ספרי לי על עצמך.
שמי שוש בר-חן, ילידת ירושלים, (עדיין אומרת מאאאתיים...) סבתא לשלושה, אימא, רעיה, קצינת משטרה בגמלאות.
איך כתיבה נכנסה לחייך?
את הספר הראשון שלי, "סבתא שושטויות, שירים וחוויות", כתבתי לאחר שנולד נכדי בכורי, גיא. בדרכנו לאסוף אותו מהגן או בדרכנו חזרה נהגנו לחרוז יחד חרוזים על מה שמתרחש מסביבנו.
השירים הראשונים היו קצרים (שירי אי-גיון) : "משאית ענקית/ נכנסה לתוך שקית / התכסתה לה במפית / שמה ראש על הכרית / נרדמה לה חרישית.... שששש." ובהמשך שירים ארוכים יותר שהתבססו על חוויות מטיולים, ועל אירועים בחייו של גיא, כמו הליכה לרופא או תספורת ראשונה.
2 צפייה בגלריה
שוש בר חן, מחברת הספר "סבתא שושטויות"
שוש בר חן, מחברת הספר "סבתא שושטויות"
שוש בר חן, מחברת הספר "סבתא שושטויות"
(צילום: שוש בר חן)
קראתי לספר "סבתא שושטויות שירים וחויות", והחלטתי ש"סבתא שושטויות" תהיה סדרת ספרים לילדים. לאחרונה יצא ספרי השני בסדרה, "סבתא שושטויות, האם גם חיות פוחדות".
מאין הגיעה ההשראה לסיפור?
את ההשראה לסיפור קיבלתי בזמן הקורונה, בעקבות מפלס החרדה שהילדים וגם המבוגרים חוו בתקופה זו. לא רציתי לכתוב על קורונה, כי זה משהו ערטילאי, אז החלטתי להתייחס לפחדים ספציפיים של ילדים בגילאי 5 - 8, שכוללים בין היתר, פחד מחושך, מפלצות, זריקות, רופא שיניים, פחדים חברתיים ופחד ממוות של אדם קרוב ואהוב. חשבתי שאם הפחדים יסופרו ע"י חיות, ודווקא חיות שנחשבות חזקות ואמיצות, (האריה פוחד מרופא שיניים, הדוב פוחד מהחושך, הנמר פוחד מזריקות...) הילדים יתחברו יותר לסיפור.
מה מושך אותך בכתיבה לילדים?
מאז ומתמיד אהבתי את השפה העברית. כשגיליתי את כשרון הכתיבה שלי, ומתוך אהבתי לילדים, לאמת ולתמימות שלהם, הרגשתי שאוכל לתרום לעולם הילדים בכתיבתי.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
האתגר החשוב בספר הזה היה למפות את הפחדים העיקריים שמטרידים ילדים, בטווח הגילאים 5- 8 ועל כן התייעצתי עם גורמים מקצועיים, וקראתי המון חומר בנושא.
2 צפייה בגלריה
הספר "סבתא שושטויות"
הספר "סבתא שושטויות"
הספר "סבתא שושטויות"
(צילום: שוש בר חן)
מה המסר שלך לקוראים?
המסר שלי לקוראים הוא בעצם המוטו של הספר, על הפחד מתגברים ביחד, מומלץ לספר ולשתף הורים, מורים, גננות, אחים גדולים וכו׳, כי קריאת הספר מיועדת, בנוסף, לעורר שיח על פחדים יחד עם הילדים.
האם את עובדת על משהו חדש בימים אלו?
החודש יצא גם הספר הראשון שלי למבוגרים "מי ראה את המשקפיים שלי". מבט אישי על הגיל השלישי. בימים אלו אני בוחנת תחומים נוספים שיכולים לעניין ילדים והורים, כדי להמשיך את סדרת סבתא שושטויות.
מראיינת: אלינור לוגסי
סבתא שושטויות – האם גם חיות פוחדות? הוא ספר ילדים מקסים ומרגש, שנכתב בצורה יפה, אותנטית ומדגישה את החשיבות של הפחדים, ההבנה שיש להם מקום, ואיך כדאי לגשת אליהם. ספר נהדר שחובה בכל בית.
״סבתא שושטויות – האם גם חיות פוחדות?״ - שוש בר-חן
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK