כבר מעל 7 חודשים שאנחנו והעולם מסתגלים למציאות חדשה שמשנה את כל מה שידענו. עד שימצא פתרון, חשוב לחזק את הגוף ככל האפשר ואחת הדרכים הטובות לכך היא גיוס הצבא הפנימי - מערכת החיסון שלנו. משרד הבריאות כבר המליץ ליטול ויטמין D העשוי לסייע לגוף להתמודד עם נגיף הקורונה וויטמין C כדי לשמור על בריאות הגוף.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

אילו רכיבים טבעיים חשובים לתפקוד הגוף, ומה חשוב לבדוק לפני שבוחרים תוסף מהמדפים?

ויטמין C נחשב לנוגד חמצון חזק, מגן מפני דלקות ובעל תפקיד חשוב בחיזוק המערכת החיסונית. חשוב לדעת שהגוף שלנו לא יודע לייצר את הוויטמין בכוחות עצמו ולכן יש לספק לו אותו באופן חיצוני. "קשה להסתמך על קבלת כל הוויטמינים והמינרלים מהתזונה שלנו כיום" מסביר יבגני וייסברג, הרוקח הראשי מחברת תוספי התזונה סופהרב. "אורח החיים המודרני והרגלי התזונה המערביים מקשים עלינו לאכול נכון ומגוון. נוסף לכך יש גם את העובדה שוויטמין C רגיש ביותר לאור, חום ואוויר, ומתנדף מהרגע שהוא בא במגע עם כל אחד מהם. לאכול פירות זה חשוב מאוד, וגם טעים, אבל חשוב לדעת שככל הנראה זה לא מספק לנו את המינון היומי הדרוש של ויטמין C. תוסף תזונה של ויטמין C הוא הדרך היעילה והבטוחה ביותר לשמירה על רמה מאוזנת שלו בגוף לאורך כל השנה".
אחד הוויטמינים המדוברים ביותר בעידן הקורונה בו אנו חיים הוא ויטמין D, הידוע בכינויו "ויטמין השמש", הינו בעל חשיבות רבה לתפקוד תקין של מערכת החיסון. על אף שאנו חיים במדינה שטופת שמש, רוב האוכלוסייה סובלת ממחסור בוויטמין. לאחרונה משרד הבריאות המליץ לשמור על סטטוס ויטמין D תקין באמצעות תוסף של 800 -1000 יחידות ויטמין D, ליום בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש. המלצה זו מתחדדת על רקע החשיפה הנמוכה לשמש כתוצאה ממיעוט היציאות מהבית והסגר ובפרט על רקע החורף המתקרב. אנשים הסובלים מהשמנה עשויים להזדקק אף למינונים גבוהים יותר כגון 2000 יחב"ל ליום ויותר.

2 צפייה בגלריה
ויטמין D
ויטמין D
ויטמין D
(יח"צ, סופהרב)

"קיים מחסור בוויטמין D אצל חלקים ניכרים באוכלוסייה", מסבירה ד"ר שגית פרינץ, מנהלת מרפאת נווה עוז של כללית בפתח תקוה. תוספות ויטמין D הוכחו יעילות מבחינת חוזק של עצמות ושרירים. קיימות עדויות תצפיתיות שרמות ויטמין D תקינות יכולות לסייע גם לתפקוד תקין של מערכת החיסון כולל במחלות וירליות. תוספות מזון וויטמינים נוספות דוגמת מגנזיום יכולות לעזור במקרים פרטניים, וראוי להתייעץ עם רופא המשפחה לגביהם בכדי לבדוק התאמתם למטופל".
אחד המינרלים החשובים בתפקוד תקין של מערכת החיסון הינו אבץ. מחקרים שנעשו על אבץ הראו כי עשויה להיות לו השפעה אנטי ויראלית לגוף ואף הראו כי צריכתו עשויה לתרום להתאוששות מהירה יותר ממחלות, במיוחד בקרב אנשים מבוגרים. "מחסור באבץ בגוף עלול להתבטא בין השאר בעמידות חלשה של הגוף מול נגיפים, חיידקים ופטריות", מסביר וייסברג. "נמצאו אפילו עדויות שאבץ בלקיחה מקומית (במציצה) מחזק את עמידות הריריות מפני זיהומים שונים".