא איכות הסביבה ומייעלים באופן תדיר את תהליכי הייצור תוך הימנעות מפליטת חומרים מזיקים לאדם ולסביבה. "אנחנו מקפידים להשתמש בצבעים לא מזהמים, נטולי ממיסים ופלסטיק, הזכוכיות והמתכות שאנחנו משתמשים בהם הם ממוחזרים והעצים נבחרים מיערות המנוהלים על פי תקנים סביבתיים, חברתיים וכלכליים מחמירים", מסבירה בונטמפי. "עתיד כדור הארץ והדורות הבאים תלוי בעבודה שלנו עכשיו. לרוב האוכלוסיה אין מושג עד כמה למפעלי הייצור בעולם יש השפעה על היכולת שלנו לשפר את המצב או לפחות לבלום את התרדרותו לכן אנחנו משקיעים לא מעט בקיימות סביבתית ומנהלים באופן אחראי את המשאבים שלנו ובכך אני גאה".

פרסום ראשוני: 07:10 , 27.11.19